2009-06-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLi
Det roligaste är att pröjsa med det svarta kortet på systembolaget...
För er som har möjligheten och ännu inte gjort det kan jag rekommendera er att testa.

Vad är det som är så roligt med det?
Citera
2009-06-16, 14:55
Medlem
Mr Jacks avatar
Då jag bor i staterna där Amex är mer utbrett än i Sverige så kör jag nästan uteslutande med mitt Centurion. Dessutom är lifestyle servicen helt underbar och har hjälpt mig flertalet gånger med bordsbokningar, resor och hotell.
Citera
2009-06-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLi
Det roligaste är att pröjsa med det svarta kortet på systembolaget...
För er som har möjligheten och ännu inte gjort det kan jag rekommendera er att testa.
Hoppar det ner 3 dvärgar utklädda till clowner från taket då?

Jag har ett helt vanligt Visakort kopplat till mitt personkonto. Det tycker jag är bra i alla fall även om jag kan förstå vitsen med ett kreditkort.
Citera
2009-06-16, 20:36
Medlem
Magistrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateHybrid
Så jävla vanligt är det inte med Centurion, Nisse Tham t.ex. har platina. De jag sett som använder svarta kort är Per Gessle och Eric Wachtmeister.

Den sistnämnda beter sig för övrigt som du :-D

Kanske iofs beror på att Nisse inte bryr sig om han har Centurion eller Platinum... (beror också på hur mkt han de facto använder sitt AmEx,
om de erbjuder honom ett, han skulle rimligen "få" ett om han ringde
AmEx och "bad" om det).

För EW lär dock "signalvärdet" vara MKT viktigt, då det egentligen är
"above his limit"...

Hursom är AmEx väldigt bra, vilket kort man bör ha beror på ens individuella vanor och behov.
Citera
2009-06-16, 20:39
Medlem
Magistrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt

Jag har ett helt vanligt Visakort kopplat till mitt personkonto. Det tycker jag är bra i alla fall även om jag kan förstå vitsen med ett kreditkort.

Passar inte i deras kortläsare
Citera
2009-06-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magistrate
Passar inte i deras kortläsare
De va annat än dvärgar de..
På vilket sätt funkar det inte i kortläsarna?
Citera
2009-06-20, 18:04
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateHybrid
Så jävla vanligt är det inte med Centurion, Nisse Tham t.ex. har platina. De jag sett som använder svarta kort är Per Gessle och Eric Wachtmeister.

Den sistnämnda beter sig för övrigt som du :-D

Jag kan nämna 3-4 pers i min närhet som har black. Visserligen var de bland de första i Sverige att få de men dem är inte speciella längre.

De har även Handelsbankens "värsting", kommer inte på namnet. Det kortet var/är mer exklusivt än black.
Senast redigerad av Strike- 2009-06-20 kl. 18:08.
Citera
2009-06-20, 20:35
Medlem
Det må finnas en uppsjö av grenar i konsumtionshets och smaklöshet att tävla i, men kreditkortskukmäteriet måste vara det löjligaste av dem alla. Dessutom, om man nu är så oförskämt rik som man tydligen måste vara för att få det där superexklusiva American Express-kortet Dalai Llama täljt fram med sin penis ur ett solitt block titanium, behöver man då verkligen hjälp med att komma in på klubbar och restauranger, eller med att boka biljetter? För mig, som är fattig och ovärdig, låter det ju jävligt coolt, men om man har halva Kinas dollarreserv kopplad till sitt sekundära kreditkort lär man sen länge ha en privat stab dedikerad till att tillfredsställa ens minsta önskan, och små till inga problem med att boka ett jävla hotellrum.
Citera
2009-06-21, 01:21
Medlem
Prioritera MasterCard över Visa, de accepteras i större utsträckning internationellt enl. egen erfarenhet av att få bjuda Visa-vänner på vissa middagar. American Express kan du glömma helt, accepteras på mycket färre platser än både MC och Visa, om du inte har ett centurion som ger dig en del fina rabatter och extra tjänster, men det hade vi redan uteslutit.
Citera
2009-08-10, 11:18
Medlem
Back on topic!

Ok om vi håller oss till ämnet..
Finns det nån länk till där dem jämför kreditkort, krav och förmåner.
Håller med föregående om att kraven och förmånerna för Centurion kan ni lämna eftersom det inte direkt känns aktuellt.

Främsta anledningen som jag är lite sugen på kreditkort är ju att man samlat poäng för inköp samt att man får lite erbjudanden. Jag har exempelvis hört att Amex betalar ut till kunder som köpt sina resor med AmEx när flighterna försenas osv(sant?)

Finns det något anledning att inte välja AmEx Blue om man inte bryr sig om skrytfaktorn och sällan (eller aldrig) behöver consierge service?
Är det sämre poängsystem osv på det?
Alternativt, bättre att välja grönt eller tillochmed guld?
Citera
2009-08-12, 15:57
Medlem
MrLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt

Det som händer är att butikens kortsystem krashar och måste startas om. Fråga mig inte varför...
Citera
2009-08-12, 16:56
Medlem
Även om det säkert inte är det så låter det som ett skämt..

En fråga, det ska finnas ett kort helt i metall. Vilket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in