2015-11-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Ok stort tack för svar. Då vet jag vad som gäller och kan räkna på det.
Tror att är man utomlands länge/ofta och gör mkt stora uttag så blir räntan mer än ICA-kortets avgift på 27 kr/mån.

På coop kan du sätta in pengar på kortet i förväg så slipper du den räntekostnaden. Antar att det är samma för ica?
Citera
2015-11-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniil
Nu har även Preem lanserat ett kreditkort: http://preem.se/privat/kampanj/mastercard/

Vad säger Flashback om detta kort?

"Din bonus betalas ut fyra gånger om året (februari, maj, augusti och november).
Du får då en bonuscheck som du kan använda på Preems bemannade stationer."

Kan man bara handla på deras bensinstationer med bonusen? Det är ju lite dåligt. Med OKQ8-kortet kan man ju växla till sig kontanter. Annars väldigt likvärdiga kort verkar det som.
Citera
2015-11-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakaranda
"Din bonus betalas ut fyra gånger om året (februari, maj, augusti och november).
Du får då en bonuscheck som du kan använda på Preems bemannade stationer."

Kan man bara handla på deras bensinstationer med bonusen? Det är ju lite dåligt. Med OKQ8-kortet kan man ju växla till sig kontanter. Annars väldigt likvärdiga kort verkar det som.

Som du säger likvärdigt förutom att du får rena pengar av OKQ8 och kan då välja att handla vart du vill.

Bara att konstatera, OKQ8 är Sveriges bästa kreditkort.
Citera
2015-11-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Som du säger likvärdigt förutom att du får rena pengar av OKQ8 och kan då välja att handla vart du vill.

Bara att konstatera, OKQ8 är Sveriges bästa kreditkort.

Inte om man reser, då ger Amex Eurobonus väldigt mycket tillbaka.
Citera
2015-11-20, 00:46
Medlem
Bästa kreditkort är egentligen helt beroende på din spendering på kortet.

0-10k månaden
- Resor. Sas Mastercard, Coop Mastercard
- Cashback. Okq8,Santander
10-20k månaden
- Resor. Sas Mastercard, Coop Mastercard, SAS Amex premium, SAS Dinersclub
- Cashback. Okq8,Santander,Mastcard gold Danskebank
20k+ månaden
- Resor. Sas Diners,Mastercard,AmEx Elite,AmEx Platinum
- Cashback. Handelsbanken Platinum, Danskebanken PLatinum

De är vad jag skulle rekommendera iaf.
Citera
2015-11-20, 09:25
Medlem
[quote=Akt|55458316]Inte om man reser, då ger Amex Eurobonus väldigt mycket tillbaka.[/QUOTE
Reser bara till Norge och Thailand.
Har både norsk och thailändsk bank med visakort så använder dessa i de länderna. Tidigare när jag inte had thaibank/kort så använde jag ICA,s kort vilket då på den tiden var överlägset bäst att använda i utlandet.
Citera
2015-11-20, 09:27
Medlem
Skulle vilja ha ett kort som ger 1% tillbaka som man även kunde betala sina räkningar med.. finns det något sådant kort?
Citera
2015-11-20, 11:01
Medlem
[quote=BajsBoo|55461763]
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Inte om man reser, då ger Amex Eurobonus väldigt mycket tillbaka.[/QUOTE
Reser bara till Norge och Thailand.
Har både norsk och thailändsk bank med visakort så använder dessa i de länderna. Tidigare när jag inte had thaibank/kort så använde jag ICA,s kort vilket då på den tiden var överlägset bäst att använda i utlandet.

Plockar man ut resor via eurobonuspoäng så får man mycket tillbaka. En 500k spend ger en resa i business gör två till Nordamerika med två för en rabatten man får från Amex. Sist pyntade jag 15k per person på rea när jag åkte till San Francisco så typ 6% return om jag skulle använt poäng från kreditkortet då. Blir svårt att slå för de flesta kort.
Citera
2015-11-20, 11:38
Medlem
[quote=Akt|55462454]
Citat:

Plockar man ut resor via eurobonuspoäng så får man mycket tillbaka. En 500k spend ger en resa i business gör två till Nordamerika med två för en rabatten man får från Amex. Sist pyntade jag 15k per person på rea när jag åkte till San Francisco så typ 6% return om jag skulle använt poäng från kreditkortet då. Blir svårt att slå för de flesta kort.

Resorna till Norge betalar arbetsgivaren men resorna till Thailand betalar jag själv så skall kolla upp Amex.
Citera
2015-11-20, 16:39
Medlem
Citat:
Skulle vilja ha ett kort som ger 1% tillbaka som man även kunde betala sina räkningar med.. finns det något sådant kort?

Ska du betala räkningar så ska du utan tvekan gå på Coop med mera.
Citera
2015-11-27, 23:35
Medlem
Mekhs avatar
Såg att det har berörts lite i tråden men skulle vilja ha ett förtydligande. Det gäller uttag utomlands med Coop Medmera mera och räntan som påförs direkt från uttaget. Ett tips har då varit att sätta in mer pengar på kortet än vad man har kredit.

Ponera att jag har 30 000 i kredit och sätter över 10 000 extra så att jag totalt sett har 40 000 på kortet inkl. kredit. Om jag då skulle t.ex. skulle handla på kortet för 10 000 kr och sedan ta ut en summa pengar i bankomat, blir det ränta på uttaget då? Eller är kortet så pass smart att den tar det första köpet på 10 000 kr på krediten och det efterföljande uttaget på de extra 10 000 som jag fört över?
Citera
2015-11-28, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekh
Såg att det har berörts lite i tråden men skulle vilja ha ett förtydligande. Det gäller uttag utomlands med Coop Medmera mera och räntan som påförs direkt från uttaget. Ett tips har då varit att sätta in mer pengar på kortet än vad man har kredit.

Ponera att jag har 30 000 i kredit och sätter över 10 000 extra så att jag totalt sett har 40 000 på kortet inkl. kredit. Om jag då skulle t.ex. skulle handla på kortet för 10 000 kr och sedan ta ut en summa pengar i bankomat, blir det ränta på uttaget då? Eller är kortet så pass smart att den tar det första köpet på 10 000 kr på krediten och det efterföljande uttaget på de extra 10 000 som jag fört över?

Gjorde så mycket innan, och det blire precis som ett vanligt debit kort. Ja, avgiften tillkommer ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in