2008-09-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnen13
I och med att Claire är odödlig och Sylar har hennes kraft, så skulle huvudet troligtvis växa ut.

Jo, kraften är odödlighet. Sylar, som har som ursprungsförmåga att se andras krafter, sa till Claire att han inte kunde döda henne, ens om han ville.
Alltså borde de klara sig utan syre och näring. (Ta Adam som exempel, instängd och nergrävd)

Det var den första kraften han snodde, när han lurade en kille att han var Mohinder.

Troligtvis skulle hon, speed tjejen, klara av det.. Men hon verkar arbeta för pengar..

Hade helt och hållet glömt bort Adam men nu när du sa det så ringde det en liten klocka, om det inte finns något sätt att stoppa eller döda Sylar, hur ska då serien kunna sluta?

Ja jag kom på nu att det var en kraft som han fick där i början men som sagt har inte minne för 2 år tillbaka så.

Du säger att huvudet skulle växa ut, men varför växte inte Claires halva huvud tillbaka när Sylar öppnade upp det utan Sylar fick själv sätta tillbaka det igen för att det skulle börja regenerera?

Känns nästan som om det finns lite för mycket om,men och varför i den här serien. Hela superkrafts tänket når ju ibland inga rimliga gränser.

Jag hoppas verkligen det är en dödlig bieffekt av att sätta i sig viruset annars lär ju hela serien sluta på ett väldigt tråkigt sätt.
Citera
2008-09-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Hade helt och hållet glömt bort Adam men nu när du sa det så ringde det en liten klocka, om det inte finns något sätt att stoppa eller döda Sylar, hur ska då serien kunna sluta?

Ja jag kom på nu att det var en kraft som han fick där i början men som sagt har inte minne för 2 år tillbaka så.

Du säger att huvudet skulle växa ut, men varför växte inte Claires halva huvud tillbaka när Sylar öppnade upp det utan Sylar fick själv sätta tillbaka det igen för att det skulle börja regenerera?

Känns nästan som om det finns lite för mycket om,men och varför i den här serien. Hela superkrafts tänket når ju ibland inga rimliga gränser.

Jag hoppas verkligen det är en dödlig bieffekt av att sätta i sig viruset annars lär ju hela serien sluta på ett väldigt tråkigt sätt.

Det går ju att döda dem genom att köra in något i huvudet på dem. Claire fick ju en pinne i skallen i något avsnitt tidigt i serien och var död tills de drog ut den igen! Så om man drar in ett rör i huvudet på Sylar och begraver honom lär han ligga still!
Citera
2008-09-26, 00:43
Medlem
Dog inte claire i s01 när den där high-school snubben skulle våldta henne? hon fick ju en kvist i bakhuvudet och började inte leva igen för ens den togs bort?
Som om hon hade sin "akilleshäl" där. Då betyder väl det att både hon och sylar kan dö? bara man hittar deras svaga punkter?

Prove me wrong?

Edit: haha så kan man ju läsa inlägget över också.
Citera
2008-09-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raksol
Det går ju att döda dem genom att köra in något i huvudet på dem. Claire fick ju en pinne i skallen i något avsnitt tidigt i serien och var död tills de drog ut den igen! Så om man drar in ett rör i huvudet på Sylar och begraver honom lär han ligga still!

Haha, jag ska nog hålla tyst i fortsättningen... allt det här minns jag nu när ni säger det men hade faktiskt inte något minne av det alls innan

Aja, om Sylar nu dör så kommer han med andra ord bara vara död tills de vill göra en ny säsong eller liknande
Citera
2008-09-26, 00:50
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogge123
Dog inte claire i s01 när den där high-school snubben skulle våldta henne? hon fick ju en kvist i bakhuvudet och började inte leva igen för ens den togs bort?
Som om hon hade sin "akilleshäl" där. Då betyder väl det att både hon och sylar kan dö? bara man hittar deras svaga punkter?

Prove me wrong?

Edit: haha så kan man ju läsa inlägget över också.
ja eller som nu när han var tvungen att sätta tillbaka delen av hennes huvud, då är det ju bara att typ hugga av hans huvud och sedan hålla det jävligt lång borta och jävligt hemligt.
Citera
2008-09-26, 14:10
Medlem
Undrar vad det där receptet är för nått..
Kan ju vara ett sätt att döda de Heroes som är odödliga, eller så är det kanske ett recept på "krafter". Liknande det Mohinder kom på, fast utan bieffekter.
Citera
2008-09-26, 14:18
Medlem
shmas avatar
En grymt god sockerkaka utan ägg.

Men seriöst tror jag som föregående talare att det är ett perfekt recept.

Tycker karaktärerna börjar ändras lite för ofta. Snart springer väl hon odödliga tjejens morsa omkring med uzi och röjer. Lite väl mycket x-men nu för mitt tycke... men kommer nog glo ändå. dum som man är...
Citera
2008-09-26, 14:46
Medlem
jag har tänkt att "Tracy" är den så kallade döda tvillingen till den "superstarka Niki/Jessica" tjejen. och när de var små så dog "tracy" men kom kanske tillbaka till livet tack vare linderman, vara av att hon glömt bort det och fick ett nytt liv där hon blev "tracy"

eller så dog aldrig "tracy" utan bara blev kinappad lr något sådant, och fick minnesförlust...

och "niki/Jessica tjejen" trodde att systern dog, och tack vare sin kraft utvecklade två personligheter...
Citera
2008-09-26, 16:10
Medlem
Ge mig ett nytt avsnitt!! Kan för övrigt hålla med någon tidigare i tråden om att Hayden är en ganska dålig skådis :/ Kändes nästan värre i de två nya avsnitten, hon var ju helt okej i första / andra säsongen. Well well.

HIRO!!!
Citera
2008-09-26, 21:06
Medlem
nncs avatar
Kan inte sluta tänka på Jeff Goldblom och Flugan när jag ser vad som börjar hända med Mohinder
Citera
2008-09-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueprint.
jag har tänkt att "Tracy" är den så kallade döda tvillingen till den "superstarka Niki/Jessica" tjejen. och när de var små så dog "tracy" men kom kanske tillbaka till livet tack vare linderman, vara av att hon glömt bort det och fick ett nytt liv där hon blev "tracy"

eller så dog aldrig "tracy" utan bara blev kinappad lr något sådant, och fick minnesförlust...

och "niki/Jessica tjejen" trodde att systern dog, och tack vare sin kraft utvecklade två personligheter...

intressant teori, låter inte så dumt faktiskt... blir intressant att se vad som händer!
Citera
2008-09-26, 22:40
Medlem
yukikazes avatar
Iaf det där med claire. Hennes kraft kanske har ändrats. Som i början i framtiden så snackar hon om att saker har ändrats. Hon kan inte känna smärta längre.

Desutom så har hennes kraft funkat att mindre saker läker snabbt men större saker måste tas ut innan hon kan leva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in