2009-11-20, 09:50
Citat:
Om du aldrig kört centralstimulantia ska du inte börja med MDPV. Eller det kanske är bra att göra så, om du vill bli skrämd.
Ursprungligen postat av Tessie23
Vad rekomenderar ni för startdos för en nybörjare??
har läst och sökt nu hela natten, står alltifrån 5mg till 25mg... :O
har läst och sökt nu hela natten, står alltifrån 5mg till 25mg... :O
Det är den jobbigaste, mest urkukade och svårhanterliga centralstimulant jag har provat. Det är den stimulant som gett mig kortast tid av välmående, samtidigt som den har längst halveringstid av alla jag provat. MDPV ger mig 1-3 timmar av välmående, som inte ens är särskilt bra välmående (för mycket obehag samtidigt för att det ska vara värt), för att sedan finnas kvar i kroppen och orsaka endast obehag i 3-4 dygn.
Alla som funderar på att prova MDPV måste ju tänka till odentligt, för jag är övertygad om att de flesta som provar den som jag gjorde "bara för att testa" kommer bli besvikna.
Om du har dålig eller ingen erfarenhet av centralstimulantia är MDPV helt fel. Finns det ens någon som tycker MDPV är särskilt bra? Jag skulle inte ens ta det igen om det var den enda centralstimulantian som fanns på jorden. Och det är inte för att jag ogillar centralstimulantia, det är för att MDPV är DÅLIG centralstimulantia. Då menar jag absolut inte att den har svag effekt. Den har extremt stark effekt, men på ett dåligt sätt.
MDPV var för mig i princip bara en enda lång avtändning.
Man kan säga att ruset av MDPV känns som en avtändning. På amfetamin, som har bra mycket kortare halveringstid än MDPV, kommer avtändningskänslan mycket senare än för MDPV. Alltså tycker jag att på amfetamin kommer avtändningskänslan när nivån har sjunkit såpass mycket att du längre inte mår bra, det tycker jag är en avtändning (när man pratar om CS). På MDPV har du fortfarande 99% av drogen i kroppen när avtändningskänslan kommer. Det tycker inte jag är en avtändning, snarare att det är ruset i sig.
Jag är medveten om att inte alla reagerar som jag på MDPV. Jag har ingen stor erfarenhet av CS, men jag hade dragit "tjack" några gånger, en jävla massa metylfenidat och någon vända på mephedrone, innan jag provade MDPV. Jag tänkte att det skulle vara som metylfenidat fast mycket starkare, eftersom jag läst något sånt. Skitbra tänkte jag jag älskar ju metylfenidat, för det går ur kroppen snabbt och så.
Givetvis är det mitt eget fel, jag skyller inte på någon för att jag fick en dålig upplevelse, det är inte så jag menar. Jag hade inte läst tillräckligt om MDPV när jag provade. Men...
Den som skrev att det var likt metylfenidat borde fan skjutas. Den enda likheten är att längden på välmåendet är ungefär lika. Metylfenidat är mycket bättre på alla sätt, det är så annorlunda, det är bara korkat att jämföra, det är två totalt olika saker, det är som att jämföra hallonsaft och bensin.
Är det någon som provat MDPV ihop med beta-blockerare?
Senast redigerad av bluetech123 2009-11-20 kl. 09:56.
Senast redigerad av bluetech123 2009-11-20 kl. 09:56.
)