2009-11-20, 09:50
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessie23
Vad rekomenderar ni för startdos för en nybörjare??
har läst och sökt nu hela natten, står alltifrån 5mg till 25mg... :O
Om du aldrig kört centralstimulantia ska du inte börja med MDPV. Eller det kanske är bra att göra så, om du vill bli skrämd.

Det är den jobbigaste, mest urkukade och svårhanterliga centralstimulant jag har provat. Det är den stimulant som gett mig kortast tid av välmående, samtidigt som den har längst halveringstid av alla jag provat. MDPV ger mig 1-3 timmar av välmående, som inte ens är särskilt bra välmående (för mycket obehag samtidigt för att det ska vara värt), för att sedan finnas kvar i kroppen och orsaka endast obehag i 3-4 dygn.

Alla som funderar på att prova MDPV måste ju tänka till odentligt, för jag är övertygad om att de flesta som provar den som jag gjorde "bara för att testa" kommer bli besvikna.

Om du har dålig eller ingen erfarenhet av centralstimulantia är MDPV helt fel. Finns det ens någon som tycker MDPV är särskilt bra? Jag skulle inte ens ta det igen om det var den enda centralstimulantian som fanns på jorden. Och det är inte för att jag ogillar centralstimulantia, det är för att MDPV är DÅLIG centralstimulantia. Då menar jag absolut inte att den har svag effekt. Den har extremt stark effekt, men på ett dåligt sätt.

MDPV var för mig i princip bara en enda lång avtändning.

Man kan säga att ruset av MDPV känns som en avtändning. På amfetamin, som har bra mycket kortare halveringstid än MDPV, kommer avtändningskänslan mycket senare än för MDPV. Alltså tycker jag att på amfetamin kommer avtändningskänslan när nivån har sjunkit såpass mycket att du längre inte mår bra, det tycker jag är en avtändning (när man pratar om CS). På MDPV har du fortfarande 99% av drogen i kroppen när avtändningskänslan kommer. Det tycker inte jag är en avtändning, snarare att det är ruset i sig.

Jag är medveten om att inte alla reagerar som jag på MDPV. Jag har ingen stor erfarenhet av CS, men jag hade dragit "tjack" några gånger, en jävla massa metylfenidat och någon vända på mephedrone, innan jag provade MDPV. Jag tänkte att det skulle vara som metylfenidat fast mycket starkare, eftersom jag läst något sånt. Skitbra tänkte jag jag älskar ju metylfenidat, för det går ur kroppen snabbt och så.

Givetvis är det mitt eget fel, jag skyller inte på någon för att jag fick en dålig upplevelse, det är inte så jag menar. Jag hade inte läst tillräckligt om MDPV när jag provade. Men...

Den som skrev att det var likt metylfenidat borde fan skjutas. Den enda likheten är att längden på välmåendet är ungefär lika. Metylfenidat är mycket bättre på alla sätt, det är så annorlunda, det är bara korkat att jämföra, det är två totalt olika saker, det är som att jämföra hallonsaft och bensin.

Är det någon som provat MDPV ihop med beta-blockerare?
Senast redigerad av bluetech123 2009-11-20 kl. 09:56.
Citera
2009-11-20, 12:26
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123

Rekommenderas ej. Vill du slippa obehag ta en valium, eller ännu bättre: håll dig borta från MDPV helt och hållet.
Citera
2009-11-20, 14:27
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
Rekommenderas ej. Vill du slippa obehag ta en valium, eller ännu bättre: håll dig borta från MDPV helt och hållet.
Svara på frågan istället. Det där var så sjukt jävla onödigt så jag nästan skulle slå dig hårt på axeln om jag kunde.

Förklara VARFÖR åtminstone.

(Jag är inte arg på riktigt )
Citera
2009-11-20, 14:35
Medlem
Tessie23s avatar
Tack för era svar! =)
Har testat methedrone, methylone och bzp! Även blandat dom lite hur som helst, så jag ser mig nog inte som en nybörjare.. Tar methe rätt regelbundet på helgerna! har inga problem med att sluta ta när jag väl bestämt mig för det, och har hitills aldrig fått någon At trots att det har blandats rätt friskt... Så det kan ju vara kul att uppleva med.
Har läst att methe+mdpv är en bra kombo, så det kanske blir att testa det...

