2013-01-22, 08:37
Medlem
drutgers avatar
Jo, det må vara hänt att man inte får bonus när man tankar bensin på ST1 men å andra sidan så har ju Supreme Card årsavgift på 195 kr så du måste ju handla för 19500 kr för att ens komma +-0 om man nu skulle låtsas att du skulle kunna få cash för dina poäng vilket du inte kan. Sen kostar extrakort 50 kr.
Nu har ju jag ingen bil så mitt val blir ju väldigt enkelt oavsett.

OKQ8 har ingen årsavgift eller avgift för extrakort. Sen får du 2,75% ränta om du sätter in pengar på kortet!
Senast redigerad av drutger 2013-01-22 kl. 08:41.
Citera
2013-01-23, 14:44
Medlem
Sees avatar
Skulle behöva lite hjälp, har aldrig haft ett kreditkort.
Har jämfört lite olika kort och funderar på om OKQ8 är det rätta för mig. Det som lockar mig är att man får 1% tillbaka. I nuläget tankar jag lite överallt men OKQ8 är min näst närmsta station.
Hur funkar det då? Hur mycket måste jag spendera på kortet för att gå plus?
Kan någon rekommendera liknande kort?
Citera
2013-01-23, 15:55
Medlem
drutgers avatar
Du ska skaffa okq8 kortet oavsett eftersom det inte finns något bättre kort. Det är ju gratis så om du sen använder något annat kort som ger bonus på bensin på någon annan mack så får du ju göra beräkning på om det skulle vara värt att skaffa det också.

Shells kort är nästan lika bra, också 1% tillbaka och gratis men de har ingen reseförsäkring som ingår och inte lika bra ränta om man vill sätta in pengar på kortet.

Mig veterligen finns det inga andra kort som slår okq8 och shell med 1% cash back samt gratis årsavgift.
Citera
2013-01-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av See
Skulle behöva lite hjälp, har aldrig haft ett kreditkort.
Har jämfört lite olika kort och funderar på om OKQ8 är det rätta för mig. Det som lockar mig är att man får 1% tillbaka. I nuläget tankar jag lite överallt men OKQ8 är min näst närmsta station.
Hur funkar det då? Hur mycket måste jag spendera på kortet för att gå plus?
Kan någon rekommendera liknande kort?

Tycker du skall köra med ett bra kort.

* Eurocard - Bra kort riktigt bra service! Funkar för dem som har tung plånbok och för den som har lätta.
* Amex Sas - Bra kort detta med. På detta kort kan du tjäna Eurobonus. Om du handlar över 150 000 Så får du en 2 4 1 voucher på en resa till usa eller asien.

Tycker det bara är dessa 2 märken av kort som är bra.
Citera
2013-01-24, 18:25
Medlem
Sees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaRose
Tycker du skall köra med ett bra kort.

* Eurocard - Bra kort riktigt bra service! Funkar för dem som har tung plånbok och för den som har lätta.
* Amex Sas - Bra kort detta med. På detta kort kan du tjäna Eurobonus. Om du handlar över 150 000 Så får du en 2 4 1 voucher på en resa till usa eller asien.

Tycker det bara är dessa 2 märken av kort som är bra.
I nuläget använder jag bankens VISA vilket jag aldrig har haft problem med.
Gjorde inte ens av med 150kkr förra året, och då köpte jag en fin stereo, ny dator, renoverade lägenheten och gjorde en större reparation av bilen, så att nå över 150k under 2013 finns inte på kartan tyvärr. Kikade på detta kortet först men då jag insåg att jag inte gör av med så mycket pengar så gick det bort.
Vad är fördelen med Eurocard? Behöver ingen flådig service eller liknande, vill ha ett kort där jag får pengar tillbaka för att minska mina utgifter, även om det bara rör sig om någon 1000-lapp om året.
Citera
2013-01-25, 08:09
Medlem
Citat:
I nuläget använder jag bankens VISA vilket jag aldrig har haft problem med.
Gjorde inte ens av med 150kkr förra året, och då köpte jag en fin stereo, ny dator, renoverade lägenheten och gjorde en större reparation av bilen, så att nå över 150k under 2013 finns inte på kartan tyvärr. Kikade på detta kortet först men då jag insåg att jag inte gör av med så mycket pengar så gick det bort.
Vad är fördelen med Eurocard? Behöver ingen flådig service eller liknande, vill ha ett kort där jag får pengar tillbaka för att minska mina utgifter, även om det bara rör sig om någon 1000-lapp om året.

Vilken bank har du ?

