2023-09-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Två frågor:
- Kostar kortet något att ha, alltså t.ex. årsavgift?
- Pengarna du tjänar, är det genom bonus på inköp, eller på något annat sätt?

Kortet kostar 399kr men gratis första året
Payback med 1% på restauranger och mataffärer och 0,5% på resten av inköpen. Förut var det 1% på alla inköp men det har de ändrat nu.
Sedan får man flera % om man handlar via refunder.se
Citera
2023-09-23, 16:33
Medlem
Vilka kreditkort erbjuder en att dra av bonusen på fakturan eller eventuellt betalar ut pengar?
Jag har provat circle k där du får köpa i någon av deras butiker för bonusen och handelsbankens allkort där det sätts in i en fond från samma bank.
Citera
2023-09-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Vilka kreditkort erbjuder en att dra av bonusen på fakturan eller eventuellt betalar ut pengar?
Jag har provat circle k där du får köpa i någon av deras butiker för bonusen och handelsbankens allkort där det sätts in i en fond från samma bank.

Everydaycard t.ex. Bonusen minskar fakturorna två gånger om året.
Citera
2023-09-23, 22:56
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heybabariba
Everydaycard t.ex. Bonusen minskar fakturorna två gånger om året.
Vad kan man göra med bonusen om man alltid fyller kortet med pengar i förväg, och alltså inte har någon faktura att betala?
Citera
2023-09-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Vad kan man göra med bonusen om man alltid fyller kortet med pengar i förväg, och alltså inte har någon faktura att betala?

Då blir det tillgodo på kortet/kontot antar jag. Jag vet inte hur hur mycket plus man kan ligga dock men det borde funka utmärkt.
Citera
2023-09-24, 20:20
Medlem
Plocks avatar
Skaffade Northmill eftersom PFC ska lägga ner snart.

Nu fick jag ett erbjudande att ev. kunna betala på faktura om jag inte har + på kontot.

"Köpen samlas i en faktura som betalas upp till 45 dagar senare."

"Slå på eller av när du vill."

"Endast fakturaavgift (29 kr)."

"Swisha, skjut upp eller delbetala."

"Ingen UC."

Hittar tyvärr ingen info ang. räntekostnad vid uppskjuten betalning.

Ingen UC och ev. 29 kr/faktura är väl pluspoäng.

Nån som har Northmill och ev. valt till faktura-alternativet?

Nu har jag kreditkort hos Lån & Spar Bank där ev. ränta ligger på 10% vid utebliven betalning.
Citera
2023-09-24, 20:23
Medlem
Funderar på att skaffa ett cashback-kort. Ren cashback, ingen medel att handla för i någon webbplattform. Vilka är hetast för tillfället?
Citera
2023-09-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Funderar på att skaffa ett cashback-kort. Ren cashback, ingen medel att handla för i någon webbplattform. Vilka är hetast för tillfället?

Som sagt refunderpay betalar ut pengar
Citera
2023-09-25, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309

Hos Norwegian dras cashbacken av krediten. Ligger du plus när du tar ut cashbacken kommer du efter att du valt att betala ut cashback, ligga ännu mer plus.
Citera
2023-09-25, 11:51
Medlem
Plocks avatar
Efter samtal med Northmill:

Obetald faktura ger 24% ränta.

Möjligt räntefritt kreditbelopp på faktura startar från ca 15000-20000 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av Plock
Skaffade Northmill eftersom PFC ska lägga ner snart.

Nu fick jag ett erbjudande att ev. kunna betala på faktura om jag inte har + på kontot.

"Köpen samlas i en faktura som betalas upp till 45 dagar senare."

"Slå på eller av när du vill."

"Endast fakturaavgift (29 kr)."

"Swisha, skjut upp eller delbetala."

"Ingen UC."

Hittar tyvärr ingen info ang. räntekostnad vid uppskjuten betalning.

Ingen UC och ev. 29 kr/faktura är väl pluspoäng.

Nån som har Northmill och ev. valt till faktura-alternativet?

Nu har jag kreditkort hos Lån & Spar Bank där ev. ränta ligger på 10% vid utebliven betalning.
Citera
2023-09-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Har refunder pay och fått tillbaka ca 1800kr i år. Bästa kortet enligt mig
Nu har ju dock Refunder ändrat sina villkor på sitt kort så man kan som mest få tillbaka 1200kr/år om man har en kredit på 10 000kr. Om man då räknar med årsavgift samt fakturaavgiften så blir det inte många kronor kvar av dessa 1200kr.

Har själv fått cashback på 2371,65kr under knappt ett år men nu är det slut med detta och kommer bara nyttja deras gratisalternativ hädanefter.
Citera
2023-09-26, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Nu har ju dock Refunder ändrat sina villkor på sitt kort så man kan som mest få tillbaka 1200kr/år om man har en kredit på 10 000kr. Om man då räknar med årsavgift samt fakturaavgiften så blir det inte många kronor kvar av dessa 1200kr.

Har själv fått cashback på 2371,65kr under knappt ett år men nu är det slut med detta och kommer bara nyttja deras gratisalternativ hädanefter.
Varför ska man räkna in en fakturaavgift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in