Anledningen till att jag ska prova är att det är gratis, och det tackar man ju aldrig nej till..

Edit: Har tänkt att inta det oralt, i en kapsel!
Citera
2009-11-20, 18:18
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Svara på frågan istället. Det där var så sjukt jävla onödigt så jag nästan skulle slå dig hårt på axeln om jag kunde.

Förklara VARFÖR åtminstone.

(Jag är inte arg på riktigt )

Därför att det är livsfarligt:
Beta blockers must not be used in the treatment of cocaine, amphetamine, or other alpha adrenergic stimulant overdose. The blockade of only beta receptors increases hypertension, reduces coronary blood flow, left ventricular function, and cardiac output and tissue perfusion by means of leaving the alpha adrenergic system stimulation unopposed.
Erowid förklarar närmare:
There is a concern that it could be dangerous to take beta-blockers such as Atenolol or Propranolol with adrenergic stimulants such as amphetamines or ephedrine because they act on (agonize/activate) both alpha- and beta-adrenergic receptors. There are reasons to be concerned about high doses of the combinations of these, but there is little evidence of real world harms caused by combining the two.

According to an unreferenced page on Yahoo Health, "Use of amphetamines with beta-blocking agents may increase the chance of high blood pressure and heart problems." The reasoning behind this type of warning is based on the action of the different adrenergic receptors. The alpha-adrenergic receptors control vasoconstriction while beta-adrenergic receptors control vasodilation. If a beta-selective chemical blocks the beta-adrenoceptors while leaving the alpha-receptors unaffected and a stimulant is taken that would normally act on both alpha- and beta-receptors, there is the potential to cause a dangerous imbalance.

Caution when combining strong stimulants and beta-blockers is warranted, but it's important to keep the risk in perspective. Many people use Propranolol after taking a variety of stimulants, including Ephedrine. The beta-blockers are often used to counter the jittery and agitating feelings that can accompany physical stimulation. Erowid has received a number of reports from people who have used these in combination without any reports of serious complications. The possible downsides, however, could be extremely serious including heart failure and death.
Citera
2009-11-20, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Definiera "nybörjare". Nybörjare som i "aldrig tagit MDPV förut" eller "aldrig tagit någon stimulant förut" eller hur menar du?

Går inte direkt att säga hur mycket som är en "bra" startdos. Inte vet vi heller hur du ska inta det?

Jag har en vän som tar runt 5-10mg nasalt medans jag själv kör på 30mg (ibland mer) IV.

Är du osäker, ta extremt lite och börja med, öka sedan dosen försiktigt.

+1

Första gången jag körde mdpv så började jag med en minimal dos och halverade denna. Gjorde en minilina på ca en cm och en mm bred och delade, och fick bra effekt redan där. Ta det onödigt lugnt i början tills du vet hur mycket du klarar av.
Citera
2009-11-20, 21:39
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
Förklaring
Tack som fan!
Citera
2009-11-21, 01:26
Medlem
Warwick2008s avatar
Rekommenderas inte!

Rätt van sedan 11 år, men detta är lite lurigt
Citera
2009-11-21, 13:18
Medlem
Gravelands avatar
MDPV - Vilket skit om man inte har hjälp till att landa.

Kan ej rekomendera detta, speciellt inte om man kör den för att man pissar då du kommer må piss en lång stund och mår bra en väldigt kort stund av själva drogen. Då det är en omöjlighet att somna inom försvarbar tid utan hjälpmedel.

Så om du tar detta för att du pissar, kör någon annan RC, finns bättre.
Senast redigerad av Graveland 2009-11-21 kl. 13:40.
Citera
2009-11-21, 14:11
Medlem
Citat:
Om du aldrig kört centralstimulantia ska du inte börja med MDPV. Eller det kanske är bra att göra så, om du vill bli skrämd.

Det är den jobbigaste, mest urkukade och svårhanterliga centralstimulant jag har provat. Det är den stimulant som gett mig kortast tid av välmående, samtidigt som den har längst halveringstid av alla jag provat. MDPV ger mig 1-3 timmar av välmående, som inte ens är särskilt bra välmående (för mycket obehag samtidigt för att det ska vara värt), för att sedan finnas kvar i kroppen och orsaka endast obehag i 3-4 dygn.

