2024-12-18, 07:19
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
SL tar visst emot Amex, jag bor i Stockholm och använde det så sent som i helgen på en SL-resa

Nej. Jag försökte fylla på mitt SL-kort så sent som igår och det gick inte igenom med mitt Amex så jag fick använda mitt vanliga bankkort istället.
Citera
2024-12-18, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Nej. Jag försökte fylla på mitt SL-kort så sent som igår och det gick inte igenom med mitt Amex så jag fick använda mitt vanliga bankkort istället.
Här är en bild från just nu, 2 minuter sedan. Där ser man tydligt Amex-loggan vid betalning. Jag använde det själv i helgen
https://www.laddy.se/visa-bild/2663/

Det går även att betala direkt på SL med Amex-kortet på enkelresor.
Här är en bild från Amex-appen där jag betalt för enkelresor:
https://www.laddy.se/visa-bild/2664/
Senast redigerad av Kaleus 2024-12-18 kl. 07:59.
Citera
2024-12-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Hej,
Jag funderade på att skaffa klarna kortet som inte skall ha valutapåslag ,men inget är ju gratis ,så ger dom bara en sämre växelkurs, jag har ett par större köp online så skulle spara en femhundring om det stämde med inga valutapåslag!?

Jag har gjort några köp med Klarna-kortet i utländsk valuta (dock bara små belopp) och kollade mot VISAs valutaomräknare . Växelkurserna stämmer, d.v.s. Klarna använder VISAs växelkurs utan extra avgift vad jag ser. VISA har dock ett pålägg över ECB-kursen som tydligen varierar dagligen, Både pålägget och kursen står i epost man får från Klarna och går att se på VISAs sida, även historiska data.

(På valutaomräknaren är 2% bankavgift föriställd, så ändra till 0% för att få Klarnas kurs.)
Senast redigerad av Hominem 2024-12-18 kl. 23:57.
Citera
2024-12-19, 19:37
Avstängd
Alltså om man bor mycket på hotell i Norden verkar ju strawberries kort va riktigt bra. Eller vad är uspen??🤔
Citera
2024-12-21, 17:37
Medlem
Jag vill inte ha remember nu när den här skiten everyday card försvinner. Låt dom alla dra åt helvete. Vad ska man göra för att inte då den här fula svarta korten från remember.
Citera
2024-12-21, 17:39
Medlem
Jag ska använda everyday card bara till sista december sen kan dom dra åt helvete. Jag vill inte ha remember. Det är dåligt plus dyrt. Hoppas inte dom skickar det här kortet till mig.
Citera
2024-12-21, 17:40
Medlem
Jag har morrow bank kort så tänker använda det skiten efter. Jag vill verkligen inte ha remember kort speciellt inte när dom tar nästan 500 kr avgift.
Citera
2024-12-21, 17:42
Medlem
Dom tänker slussa oss vidare till remember. Vi vill inte ha skiten. Det är för dyrt. Nordea för miljardvinst men bonus vill dom inte längre betala till oss. Tvi på er horungar.
Citera
2024-12-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Varför ska jag ha ett avgiftsbelagt Amex-kort när jag inte använder det?

Bank Norwegian-kortet är helt kostnadsfritt och erbjuder dessutom ett förhållandevis generöst bonusprogram där du kan välja mellan att tjäna CashPoints eller cashback.

Cashpoint kan man inte tjäna längre på vanliga transaktioner

Kolla villkoren på norwegian hemsida
Citera
2024-12-22, 10:35
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Cashpoint kan man inte tjäna längre på vanliga transaktioner

Kolla villkoren på norwegian hemsida

Jag antar att du syftar på att Bank Norwegian fört in den nya valutan som heter Spenn istället för CashPoints? Jag har dock valt cashback som bonussystem så det är inget som påverkar mig.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-12-22 kl. 10:39.
Citera
2024-12-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Alltså om man bor mycket på hotell i Norden verkar ju strawberries kort va riktigt bra. Eller vad är uspen??🤔

Ja, verkar handla mycket om att man snabbt når högre nivå genom att man använder kortet.

Lite som SJs mastercard var förut, man fick nivåhöjning ar även av poängen man tjänade genom kortet så man fick svart nivå oavsett hur mycket man reste (och svart nivå innebar 0kr i årsavgift och tillgång till SJ Lounge) och
Citera
2024-12-23, 12:25
Medlem
Kan någon hjälpa mig räkna ut vad det kostar att utnyttja Circle K Mastercard Extra, 10000kr och betala 1 månad efter räntefria perioden. Enligt deras kalkyl i appen blir det enbart 247kr i ränta och avgifter. Låter jätte billigt. Kan det verkligen stämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in