2023-08-06, 23:24
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WD400
Är det någon som vet om man kan ta ut pengar på bankomat med Circle K mastercard?
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Från FAQ.

Kan jag ta ut pengar med mitt Circle K EXTRA Mastercard?
Ja, du kan ta ut pengar med kortet. Vid uttag av kontanter med ditt kreditkort gäller följande gränser:

10 000 SEK / 24 timmar.
20 000 SEK / fyra dagar.
Observera att det tillkommer en kostnad vid kontantuttag.

Kontantuttagsavgift i Sverige och utomlands 3% på uttaget belopp, min 35 kr
En fråga från en som inte tagit ut kontanter i uttagsautomat på 10-15 år...kostar det även att ta ut i butik, i samband med köp av varor?
Citera
2023-08-07, 08:38
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Kreditkort är ju ingen lösning för att få ihop ekonomin, får du inte ihop det så har du ju ändå inte råd att betala räkningen och åker på dyra räntor. Skillnaden mot sms-lån är hårfin skulle jag säga.

Kreditkort är smidigt om du har ok ekonomi, en väg mot kronokalle om du inte har det.

Har själv aldrig använt kreditkort tidigare, men ansökte för att använda det som en nödlösning. Kommer bara få in ca 1500kr i slutet av denna månad p.g.a. obetald semester under juli månad. Det blir trots allt billigare att skjuta på några av betalningarna till september istället för att åka straffavgifter.
Citera
2023-08-07, 16:25
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
En fråga från en som inte tagit ut kontanter i uttagsautomat på 10-15 år...kostar det även att ta ut i butik, i samband med köp av varor?

Nej
Citera
2023-09-15, 21:06
Avslutad
Någon som har Amex gold och tycker det är värt den höga månadsavgiften?
Citera
2023-09-15, 22:42
Avslutad
Bästa kortet är egentligen Eurocard Guld faktiskt. Du betalar 500 spänn per år eller vad det var och du har lounge fri och sen har du rabatt på hyrbilar och lite annat. Jag hade Eurocard Platinum förut, kostade det dubbla, det var ett bra kort, du kan köpa i princip vad du vill. Jag kan gå i god för att du kan göra ett enstaka köp på kortet för 50k utan ifrågasättande.
Citera
2023-09-15, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Någon som har Amex gold och tycker det är värt den höga månadsavgiften?

Dom har så jävla hög ränta på sina kort, men dom är ok annars. Men du kan helt plötsligt bli nekad i en butik för att du har överträtt deras interna limit hos Amex och du vet inte om det själv. Brukar inte bli så med småbelopp, men om du skall betala lite mer så kan det hända.
Citera
2023-09-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Bästa kortet är egentligen Eurocard Guld faktiskt. Du betalar 500 spänn per år eller vad det var och du har lounge fri och sen har du rabatt på hyrbilar och lite annat. Jag hade Eurocard Platinum förut, kostade det dubbla, det var ett bra kort, du kan köpa i princip vad du vill. Jag kan gå i god för att du kan göra ett enstaka köp på kortet för 50k utan ifrågasättande.
De har enbart lounger i fem europeiska länder plus att du måste betala för att komma in i loungen
https://eurocard.com/sv/kort-och-konton/privatkort/lounger/

Riktigt dåligt kort i mitt tycke.
Citera
2023-09-17, 08:03
Medlem
smoerreboms avatar
Det här med lounger, är det inte lika bra att bara tjacka ett PP direkt på hemsidan så kan man fokusera enbart på kort med bra avgifter och intjäning som går att använda överallt osv
Citera
2023-09-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny

Eftersom kreditkorten har en procentuell avgift av butiken är jag tveksam till att så många butiker idag accepterar kontantuttag med ett kreditkort.
Citera
2023-09-21, 20:40
Medlem
Så du tror att butiken inte vill att någon vill betala kontant? Jag vill ändå kunna göra det. Alltid.
Senast redigerad av U1337 2023-09-21 kl. 20:44. Anledning: Syftningsfel
Citera
2023-09-21, 20:50
Medlem
Har refunder pay och fått tillbaka ca 1800kr i år. Bästa kortet enligt mig
Citera
2023-09-21, 22:24
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Har refunder pay och fått tillbaka ca 1800kr i år. Bästa kortet enligt mig
Två frågor:
- Kostar kortet något att ha, alltså t.ex. årsavgift?
- Pengarna du tjänar, är det genom bonus på inköp, eller på något annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in