Alla som funderar på att prova MDPV måste ju tänka till odentligt, för jag är övertygad om att de flesta som provar den som jag gjorde "bara för att testa" kommer bli besvikna.

Om du har dålig eller ingen erfarenhet av centralstimulantia är MDPV helt fel. Finns det ens någon som tycker MDPV är särskilt bra? Jag skulle inte ens ta det igen om det var den enda centralstimulantian som fanns på jorden. Och det är inte för att jag ogillar centralstimulantia, det är för att MDPV är DÅLIG centralstimulantia. Då menar jag absolut inte att den har svag effekt. Den har extremt stark effekt, men på ett dåligt sätt.

Man kan säga att ruset av MDPV känns som en avtändning. På amfetamin, som har bra mycket kortare halveringstid än MDPV, kommer avtändningskänslan mycket senare än för MDPV. Alltså tycker jag att på amfetamin kommer avtändningskänslan när nivån har sjunkit såpass mycket att du längre inte mår bra, det tycker jag är en avtändning (när man pratar om CS). På MDPV har du fortfarande 99% av drogen i kroppen när avtändningskänslan kommer. Det tycker inte jag är en avtändning, snarare att det är ruset i sig.

Jag är medveten om att inte alla reagerar som jag på MDPV. Jag har ingen stor erfarenhet av CS, men jag hade dragit "tjack" några gånger, en jävla massa metylfenidat och någon vända på mephedrone, innan jag provade MDPV. Jag tänkte att det skulle vara som metylfenidat fast mycket starkare, eftersom jag läst något sånt. Skitbra tänkte jag jag älskar ju metylfenidat, för det går ur kroppen snabbt och så.

Givetvis är det mitt eget fel, jag skyller inte på någon för att jag fick en dålig upplevelse, det är inte så jag menar. Jag hade inte läst tillräckligt om MDPV när jag provade. Men...

Den som skrev att det var likt metylfenidat borde fan skjutas. Den enda likheten är att längden på välmåendet är ungefär lika. Metylfenidat är mycket bättre på alla sätt, det är så annorlunda, det är bara korkat att jämföra, det är två totalt olika saker, det är som att jämföra hallonsaft och bensin.

Tack bluetech123!
Den bästa och mest sammanfattande beskrivning av MDPV som skrivits.
Finns inte ett ord att ändra på. MDPV är flera CS,ars sämsta egenskaper komprimerat i ett. Varför jag och många med mig överhuvud vidrört MDPV är uselt skrivna vilseledande (lovande smartdrug lanserad) tripprapporter. Svårt att se annat är ekonomiskt armod som anledning till att administrera sån skräp-Cs.
Senast redigerad av Advocatus-Diaboli 2009-11-21 kl. 14:14.
Citera
2009-11-21, 16:58
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Citat:

Precis samma känsla som jag fick när jag testade för ett tag sedan. En halvtimmes hyffsat välbehag, och sen många timmars obehaglig AT-ångest som inte ens gick att mota bort genom att återdosera.
Börjar misstänka att de dopamininriktade drogerna inte är riktigt för mig, har aldrig fastnat för nikotin och uppskattar nog inte heller amfetamin till fullo, även om det fortfarande är bra mycket schysstare än MDPV.

Jag kommer säkert ge mig på MDPV:t åminstone en gång till för att verifiera, men jag misstänker att effekten inte kommer bli mycket behagligare än sist.
Citera
2009-11-21, 22:40
Medlem
Det är en intressant trend i denna tråd, från optimism kring effekten, till pessimism kring bieffekter, och sedan en slags maximering av rus och minimering av bieffekter diskussion som nu följs av total dissning. Jag har haft olika batcher och det är mer belöning i vissa av dem. Men framförallt är det väldigt känsligt att dosera rätt, i rätt tid, och gärna med alkohol. Omdosering kräver tålamod, annars blir det skitjobbigt.

Benso reder ut det hela, men visst är det en kinkig kemikalie. Vid rätt batch och nyttjande är jag ändå helt övertygad att den matchar kola och amfetamin.

Återdoseringsbehovet är en otrevlig och bisarr historia och ingen som är det minsta svag i karaktär bör röra det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in