2006-09-25, 14:51
Medlem
GE Money Banks MasterCard måste väl vara ett av de bättre kreditkorten om man inte är ute efter att få extratjänster då det är helt utan avgifter.

Och det här nya re:member-kortet då? Vad säger folk om det?

Själv har jag bara ett VISA än så länge och funderar på att skaffa mig ett MasterCard för att jämna ut betalningarna lite.
Citera
2006-09-25, 18:22
Medlem
P102s avatar
Vi-butikernas Visakort är helt okej. 95:- om året och bättre ränta än mitt jäkla sparkonto på Nordea.
http://www.sth.vi-butikerna.se/_poang_ny/vivo_visa.asp?klickId=171&U=171&MenyId=3&rakna=1

Och så kan man välja mellan trettio olika motiv på kortet. Superfestligt.
Citera
2006-09-25, 19:57
Medlem
Roger Pontares avatar
Som några nämnde tidigare så är Lifestyle som man har om man har Amex platinum en jäkligt skön service. Behåll Amex om du reser mycket dom har dom absolut bästa reseförsäkringarna bland kort, och guld har inte så blodig årsavgift (1000 kr).
Citera
2006-09-26, 04:00
Medlem
Squalos avatar
Det finns ett ekonomi-forum här på Flashback.

Något kreditkort har jag inte. Och inte fan ska jag ha något heller.
Citera
2006-09-26, 09:02
Medlem
Kip_wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P102
Vi-butikernas Visakort är helt okej. 95:- om året och bättre ränta än mitt jäkla sparkonto på Nordea.
http://www.sth.vi-butikerna.se/_poang_ny/vivo_visa.asp?klickId=171&U=171&MenyId=3&rakna=1

Och så kan man välja mellan trettio olika motiv på kortet. Superfestligt.
hade lite att göra nyss.. så ja kolla igenom motiven.. FY FAN vad man hade skämts för nått av dom . vilket har du?
Citera
2006-09-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lauren
Haha visst mytoman, du va ju helt seriös, du vet att det är en sjukdom , inget att skämmas över...

Aj, så cliché aktigt. Idiot

Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Är det mig du pratar om? Ditt hackiga språk och ständiga refererande till mig som "han" förvirrar mig lite. Vilken tråd är det som "han" inte läst igenom?

Jag vet inte, men jag tycker inte att det är jag som blivit dumförklarad i den här tråden. Ingen annan heller för den delen. Utom ptja, du.

Dumförklarad, snarare så att du verkar lite upprörd över att jag tog ditt skämt. Du kommenterar inlägg jag har gjort i andra trådar utan att veta något utav vad trådarna handlar om. Förstår du bättre nu? Eller du vill fortsätta argumentera så att du inte har förlorat din tro på att du är bäst i hela cyberspace på att argumentera?

Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Men humorn för oss andra ligger i vetskapen om att du aldrig i helvete skulle nämnt något om att du skämtade, om han inte kommit på dig

Vad får du ut av att sitta och ljuga på ett forum där ändå ingen bryr sig ?

Kommit på mig? Jag vet mycket väl att där finns en funktion där man kan kolla tidigare inlägg här på FlashBack. Tydligen brydde ni är då ni blev väldigt upprörda

Over N out
Citera
2006-09-26, 16:15
Medlem
Kip_wests avatar
mytomaner är lustiga ... man hittar många sånna på FB
Citera
2006-09-26, 19:54
Medlem
banditqueens avatar
Jag har hittat ett underbart kort här nere i Holland,
det är ett helt vanligt bankkort med bara maestro funktion,
dels för att dom bara tar VISA på ett fåtal affärer dels för
att jag redan har ett svenskt visa kort.
Iaf, det är underbart och jag kan gå 1000 euro minus varje
månad, utan att det är ett "riktigt" kreditkort. Årräntan är 14,5 % och
banksnubben räknade ut att även om jag står 1000 euro minus en
hel månad så betalar jag bara 12,50 euro i ränta. Fantastiskt I tell you!
På visakortet har jag ingen kredit dock, bara "vanligt" eller vad man
ska säga.

OnT: Det allra bästa du kan göra är nog att behålla American Express
kortet då det (förutom visa) är det du kommer ha mest använding
för tror jag.
Citera
2006-09-26, 19:59
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Något kreditkort har jag inte. Och inte fan ska jag ha något heller.

Jaså? Intresseklubben antecknar.
Citera
2006-09-26, 20:09
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Jaså? Intresseklubben antecknar.
Anteckna på bara...

Jag ser ingen anledning att gå och slänga mig med kredit och skit. Visst, för fattigpöbeln kanske det är något att ha, men jag har då alltid gott om pengar på kontot. Så det räcker bra med ett vanligt Visa/Mastercard-betalkort.

Så det kan ni anteckna också.
Citera
2006-09-26, 20:39
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Anteckna på bara...

Jag ser ingen anledning att gå och slänga mig med kredit och skit. Visst, för fattigpöbeln kanske det är något att ha, men jag har då alltid gott om pengar på kontot. Så det räcker bra med ett vanligt Visa/Mastercard-betalkort.

Så det kan ni anteckna också.

Jag tänkte mer på att topic var vilka kort trådskaparen skulle behålla. Jag själv lever på kredit och föredrar att betala räkningen i slutet av månaden, men det är ju självklart en smaksak. Man klarar sig bra på Visa/Mastercard men jag reser mycket och bor utomlands så för mig är Amex med sina försäkringar ett ypperligt val.
Citera
2006-09-28, 03:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Jag har ett Banque Inviq Visa och GE Moneybank MasterCard, och funderar starkt paa att fimpa det första. Visa-kortet har 15-30 dagars fri kredit, MC-kortet har 30-60 dagars fri kredit. Klaaparna i Luxemburg är dessutom experter paa att skicka räkningen jävligt sent, ibland dimper den ned efter sista betalningsdag :thumbsdown

Baada är altsaa rena kreditkort. Bankerna tar imho för höga avgifter för sina kort.

Jag har också Banque invik kortet men jag kanske har andra villkor. Det är bästa kortet jag har iom att jag kan välja om jag vill betala hela summan eller bara ett lägstabelopp, eller helt enkelt mer än lägstabeloppet vilket jag bestämmer själv. 30-60 dagars kredit är bara larv då lägstabeloppet på Banque Invik kortet, iaf det jag har är 100:- då man ligger under 10 000 i inköp och 100:- kan man väl avvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in