2016-03-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Bra kreditkort med 0% växlingsavgift? Finns det?
Coop Medmera Mer för 249kr/år är ett rätt vettigt alternativ:
https://www.coop.se/betalkort-och-bank/vara-betal--och-kreditkort/medmera-mer/

Vill du ha ett utan årsavgift så är väl Santander Mitt Kort det bästa tror jag.
Citera
2016-03-19, 18:26
Medlem
FakeIdentity.s avatar
För er som har Shell mastercard och vanlig faktura är det dags att skaffa e-faktura eller autogiro. Fick brev där det stod att de skulle ändra i avtalet bland annat 15(?)kr/faktura, även om det betalas i tid.
Citera
2016-03-26, 18:21
Medlem
Beeenjamins avatar
Så vilket kort är bäst i nuläget?
Citera
2016-03-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Preem
Citera
2016-03-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Preem

Beror på vad du är ute efter. För att få ut så mycket som möjligt så är Sas Elite det bästa kortet. 2 st 2-4-1 vouchers och 20p per hundralapp.

Beror helt och hållet på vad du är ute efter och vad din vanliga spend är.
Citera
2016-03-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Beror på vad du är ute efter. För att få ut så mycket som möjligt så är Sas Elite det bästa kortet. 2 st 2-4-1 vouchers och 20p per hundralapp.

För de allra flesta är Preem bäst.
Citera
2016-03-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll

Kollade kortet, 4000:- i årsavgift?

Jag har redan Eurobonus silver.. näää det där kortet va inget att ha.
Citera
2016-03-26, 21:08
Medlem
wkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
För min del är en kombination av kort just nu bäst:
- Till alla restaurangbesök och takeaway-mat använder jag Ikanos VISA-kort (och även till månadens bransch-rabatt om det är något som passar. 5% rabatt på maten och varierande på övriga erbjudanden.
- Till allt annat använder jag Preems MasterCard och får då 1% tillbaka i pengar rätt in på konto.
Citera
2016-03-26, 22:59
Medlem
Citat:
Kollade kortet, 4000:- i årsavgift?

Jag har redan Eurobonus silver.. näää det där kortet va inget att ha.

Väldigt bra kort om man har lite spend, sparar in mycket pengar på resor så om man reser på trevliga resor en del så får man tillbaka mycket.
Citera
2016-03-27, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Väldigt bra kort om man har lite spend, sparar in mycket pengar på resor så om man reser på trevliga resor en del så får man tillbaka mycket.

Reser iofs mycket, reser till jobbet ca 10 ggr om året, reser med hela familjen till Thailand vart år och de månaderna jag är där så blir det ett par pendlarresor till jobbet i Norge, men har fortfarande väldigt svårt att förstå hur detta kortet skulle vara bättre för mig (firman betalar min resor till jobb, jag betalar till Thailand)?
Citera
2016-03-27, 08:22
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Reser iofs mycket, reser till jobbet ca 10 ggr om året, reser med hela familjen till Thailand vart år och de månaderna jag är där så blir det ett par pendlarresor till jobbet i Norge, men har fortfarande väldigt svårt att förstå hur detta kortet skulle vara bättre för mig (firman betalar min resor till jobb, jag betalar till Thailand)?

Helt rätt, det är inte bättre.

Lättmanipulerade människor stirrar sig blinda på menlösa bonusprogram, poängsamlande till resor mm.

Flyger man ofta i jobbet så visst då kanske det kan vara mening med det - förutsatt att jobbet betalar årsavgiften på kortet också. De flesta av oss flyger på någon semesterresa någon gång om året, om ens det - då är det kort av typen preem/statoil/coop och liknande som har betydligt mycket bättre erbjudanden.
Citera
2016-03-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Helt rätt, det är inte bättre.

Lättmanipulerade människor stirrar sig blinda på menlösa bonusprogram, poängsamlande till resor mm.

Flyger man ofta i jobbet så visst då kanske det kan vara mening med det - förutsatt att jobbet betalar årsavgiften på kortet också. De flesta av oss flyger på någon semesterresa någon gång om året, om ens det - då är det kort av typen preem/statoil/coop och liknande som har betydligt mycket bättre erbjudanden.

Ja de 4000:- om året som årsavgiften ligger på kommer man väl till Malta eller Spanien vart år om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in