2024-06-03, 10:40
Medlem
Vet inte om det har nämnts förut, men Klarna kortet ska ju få cashback (när det väl blir....) - Undrar om den kommer vara någorlunda bra, kanske för att ersätta refunder pay?
Citera
2024-06-07, 11:25
Medlem
Spännande!

Har norwegian bara maximalt antal 500 kr cashback nuförtiden?

Vilket gratiskort rekommenderas, om man vill ha cashback?
Citera
2024-06-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Jag använde mitt Curve-kort i början på maj i Grekland och det var inga påslag, hade ett kreditkort bakom (Norwegian).Det blir dock påslag om du överskrider gränsen för hur mycket du växlat under månaden (€250 per månad, utöver det 2,5% påslag), samt givetvis det vanliga påslaget om du använder det på helgen.

Nej, det är inget helgtillägg på EUR
Citera
2024-06-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protein4u
Vet inte om det har nämnts förut, men Klarna kortet ska ju få cashback (när det väl blir....) - Undrar om den kommer vara någorlunda bra, kanske för att ersätta refunder pay?

Bara när man handlar via appen verkar det som... så samma som Refunder gör nu i princip.
Citera
2024-06-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Nej, det är inget helgtillägg på EUR
Jag antar att TS växlar från EUR till SEK, och då är det helgtillägg på 1 %.

Men ja det stämmer att det inte är ett tillägg om man växlar från/till EUR, USD och GBP. Men blandar man in någon annan valuta så är det tillägg (tex EUR till SEK).

https://help.curve.com/en_us/how-does-curve-save-me-money-abroad-HyquHdnUu
Citat:
For transactions where both the transaction and the underlying payment cards are in GBP, USD or EUR, you will not be charged a weekend foreign exchange fee. For all other currencies, the foreign exchange fee will be 1% on all FX spend and foreign ATM withdrawals. Fee-free spending limits still apply in addition to weekend fees.
Citera
2024-06-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Jag antar att TS växlar från EUR till SEK, och då är det helgtillägg på 1 %.

Men ja det stämmer att det inte är ett tillägg om man växlar från/till EUR, USD och GBP. Men blandar man in någon annan valuta så är det tillägg (tex EUR till SEK).

https://help.curve.com/en_us/how-does-curve-save-me-money-abroad-HyquHdnUu

Jag tolkar det inte så efter att de nyligen ändrade det

”We’ve also clarified how the weekend currency conversion fee is applied for purchases and ATM withdrawals over the weekend or UK public holidays. Remember, a weekend fee is only applied if you’re spending in a currency other than GBP, EUR or USD.”
Citera
2024-06-25, 14:02
Medlem
Dubbelkollade med supporten och det är ingen avgift.
Citera
2024-06-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benk3
Spännande!

Har norwegian bara maximalt antal 500 kr cashback nuförtiden?

Vilket gratiskort rekommenderas, om man vill ha cashback?

Ja, det stämmer, när man betalat 100.000kr blir det 500kr i cashback per år.
Sen får man inte glömma att byta till cash points för att få poäng till flygen efter man nått 500kr i cashback.
Citera
2024-06-26, 08:27
Medlem
Citat:
Jag tolkar det inte så efter att de nyligen ändrade det

”We’ve also clarified how the weekend currency conversion fee is applied for purchases and ATM withdrawals over the weekend or UK public holidays. Remember, a weekend fee is only applied if you’re spending in a currency other than GBP, EUR or USD.”

Med UK public holidays menar de bank holidays? Dvs de inträffar i många fall på helt andra dagar än vi har röda dagar så man får se upp?

https://www.gov.uk/bank-holidays
Citera
2024-06-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Med UK public holidays menar de bank holidays? Dvs de inträffar i många fall på helt andra dagar än vi har röda dagar så man får se upp?

https://www.gov.uk/bank-holidays
Ja, viktigt att tänka på är att de även räknar brittisk tid, dvs 1 h efter Sverige. Så även om det tex hunnit gå över från söndag till måndag vid 00.01 i Sverige så så är klockan bara 23.01 i Storbritannien och således fortfarande helg.
Citera
2024-06-26, 14:16
Medlem
Citat:
Dubbelkollade med supporten och det är ingen avgift.
Kan du citera exakt vad de skrev?

Jag tycker denna skrivning är väldigt tydlig,
Citat:
For transactions where both the transaction and the underlying payment cards are in GBP, USD or EUR, you will not be charged a weekend foreign exchange fee. For all other currencies, the foreign exchange fee will be 1% on all FX spend and foreign ATM withdrawals. Fee-free spending limits still apply in addition to weekend fees.

Jag har dock inte provat då jag inte vill riskera att betala extra avgifter.
Citera
2024-07-03, 22:52
Medlem
Hi XXX, XXX here, I hope you are well.
Thanks for getting in touch regarding our weekend FX fees.
We’ve clarified the way we apply surcharge fees to foreign exchange transactions on weekends and UK public holidays.
If you make a withdrawal or purchase over the weekend or UK bank holiday, we use our provider’s latest available exchange rate as the currency markets are closed. The weekend rate counts as Friday 23:59 UTC – Sunday 23:59 UTC.
For transactions where the payment is made in either GBP, USD or EUR, you won't be charged a weekend foreign exchange fee. For all other currencies, the foreign exchange fee will be 1% on all FX spend and foreign ATM withdrawals.

Previously, we also took into account the currency of your underlying payment card but this no longer needs to be set to GBP, USD or EUR to avoid the surcharge. This should mean you’re less likely to be charged a foreign exchange fee at the weekend!
I hope this helps clear things up. If not, please let me know and I will assist you further!

——

Det kom även ett mejl för ett tag sedan om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in