2017-04-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Vet någon om det finns något kreditkort utan årsavgift och utan valutapåslag?

Santander har kreditkortet "Mitt kort".
Citera
2017-04-30, 00:21
Medlem
wkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Preem mastercard har från den 1/7 en bonusgräns som är lika med kreditgränsen på kortet... köp över den gränsen ger ingen bonus.
Var har du fått denna information?
Citera
2017-04-30, 05:50
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wku
Var har du fått denna information?

Står när man loggat in på mina sidor.
Citera
2017-04-30, 12:58
Medlem
Segments avatar
Ni som har Shell-kortet: Hur får ni er bonus? Är det värdecheckar hos Shell som inte går att lösa in till kontanter, eller hur funkar det?
Citera
2017-04-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Ni som har Shell-kortet: Hur får ni er bonus? Är det värdecheckar hos Shell som inte går att lösa in till kontanter, eller hur funkar det?

Värdecheck skickas ut 4ggr/år som du kan lösa in mot kontanter på Shells stationer.

Är beloppet över 500:- sätts det in på ditt konto.

Du kan även skicka din check till Ikano så sätter de in det på ditt konto.(Skriv personnummer på checken)
Citera
2017-04-30, 16:14
Medlem
Nuvarande har jag endast Länsförsäkringar Bank med ett privatkonto och ett sparkonto. Får in lönen på privatkonto, betalar alla räkningar, därefter överför jag en viss summa pengar till mitt sparkonto som jag har liggandes där hela tiden. Det fungerar relativt bra för mig, men på senare tid har jag blivit jäkligt paranoid gällande mina pengar och har läst på mig mer och mer om kreditkort men jag har några frågor innan jag skaffar ett.

1. Vad är den bästa banken där jag kan ha ett vanligt privatkonto och ett sparkonto utan att betala avgiften för ett bankkort? Just nu har jag Länsförsäkringar, finns det något bättre?

2. Vad är det bästa kreditkortet att skaffa för mig? Jag vill gärna ha ett från något schysst ställe som hjälper mig i tillfälle jag ser på fakturan att jag köpt en soffa för 10K men det var egentligen inte mig och man måste kontakta dom och annullera köpet. Gärna bra bonusar osv.
Citera
2017-04-30, 21:34
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Värdecheck skickas ut 4ggr/år som du kan lösa in mot kontanter på Shells stationer.

Är beloppet över 500:- sätts det in på ditt konto.

Du kan även skicka din check till Ikano så sätter de in det på ditt konto.(Skriv personnummer på checken)

Man måste skicka in den med snigelpost alltså?
Citera
2017-04-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Man måste skicka in den med snigelpost alltså?

Tja, kan inte svara på det riktigt.

Jag har läst här på FB att man kan maila in ett foto på checken, och vid ett tillfälle tipsade Ikanos kundtjänst mig om detta så därför gjorde jag så, men trots det så godkändes det inte.

Blev irriterad på deras kundtjänst som då gett olika svar och drog iväg ett mail till dem och ställde frågan igen och förklarade för dem att jag fått olika svar på samma fråga.
Krävde att de skulle återkomma med ett svar efter att de kontrollerat med hen som tar det slutgiltiga beslutet.

Fick då till svar att det var snigelpost som gällde men jag läser fortfarande att folk mailar in ett foto och att det går bra....
Citera
2017-04-30, 22:56
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Kortet är knutet till ett konto hos Ikano bank.
Du för över pengar med en vanlig bankgiroöverföring när du vill och så länge det saldot överskrider vad du handlar för så får du bara en "nollad" faktura.
Du behöver alltså aldrig handla på kredit om du inte vill.

Sparräntan gäller endast upp till 15000 SEK. Allt över 15000 på kontot saknar ränta.

Preem har 1,45 %
Shell har 2.00 %

Båda korten hanteras av Ikano, är snarlika och har diverse rabatter/erbjudanden.
Googla Preem Mastercard och Shell Mastercard så kan du läsa om dessa.

Förslagsvis kan du och din sambo ha ett av varje så har hushållet tillgång till samtliga erbjudanden.

Tack för svar!

Blev klokare kring det mesta! Jag tror dock att vi börjar med ett Preem Mastercard som det ser ut just nu. Men jag har fortfarande inte förstått om det går att ordna ett extrakort till sambon? Jag har letat på Preems hemsida, frågor och svar och bland villkoren men det står inget om extrakort. I och med att huvudkortet är gratis så borde inte ett extrakort kosta, men jag har läst om andra kort där ett extrakort kostar. Du råkar inte känna till hur det ligger till med extrakort?
Citera
2017-05-01, 00:58
Medlem
wkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Står när man loggat in på mina sidor.
Tack för info, blir väl till att öka krediten lite då för att inte gå miste om bonus. Ännu en bank/"bank" som kastar lånepengar efter sina kunder, känns inte så sunt egentligen.
Citera
2017-05-01, 01:00
Medlem
wkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Tack för svar!

Blev klokare kring det mesta! Jag tror dock att vi börjar med ett Preem Mastercard som det ser ut just nu. Men jag har fortfarande inte förstått om det går att ordna ett extrakort till sambon? Jag har letat på Preems hemsida, frågor och svar och bland villkoren men det står inget om extrakort. I och med att huvudkortet är gratis så borde inte ett extrakort kosta, men jag har läst om andra kort där ett extrakort kostar. Du råkar inte känna till hur det ligger till med extrakort?
Bra val, tycker själv att det är det bästa kortet för tillfället. Jag har ett extrakort till min fru och det är gratis.
Citera
2017-05-01, 10:06
Medlem
Abolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Vet någon om det finns något kreditkort utan årsavgift och utan valutapåslag?

Citat:
Santander har kreditkortet "Mitt kort".

Jag beställde nyligen ett sådant kort, har inte fått det än men det passar nog mig bäst av alla.

Jag funderar bara på om det kan finnas någon hake som jag missat, men så länge man betalar i tid verkar det vara det perfekta kortet för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in