Citat:
Ursprungligen postat av
ChapterTwo
Varumärket Rebilla ägs av Northmill Bank. Nu vill man samla alla produkter och varumärken under ett och samma namn - Northmill Bank. Rebilla-kortet försvinner men jag tänker att man eventuellt lanserar ett nytt Northmill-kort i ett senare skede. Det återstår att se.
<...>
Rebillakortet under nytt namn tror jag knappast vi kommer att få se. Det skulle ju vara helt hål i huvudet att kasta hela sin kundbas på tippen för att sen lansera samma kort under ett annat namn. Hade det varit tanken så hade man väl bara skickat ut ett nytt kort med det nya namnet.
Det måste vara nåt annat som hänt när man plötsligt lägger ned det innan ett år ens gått. Det är ju så många som lanserar sina brandade kort så nog måste det finns pengar att tjäna där. Kan marginalen vara så liten att 2% bonus inte får det att gå runt? Det borde de väl i så fall redan ha räknat på innan de körde igång. Enda jag kan tänka mig där är att de bara lockade bonusjägare som betalar hela fakturan och inte nyttjar den dyra krediten. Då kan det kanske bli kärvt att få det att gå runt. Men det känns ändå för kort tid att utvärdera det på för att ta beslut om nedläggning av den orsaken. Verkligen konstigt det här...