2017-11-15, 09:16
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Nej, det går att använda poängen till massor av annat.......

Som vad?
Citera
2017-11-15, 10:52
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Som vad?
Östersjökryssningar, tidningspenumerationer, växla till Nordic Choice Eurobonuspoäng, telefonabonnemang, fika ja massor mer. Lättare att titta själv https://www.coop.se/medlem/Poangshop/

Handlar man på Coop så är kortet extremt förmånligt, men även bra (kanske bäst nu när Santanders bättre kort inte går att skaffa längre) om man reser mycket eller handlar mycket i utländsk valuta.
Citera
2017-11-15, 11:42
Citat:
Östersjökryssningar, tidningspenumerationer, växla till Nordic Choice Eurobonuspoäng, telefonabonnemang, fika ja massor mer. Lättare att titta själv https://www.coop.se/medlem/Poangshop/

Handlar man på Coop så är kortet extremt förmånligt, men även bra (kanske bäst nu när Santanders bättre kort inte går att skaffa längre) om man reser mycket eller handlar mycket i utländsk valuta.

Okej, visste inte att det fanns så mycket att välja på.
Bättre då med tex Remember där cashbacken går direkt tillbaka in på kontot.
Med coops upplägg lockas man ju att köpa något man egentligen inte behöver.
Coop mer:s största fördel är utländska köp.
Citera
2017-11-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag tycker att kursen blir ganska bra när man handlar med kortet eller tar ut i bankomat (ATM) t.ex så handlade jag för 63,75 DKK i fredags och då drogs det 84,39 SEK.
Du får dock dålig kurs när du gör en överföring mellan dina konton, testade att ta över 395 SEK och fick bara 298,57 DKK så det kommer jag inte göra fler gånger.

63,75 DKK var enligt mastercards officiella växelkurs 83,52 kr i fredags (10 nov). Då du betalade 84,39 kr så är fx-påslaget 1,04% med Ferratum Bank.

Inte gratis men bättre än de flesta korten. Har du något exempel där du tagit ut pengar i bankomat också? För utländska köp hade jag tänkt använda Santander Mitt Kort+ som är ett kreditkort utan FX-påslag, men det ska man inte använda vid bankomatuttag då det tickar ränta direkt.
Citera
2017-11-15, 13:02
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Okej, visste inte att det fanns så mycket att välja på.
Bättre då med tex Remember där cashbacken går direkt tillbaka in på kontot.
Med coops upplägg lockas man ju att köpa något man egentligen inte behöver.
Coop mer:s största fördel är utländska köp.

Coop mer:s största fördel är utländska köp/uttag och och att man får upp till 6% tillbaka på Coop samt att de har en skaplig försäkring med t.ex. självrisksförsäkring på hyrbil.

Gjorde en egen liten jämförelse (mest med hänsyn till resor) mellan några kort nu när Santander började konstra, http://www.floridasidan.se/kreditkort.php
Citera
2017-11-15, 13:32
Citat:
Coop mer:s största fördel är utländska köp/uttag och och att man får upp till 6% tillbaka på Coop samt att de har en skaplig försäkring med t.ex. självrisksförsäkring på hyrbil.

Gjorde en egen liten jämförelse (mest med hänsyn till resor) mellan några kort nu när Santander började konstra, http://www.floridasidan.se/kreditkort.php

Får väl inte mer tillbaka med Coop Mer jämfört med Coop Medmera vid köp hos coop?
Citera
2017-11-15, 13:35
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Får väl inte mer tillbaka med Coop Mer jämfört med Coop Medmera vid köp hos coop?

Jo https://www.coop.se/contentassets/6e094d5176c042c2b0a899ea9b7380e8/jamforelsetabell_kort.pdf
Citera
2017-11-15, 13:52
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
63,75 DKK var enligt mastercards officiella växelkurs 83,52 kr i fredags (10 nov). Då du betalade 84,39 kr så är fx-påslaget 1,04% med Ferratum Bank.

Inte gratis men bättre än de flesta korten. Har du något exempel där du tagit ut pengar i bankomat också? För utländska köp hade jag tänkt använda Santander Mitt Kort+ som är ett kreditkort utan FX-påslag, men det ska man inte använda vid bankomatuttag då det tickar ränta direkt.
Okej där ser man!

Jag tog ut 600 DKK i lördags men hade redan 298,57 DKK på det danska kontot så det drogs 399,01 SEK vid uttaget.
Citera
2017-11-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Okej där ser man!

Jag tog ut 600 DKK i lördags men hade redan 298,57 DKK på det danska kontot så det drogs 399,01 SEK vid uttaget.

Okej så 600-298,57 = 301,43 DKK
Detta motsvarar 395,14 SEK enligt mastercards officiella fx-kurs i lördags (11e nov). Vilket gör att FX-påslaget var 0,979 %.
Citera
2017-11-15, 14:07
Citat:
Jo https://www.coop.se/contentassets/6e094d5176c042c2b0a899ea9b7380e8/jamforelsetabell_kort.pdf

Tack! Var samma för ett tag sedan.
Citera
2017-11-16, 13:01
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Okej så 600-298,57 = 301,43 DKK
Detta motsvarar 395,14 SEK enligt mastercards officiella fx-kurs i lördags (11e nov). Vilket gör att FX-påslaget var 0,979 %.
Jag testade att registrera mig hos Monzo som jag tog upp men det går bara att göra för boende i England så jag lyckades sätta upp mig på väntelista hos Revolut istället och om jag inte har missat något så är kursen bra enligt hemsidan
Citera
2017-11-28, 19:10
Medlem
1903s avatar
Har idag Preem Mastercard och ett Ingo Mastercard som backup, ska byta nu när cashbacken sjunker till 0,5% för Preem-kortet. En djungel detta dock, tror jag ska skaffa dessa istället.

Remember More
1% i cashback, AMEX Blue Cashback har visserligen 1,25% men vill kunna att handla överallt med kortet.

Bank Norweigan
Ingen avgift vid kontantuttag i Bankomat.
Betala räkningar med kortet via Bank Norwegian, utan extra avgifter.

Finns det något kort som är gratis med 0% eller väldigt lågt i valutapåslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in