Citat:
Ursprungligen postat av
Pu
För min del är problemet är just årsavgiften. Den innebär att jag måste handla för cirka 70.000 kronor per år utanför Coop för att få betalt för årsavgiften. Vill man få 2 poäng per krona när man handlar hos Coop så har Coop andra kort som är gratis. För min del är det en stor fördel att Coop inte har något valutapåslag men det finns andra kort som är gratis som inte har det.
Själv går jag i tankarna att skaffa ett kort (Santander) utan valutapåslag (tack för tipset/svaret ovan!) och Preem som ger en procent tillbaka på allt man handlar och är gratis (om jag kommer ihåg rätt). Sen kan man ha ett gratis-kort hos Coop och samla poäng hos Coop när man handlar där.
För mig är det nog optimalt. Men förstås så passar olika kort olika personer olika bra.
Eller så är man snabb och handlar för 21000 p första halvåret (antar att det är före midsommar) och då har du 42 000 poäng dvs 400 kr i rabatt hos Coop. Sen om man inte gillar coop så kan man använda det i andra. Ex tror jag det också gällde 400 kr på CDON.
Jag tror jag kört på Med mera, men att i framtiden så kollar jag andra alternativ.
En bra app (lite OT) är Tink som lättare gör att man ser hur stora utgifter man haft månad för månad och kan på så sätt se om man använder ett kort tillräckligt mycket för att det ska vara värt att ha och få cashback (återbäring).
Nu hittade jag ytterligare en sida
https://www.cashbackshopping.se/
Men för min del betalar jag hellre lite för ett kort än köpa online. Lite lurigt att hitta rätt. Annars är Wrap hyggligt bra också. Ger på sätt o vis väldigt höga rabatter, men tyvärr sällan något som passar än. Dessutom funkar det bara till ett fåtal banker.
Hur som helst, jag ska betala en privatperson. Finns det något bra sätt att få cashback för det på samma sött som jag betalar räkningar? Ska höra med föreningen om de kan skicka mig en räkning isf att betala direkt till säljaren.
Skulle ju ge mig än väldigt fin cashback.