2018-06-27, 04:28
Medlem
Glömmer aldrig när jag skaffade More till mig och sambon..

Alla snacka om "men det är bara 1%"

Men det blir mycket tillslut.

Vi drar allt genom våra kort, har en kredit på 100k.

Senaste året har vi sparat 3000 kr på det kortet.

Ser man tex att handla på ICA så får man 1% genom ica-kortet sedan 1% till på detta.

Även att anka, 1% (ja då det är på allt) så tankar man på ingo tex eller st1.

Kommer aldrig säga upp detta kort! Det är sjukt bra!
Citera
2018-06-27, 04:47
Medlem
En fråga förresten, om man betalar räkningar på sin sida på remember more. Får man bonus på det då ?
Citera
2018-06-27, 08:38
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
En fråga förresten, om man betalar räkningar på sin sida på remember more. Får man bonus på det då ?

Nej
Citera
2018-06-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Såvitt jag vet så medför det en avgift, ingen bonus.
Citat:
Kan jag betala räkningar med mitt kreditkort?
Ja, det kan du göra. Notera att transaktionen medför en avgift på 2 % av det uttagna beloppet, som lägst 35 kronor. Dessutom tillkommer det en dag-för-dag ränta enligt kreditkortets ordinarie räntesats som debiteras från första dagen efter överföringen.
Citera
2018-06-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incarcerate
Såvitt jag vet så medför det en avgift, ingen bonus.

Då hoppar jag det
Citera
2018-06-28, 20:06
Medlem
Forumistens avatar
Fick precis brev om att Norwegian ändrar sitt system, är det värt att behålla?
Citera
2018-06-28, 20:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Fick precis brev om att Norwegian ändrar sitt system, är det värt att behålla?

Sänker bonusen (Cash points) från 1% till 0,5%. Plus ytterligare restriktioner över om man handlar för mer än 100000. Inga points vid köp hos andra flygbolag..

Får ta en funderare om man ska ha det kvar..
Citera
2018-06-28, 21:11
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sänker bonusen (Cash points) från 1% till 0,5%. Plus ytterligare restriktioner över om man handlar för mer än 100000. Inga points vid köp hos andra flygbolag..

Får ta en funderare om man ska ha det kvar..

Funkar kortet för drivmedel under 100k? blir inte klok, har precis fått det, så missnöjd, hade aldrig sökt det annars. Kommer vara fet kö dit imorn.
Citera
2018-06-28, 21:18
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Funkar kortet för drivmedel under 100k? blir inte klok, har precis fått det, så missnöjd, hade aldrig sökt det annars. Kommer vara fet kö dit imorn.
Som jag förstår det får man bonus för alla köp upp till 100k under året. Därefter är det köp på bensinstationer, dagligvaruhandel och utländsk valuta (köp utomlands) som ger bonus.

Min fundering är kring dagligvaruhandel. Vad räknas till det? Antar att t. ex bilservice/reparationer och elektronik inte räknas till det utan det är skitsummor som mat (vilket iofs blir en del på ett år) och kläder och annat krafs.

Jag använder mest kortet till större inköp, håller inte på att dra det hela tiden..
Citera
2018-06-28, 21:27
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Som jag förstår det får man bonus för alla köp upp till 100k under året. Därefter är det köp på bensinstationer, dagligvaruhandel och utländsk valuta (köp utomlands) som ger bonus.

Min fundering är kring dagligvaruhandel. Vad räknas till det? Antar att t. ex bilservice/reparationer och elektronik inte räknas till det utan det är skitsummor som mat (vilket iofs blir en del på ett år) och kläder och annat krafs.

Jag använder mest kortet till större inköp, håller inte på att dra det hela tiden..

Aha, okej så det är som vanligt bara 0,5% och sen blir det sämre, känner mig så lurad om jag ska vara ärlig, kommer ringa dit imorn och höra med de. Men alla köp, är det oavsett summa, typ om man köper elektronikprodukter via nätet etc, äter ute etc?
Citera
2018-06-28, 21:42
Medlem
DR-Drunks avatar
Kör SEB via Jusek och det ger mig mer än exempelvis Nordea. Samt vid lån så sitter slantarna direkt på kontot.
Citera
2018-06-29, 10:49
Medlem
IRMEs avatar
Har börjat kika lite på olika kreditkort, har i dagsläget remember flex, mest bara för att det har funkat bra för oss att ha till veckohandling etc och vi ville inte börja med more eftersom det hade en årskostnad. Allt betalas varje månad 100% av gångerna.

Vi har ingen bil(eller körkort - så alla bensinstationskort verkar ju meningslösa), handlar ca 1000kr i veckan och jag ska börja pendla snart, dvs ca omkostnader med SJ på 24000kr~ per år. Totalt alltså, förutom mer privata köp som kanske kommer komma in på kortet så är det utgifter på ca 75000kr per år är nog en bra uppskattning.

Eftersom vi också brukar emellanåt åka tåg till släkt har jag funderar på att bara ordna ett SJ prio mastercard, har någon erfarenhet av detta kort?

Är det värt rakt av att få dessa förmåner med att kunna få gratis semestertågresor till släkt(Man kan
ju ha sj prio oavsett, men du får ju mer poäng med mastercardkortet), eller får man mer om man bara tar ett remember:more kort på 1% (~750?).

Alla kommentarer/tankar uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in