2018-02-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPer
Har dock inte Amex medlemsavgift utöver årsavgiften?
Nej ingen medlemsavgift på detta kort.
Citera
2018-02-14, 21:23
Avslutad
re:member more:

Första året utan årsavgift
1% i cash back på allt du handlar
11 försäkringar ingår.

Varför inte utnyttja kortet i ett år?
Citera
2018-02-14, 21:42
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av edfuck
re:member more:

Första året utan årsavgift
1% i cash back på allt du handlar
11 försäkringar ingår.

Varför inte utnyttja kortet i ett år?

Cashbacken går i stöpet nästa vecka redan enligt kundtjänst.
Citera
2018-02-15, 01:03
Medlem
Fungerar det att varje månad, när lönen kommer, betala in tänkt månads-konsumtions-budget till kortet och alltså ha kapital utöver sin kreditgräns och ändå få poäng på alla köp? Gäller norwegianbank.
Citera
2018-02-15, 04:32
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Fungerar det att varje månad, när lönen kommer, betala in tänkt månads-konsumtions-budget till kortet och alltså ha kapital utöver sin kreditgräns och ändå få poäng på alla köp? Gäller norwegianbank.

Ja.
Citera
2018-02-15, 04:36
Börjar luta åt att Handelsbankens Allkort är det bästa kreditkortet nu (för mig). Även om det kostar 360kr/år.
Bonus 0,2-0,4% och det går att utan vanliga avgiften för kreditkort på 1% toppa upp Revolut-kortet med det, dvs kostar samma som med debitkort där.

Andra fördelar: Går att använda med insättningsautomat. Och Handelsbanken gillar mig säkert mer när jag har ett kort => Möjligtvis lägre bolåneränta.
Senast redigerad av davidwatts 2018-02-15 kl. 04:44.
Citera
2018-02-15, 19:56
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Ja.

Är det plusgirot jag hittar under Kreditkort > Översikt > Betalningsinformation som jag gör insättningen på om jag önskar sätta in pengar på kortet?
Citera
2018-02-15, 21:24
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Är det plusgirot jag hittar under Kreditkort > Översikt > Betalningsinformation som jag gör insättningen på om jag önskar sätta in pengar på kortet?

Ja det borde det vara. Och glöm inte OCR...
Citera
2018-02-16, 02:25
Medlem
Citat:
Inte helt lätt att göra rätt med PayPal. Dum i huvudet kan du vara själv!
För att slippa bli scammad av Paypal så registrera Revolut-kortet hos Paypal. (Eller ett kort hos en bank som inte tar ut extra "påslag" på kursen.)

Logga in på Paypal, tryck "Kugghjul/Settings" -> "Payments" -> "Manage pre-approved payments* ->" Set available funding sources" -> "Conversion Options"

Där väljer man "Bill me in the currency listed on the seller's invoice."

*Står "Can’t find what you’re looking for? Try the manage preapproved payments page." till vänster. Då kommer man till en "gammal" sida.

Så får man betala den riktiga kursen och slipper bli scammad på 4-5% av Paypal. Revolut kommer registrera köpet i den valutan som står på affärens sida.
Citera
2018-02-16, 02:53
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
För att slippa bli scammad av Paypal så registrera Revolut-kortet hos Paypal. (Eller ett kort hos en bank som inte tar ut extra "påslag" på kursen.)

Logga in på Paypal, tryck "Kugghjul/Settings" -> "Payments" -> "Manage pre-approved payments* ->" Set available funding sources" -> "Conversion Options"

*Står "Can’t find what you’re looking for? Try the manage preapproved payments page." till vänster. Då kommer man till en "gammal" sida.

Så får man betala den riktiga kursen och slipper bli scammad på 4-5% av Paypal. Revolut kommer registrera köpet i den valutan som står på affärens sida.

Tackar!
Ska prova detta, även om jag redan hittat hur man kan göra när man betalar med paypal vid köp med ebay. Jag klickar på länken under där kursen står när jag har valt betalkort och väljer att växlingen ska ske av kortutgivaren.

Har registrerat Revolut och Coop Mer som bägge inte tar någon växlingsavgift. Med Coop Mer får jag t.o.m. 0,5% i bonus.

Men din metod ska det alltså vara som standard att växlingen ska ske hos kortutgivaren? Låter ännu bättre!
Citera
2018-02-16, 03:02
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92

Har gjort som du beskrivit nu och valt att bli debiterad i säljarens valuta vid köp på båda korten.
Citera
2018-02-16, 13:55
Medlem
Citat:
Jag hade valt Preem istället. Bättre på alla punkter tycker jag. Inget krångel med ekonomisk förening och annat skräp. Du får mer rabatt på drivmedel med Preem. Men du kanske inte har någon Preem-mack i närheten.

Annars funkar båda korten lika. OKQ8 är Visa och Preem är Mastercard, ingen skillnad i Sverige det. Accepteras överallt.

På Preem: Du loggar in med Bank-ID på fil, dosa eller med mobilt Bank-ID.

Vet du om man kan betala räkningar osv med OKQ8:s internetbank? Kan man göra det med Preems?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in