Om du har Seb så har dom ett bra mastercard.
om du har Nordea så har dom ett fint Mastercard silver där krediten är på högst 50 000 tror jag.

Om det handlar om småsummor på ditt kreditkort som du kommer skaffa så tycker jag du skall plocka ett som inte har så hög avgift.
Jag tycker Eurocard är bra då servicen är bra. Och funkar som ett betalkort för mig.

Men det beror ju lite på vad du ska handla på detta kort. Är det bara mjölk pålägg och lite bensin till bilen då tycker jag något bank mastercard.

Är det till lite mer än det då tycker jag du skall köra på ett Eurocard eller Amex.
Citera
2013-01-27, 18:35
Medlem
Sees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaRose
Vilken bank har du ?

Om du har Seb så har dom ett bra mastercard.
om du har Nordea så har dom ett fint Mastercard silver där krediten är på högst 50 000 tror jag.

Om det handlar om småsummor på ditt kreditkort som du kommer skaffa så tycker jag du skall plocka ett som inte har så hög avgift.
Jag tycker Eurocard är bra då servicen är bra. Och funkar som ett betalkort för mig.

Men det beror ju lite på vad du ska handla på detta kort. Är det bara mjölk pålägg och lite bensin till bilen då tycker jag något bank mastercard.

Är det till lite mer än det då tycker jag du skall köra på ett Eurocard eller Amex.

Har nu kollat lite på SEBs Mastercard, det lockar mig inte. Det som känns tilltalande med OKQ8s kort är ju det att jag får tillbaka 1%. Kommer bara använda det till att köpa vardaglig skit på, är inte i behov av en kredit utan mer att kunna få tillbaka lite mer pengar för mina pengar, heh.
Deras kort har väll ingen avgift, eller?
Citera
2013-01-28, 08:08
Medlem
drutgers avatar
Citat:
Har nu kollat lite på SEBs Mastercard, det lockar mig inte. Det som känns tilltalande med OKQ8s kort är ju det att jag får tillbaka 1%. Kommer bara använda det till att köpa vardaglig skit på, är inte i behov av en kredit utan mer att kunna få tillbaka lite mer pengar för mina pengar, heh.
Deras kort har väll ingen avgift, eller?

Seriöst, byt nick för uppenbarligen kan du ju inte se. Jag har skrivit 2 gånger att det inte har någon avgift.
Citera
2013-01-28, 09:13
Medlem
SparaKlokts avatar
Jag strävar hela tiden att hitta de mest ekonomiska produkterna inom alla kategorier och jag själv har Supremecard. Just för mig är den bäst. Tro mig jag har räknat på det. Enligt mina beräkningar så ger den mig 1,2% i bonus tillbaka. Dessa använder jag sen till att gå på bio. Skulle ändå ha gått på bio även om jag inte fick bonus.

Sen för er andra som vill ha cash istället passar OKQ8 kortet bättre. Båda dessa kort är nog bäst inom marknaden.

För mig passar SupremeCard och därför har jag den. Ni måste sitta o räkna på vad som passar er bäst.
Citera
2013-02-17, 10:41
Medlem
Redors avatar
Vad är skillnaden på VISA och Mastercard egentligen?, ja att det är två olika företag hajar jag. Men rent användarmässigt?

Typ Supreme Card finns både som VISA och MASTERCARD, VA är väl lika användbart som MC?
Senast redigerad av Redor 2013-02-17 kl. 10:48.
Citera
2013-02-17, 19:12
Medlem
Redors avatar
Skaffar folk verkligen kreditkort för att de får poäng på sina köp?
Förstår inte hur det kan vara avgörande eller spela en stor roll i valet av ett kort..

Oj, du får 1poäng/krona.
På Supreme Card kan du t.ex köpa IPAD för 460 000 poäng. Dvs att din IPAD just kostade dig 460 000sek. Tycker inte den riktigt är värd det eller en Stavmixer för 24.000 poäng, dvs 24.000 för en stavmixer.

Amex har också samma system.
Citera
2013-02-18, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Skaffar folk verkligen kreditkort för att de får poäng på sina köp?
Förstår inte hur det kan vara avgörande eller spela en stor roll i valet av ett kort..

Oj, du får 1poäng/krona.
På Supreme Card kan du t.ex köpa IPAD för 460 000 poäng. Dvs att din IPAD just kostade dig 460 000sek. Tycker inte den riktigt är värd det eller en Stavmixer för 24.000 poäng, dvs 24.000 för en stavmixer.

Amex har också samma system.
ja känns som lyxfällan nästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in