2020-06-09, 14:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Ahepp, kul så länge det varade men Rebilla kommer inte att finnas kvar mer. Det var ju synd; typ det enda kortet jag hittat som inte har några som helst påslag utomlands och dessutom är gratis OCH ger cashback.

Finns det nån info om detta nånstans, hos Rebilla står det ju att de inte tar emot nya ansökningar, men inget annat?
Citera
2020-06-09, 14:23
Medlem
Andersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Finns det nån info om detta nånstans, hos Rebilla står det ju att de inte tar emot nya ansökningar, men inget annat?
Här finns info: https://support.rebilla.com/hc/sv-se...ebilla-kortet-
Citera
2020-06-09, 17:30
Medlem
När jag såg vilka som står bakom Rebilla tänkte jag direkt att jag skiter i att ens skaffa kortet. Hade väl kanske hunnit tjäna in lite småkrafs men inte värt att åka på lockerbjudanden. Hoppas folk säger upp kortet.
Citera
2020-06-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Med tanke på det du nämner så lär dom inte har tjänat några pengar, säkert därför det gick åt helvete.
Hehe, har du säkert rätt i. Det var för bra för att vara sant.
Citera
2020-06-09, 18:54
Medlem
Vad kommer hända med rebilla sparkonto?
Citera
2020-06-09, 19:09
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Beror väl på om du får några pengar tillbaka på deras kort?

Rebilla kostar mig inget, och har fått tillbaka omkring 2000kr..
Rebilla verkar ju grymt bra (synd att det inte finns längre). Jag är nöjd med komplett bank. Gratis och cashbacks...
Citera
2020-06-09, 19:35
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersman
Här finns info: https://support.rebilla.com/hc/sv-se...ebilla-kortet-

Ändå gör man reklam för det på förstasidan, jävla slapp stil.
Citera
2020-06-09, 19:45
Medlem
Varumärket Rebilla ägs av Northmill Bank. Nu vill man samla alla produkter och varumärken under ett och samma namn - Northmill Bank. Rebilla-kortet försvinner men jag tänker att man eventuellt lanserar ett nytt Northmill-kort i ett senare skede. Det återstår att se.

2018 omsatte Northmill Bank 435 miljoner kronor, med ett resultat på 113 miljoner kronor.

Underligt är dock: (publicerat i maj förra året)

"Idag finns Northmill i Sverige, Finland och Polen. Bolaget har totalt cirka 100 anställda, berättar Hikmet Ego men säger samtidigt att de siktar på att expandera och att Rebilla är en tjänst som de vill lansera i fler Europeiska länder"
Citera
2020-06-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Varumärket Rebilla ägs av Northmill Bank. Nu vill man samla alla produkter och varumärken under ett och samma namn - Northmill Bank. Rebilla-kortet försvinner men jag tänker att man eventuellt lanserar ett nytt Northmill-kort i ett senare skede. Det återstår att se.

2018 omsatte Northmill Bank 435 miljoner kronor, med ett resultat på 113 miljoner kronor.

Underligt är dock: (publicerat i maj förra året)

"Idag finns Northmill i Sverige, Finland och Polen. Bolaget har totalt cirka 100 anställda, berättar Hikmet Ego men säger samtidigt att de siktar på att expandera och att Rebilla är en tjänst som de vill lansera i fler Europeiska länder"
Intressant, spelar väl ingen större roll vad det står för namn på kortet. Bara det fungerar som det ska.
Citera
2020-06-09, 21:55
Medlem
zerokei64s avatar
Efter att ha läst i denna tråd skaffade jag Kompletts kreditkort i mars förra året men efter ett halvår kom jag upp i bonustaket. Skaffade sedan Preems kort i oktober och använde tills jag fick nys om Rebilla (också tack vara er i denna tråd!) som jag haft sen december till ganska nyligen. Har nu kommit upp i Rebillas bonustak också så jag har gått tillbaka till Preem.

Sade upp Komplett för några månader sedan och Rebilla ganska nyligen. Någon som testat och vet om bonustaket nollställs om man skaffar korten igen?

Kanske inte ser så bra ut på ens UC att ofta ansöka om kreditkort men det är svårt att tacka nej till 3000 kr i bonus.
Citera
2020-06-10, 16:24
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo

<...>

Rebillakortet under nytt namn tror jag knappast vi kommer att få se. Det skulle ju vara helt hål i huvudet att kasta hela sin kundbas på tippen för att sen lansera samma kort under ett annat namn. Hade det varit tanken så hade man väl bara skickat ut ett nytt kort med det nya namnet.

Det måste vara nåt annat som hänt när man plötsligt lägger ned det innan ett år ens gått. Det är ju så många som lanserar sina brandade kort så nog måste det finns pengar att tjäna där. Kan marginalen vara så liten att 2% bonus inte får det att gå runt? Det borde de väl i så fall redan ha räknat på innan de körde igång. Enda jag kan tänka mig där är att de bara lockade bonusjägare som betalar hela fakturan och inte nyttjar den dyra krediten. Då kan det kanske bli kärvt att få det att gå runt. Men det känns ändå för kort tid att utvärdera det på för att ta beslut om nedläggning av den orsaken. Verkligen konstigt det här...
Citera
2020-06-10, 22:19
Medlem
Är det någon som har kommit på hur räntan på kontantuttag med Kompletts kort fungerar än?

Om jag tar ut 100 kronor i kontanter idag och samtidigt för över 100 kronor till OCR-numret för mitt kort, så att dessa kommer in ett par dagar senare. Kommer jag att få betala någon ränta på de hundra kronorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in