2006-09-28, 03:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niino
Vad är det som är så speciellt med American Express ? Hur många varianter finns det ? Vad kostar det att ha ett sånt kort ?

Jag kan egentligen inte se några fördelar då hela summan ska betalas direkt varje månad, dvs ingen möjlighet till delbetalning + att det kostar nån tusenlapp att äga kortet, då pratar vi budgetvarianten, alla ställen tar inte Amex + att det du kan göra av med per månad hänger ihop med hur mycket du spenderar på kortet den första tiden du äger det, givetvis måste inbetalningarna skötas.

Det som är positivt kan väl sägas att det är väldigt hög service och att Amex fixar plats på hotell osv då man är ute och reser, givetvis är ju detta inte kostnadsfritt utan man betalar som vanligt + att man får lite bonuspoäng. Ett bra kort för affärsmän som reser med företaget och inte pyntar något på egen hand.

Vad gäller de mer exklusiva korten som Centurion och liknande så kan jag inte förstå hur rika människor kan vilja ha något sådant då de ändå har råd och betala för sig. Vad gäller Centurionkortet så är det en hiskelig årsavgift man tackar ja till när man accepterar inbjudan, men har man råd så har man väl, tror personligen inte att riktigt rika människor använder sånt skräp ändå då det bara är en utgift, de kan nog få betydligt bättre förmåner på den Bank de har.
Citera
2006-09-29, 19:02
Avslutad
Det här kortet är ännu bättre än Amex Black

http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=17538&categID=268
Citera
2006-09-29, 19:04
Medlem
Kip_wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=17538&categID=268

Tror det är svårt att bli mer välkänt än amex black.
Citera
2006-09-29, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kip_west
Tror det är svårt att bli mer välkänt än amex black.

förmodligen, då det där kortet enbart ges ut till svinrika kunder i den banken, men som sagt, ju färre som har kortet desto mer status, Drottning Elisabeth skulle nog skratta åt Centurionkortet.
Citera
2006-09-29, 20:15
Medlem
Kip_wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
förmodligen, då det där kortet enbart ges ut till svinrika kunder i den banken, men som sagt, ju färre som har kortet desto mer status, Drottning Elisabeth skulle nog skratta åt Centurionkortet.
status ja. men vilka skulle se det som status..med black kommer man in på fina krogar (vip) plus att den breda massan(blonda kåta tjejer med stora bröst) vet hur det ser ut vilka krav som finns osv. . jag skulle nog välja amex black om jag blev tillfrågad.
Citera
2006-09-29, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kip_west
status ja. men vilka skulle se det som status..med black kommer man in på fina krogar (vip) plus att den breda massan(blonda kåta tjejer med stora bröst) vet hur det ser ut vilka krav som finns osv. . jag skulle nog välja amex black om jag blev tillfrågad.

jojo visserligen men det du beskriver handlar ju om andra saker också, tex att du har ett självförtroende som gör att det finns riktig täckning på kontot, dvs du kan betala din faktura nästa månad, läste där en artikel om en person som hade fått Amex Black men inte hade råd att betala, och då var det rejält övertrassat. Har man några miljarder på Coutts & Co så är nog självförtroendet på en nivå som ingen annan har.
Citera
2009-06-05, 00:22
Bannlyst
Typiskt WT att ha 5+ kreditkort.
Själv har man ett välfyllt bankkonto istället.
Citera
2009-06-05, 09:09
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKlaesson
Jag har ett Swedbank Mastercard som funkar fint. Du kan jämföra olika kreditkort här:

http://www.kreditkortjamforelse.se/

Lycka till!

Nice med bump efter 3 år...
Citera
2009-06-05, 10:03
Medlem
xallos avatar
Beror ju som sagt på hur du planerar att använda kortet, jag reser mycket och bokar det mesta med mitt centurion då de har bra service och försäkringar. Vardagskortet är ett visa från Credit Suisse och ett simpelt electronkort.

Man ska inte stirra sig blind på vilken status kortet medför utan hur det skall användas och vilka förmåner det ger. Centurion idag är inte specuiellt exklusivt, det enda skulle väl i så fall vara att det inte är gjort i plast utan titan.

Centurionkortet går idag att få som det högst ordinära gröna amexkortet med den skillnaden att de 4 sista siffrorna visar att det är ett centurion, detta för att slippa flash-faktorn som kortet medför bland mindre vetande.
Citera
2009-06-05, 10:42
Bannlyst
Haha roligt med er som klagar på kreidtkort och säger att man ska ha pengar på kontot Fan va iq-befriade ni är Idioter som fått det med modersmjölken och sen inte kan tänak själva

Kreditkortet är gratis.
Du ligger inte ute med pengar.
Du riskerar inte att få dina pengar stulna.
Citera
2009-06-06, 16:58
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Beror ju som sagt på hur du planerar att använda kortet, jag reser mycket och bokar det mesta med mitt centurion då de har bra service och försäkringar. Vardagskortet är ett visa från Credit Suisse och ett simpelt electronkort.

Man ska inte stirra sig blind på vilken status kortet medför utan hur det skall användas och vilka förmåner det ger. Centurion idag är inte specuiellt exklusivt, det enda skulle väl i så fall vara att det inte är gjort i plast utan titan.

Centurionkortet går idag att få som det högst ordinära gröna amexkortet med den skillnaden att de 4 sista siffrorna visar att det är ett centurion, detta för att slippa flash-faktorn som kortet medför bland mindre vetande.

Så jävla vanligt är det inte med Centurion, Nisse Tham t.ex. har platina. De jag sett som använder svarta kort är Per Gessle och Eric Wachtmeister.

Den sistnämnda beter sig för övrigt som du :-D
Citera
2009-06-15, 10:50
Medlem
MrLis avatar
Det roligaste är att pröjsa med det svarta kortet på systembolaget...
För er som har möjligheten och ännu inte gjort det kan jag rekommendera er att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in