2017-06-03, 23:31
Medlem
NoThEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Vad står hon för då?
Jag har lite dålig koll på hur Liberalerna skulle förändras med BO som partiledare, så utveckla gärna.

Birgitta Ohlsson är övertygad feminist och propagerar mycket för samma typ av identitetspolitik som man gör på vänsterkanten. Jag har många gånger frågat mig hur hon egentligen hamnade i ett parti som kallar sig liberalt istället för t.ex. Miljöpartiet som jag tror ligger närmare hennes värderingar.

Björklund är väl inte direkt definitionen av en klassisk liberal, men jag tycker ändå att han ligger mycket närmare konceptet än vad Ohlsson gör. Jag är inte tillräckligt insatt i L:s interna situation för att uttala mig, men jag skulle kunna tro att de kan få se liknande slitningar som KD sett efter högersvängen, i.o.m. bytet till Busch Thor, om de väljer Ohlsson.
Citera
2017-06-03, 23:36
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoThEs
Birgitta Ohlsson är övertygad feminist och propagerar mycket för samma typ av identitetspolitik som man gör på vänsterkanten. Jag har många gånger frågat mig hur hon egentligen hamnade i ett parti som kallar sig liberalt istället för t.ex. Miljöpartiet som jag tror ligger närmare hennes värderingar.

Jo det är en märklig hållning för någon som ska leda ett liberalt parti. Samtidigt verkar hon ha starkt stöd inom Folkpartiet så känslan är väl lite att partiet som helthet tappat sina rötter. Kanske har Björklund bara hållit dammluckorna tillbaka ett tag.
Citera
2017-06-03, 23:58
Medlem
NoThEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Jo det är en märklig hållning för någon som ska leda ett liberalt parti. Samtidigt verkar hon ha starkt stöd inom Folkpartiet så känslan är väl lite att partiet som helthet tappat sina rötter. Kanske har Björklund bara hållit dammluckorna tillbaka ett tag.

Det är lite svårt att säga hur mycket stöd hon har. Sist ämnet dök upp var för nästan ett år sedan. Här är en ledare för Dalademokraten jag hittade på ämnet: Birgitta Ohlsson-tumultet. Då verkade det som att det bara var en högljudd minoritet inom partiet som gärna vill se henne på posten och det hela rann ut i sanden, bara för att dyka upp nu igen.

Att L tappat kontakten ganska rejält med klassiska definitionen av liberalism råder det ingen tvekan om. Även Björklund ansåg till slut att en sådan sak som kvotering av föräldraförsäkringen är ett gott förslag. En ställning som i alla fall jag inte trodde att jag skulle få se en som kallar sig liberal inta.

Det verkar som om partiet redan är splittrat till viss del och att vi har två falanger. En falang som är mer åt den klassiska definitionen av liberal och en falang som lutar mer åt det identitetspolitiska hållet. Hur mycket ytterligare splittring som kan uppstå och om Ohlsson blir vald tror jag hänger på vilken falang som är störst och hur mycket större den ena är än den andra.
Citera
2017-06-04, 01:09
Medlem
Eroticon6s avatar
få kommer klara av att rösta på en så ful kvinna som ser sådär judisk ut, gälller både invandrare och svenskar. Hon gör sig bäst bakom kulisserna som de brukar.
Citera
2017-06-04, 02:06
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag har aldrig gillat henne. Det är någonting i hennes ton och beteende som får mig att rygga tillbaka varje gång jag ser henne i TV-rutan. Vi ska inte ens tala om hennes politiska åsikter.
Hon verkar pretentiös och tror att hon är så jävla viktig, men det blir väl så när hon ska leka "den självständiga kvinnan som klarar sig själv!" hela tiden.

Hoppas att hon blir partiledare, då ryker Folkpartiet.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-06-04 kl. 02:30.
Citera
2017-06-04, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du såg uppenbarligen inte henne i Aktuellt i torsdags Värre rugguggla får man leta länge efter.
Inte bara jag som tycker hon är motbjudande.

Ja, Ohlsson är t.o.m. mer motbjudande än stolpskott som Gudrun Schyman och Mona Sahlin. Det vore givetvis katastrof om hon blev vald till partiledare för FP eftersom hon skulle ta starkt avstånd från SD och driva frågor som feminism och multikulti.

Det är en oroväckande trend i Sverige att även kvinnor i borgerligheten har vänsterextrema åsikter i värdekonservativa frågor. Birgitta är i mångt och mycket detta personifierad.
Senast redigerad av avec 2017-06-04 kl. 04:06.
Citera
2017-06-04, 05:52
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om vi får se Birgitta Ohlsson i F! 2018. Radarparet Ohlsson/Schyman skulle faktiskt kunna dra upp F! till över 4%. F! är i stort behov av profiler just som BO; Schyman ensam lyckades få över 2%, inte illa. BO skulle kunna dra med sig kanske säg en procentenhet över blockgränsen.

Dock är tiden knapp fram till valet 2018 för att BO skall hinna etablera sig i F! till en såpass framskjuten roll. BO skall ju t.ex. först hinnas sparkas ut från Folkpartiet i höst och sedan slicka såren.

Schyman och Ohlsson skulle kunna komplettera varandra så som Ian och Bert gjorde på sin tid. Det skulle bli drag under näbbstövlarna!
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2017-06-04 kl. 06:15.
Citera
2017-06-04, 06:48
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Efter en väldigt stark diskussion inom mig själv och ett moget övervägande kommer jag att säga ja till att vara till förfogande till att kunna bli partiledare
Jag tycker inte det låter som något som proffspolitiker brukar säga rakt upp och ned. Vad man läser här i tråden så verkar hon ju inte heller vara någon röstmagnet.

Jag är inte helt insatt i (L) och Ohlssons agerande, men jag blev förvånad att hon tar detta steg för att försöka bli partiledare. Kommer inte många att uppfatta henne som "karriärist"?

Hon kanske har försäkrat sig om stöd inom (L) som vi inte känner till ännu??
Senast redigerad av wwr 2017-06-04 kl. 06:51.
Citera
2017-06-04, 08:12
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Vad står hon för då?
Jag har lite dålig koll på hur Liberalerna skulle förändras med BO som partiledare, så utveckla gärna.

Feminist, globalist, vill att EU ska kämpa för mänskliga rättigheter worldwide. Mao EU ska inte utvisa kriminella till "dåliga" länder, vi ska endast importera de som flyr/utvandrar.

Vidare är hon väldigt pro-EU.
Citera
2017-06-04, 08:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det här skrev BO på "Tredje sidan" i Expressen 2001:

Källa:

https://www.facebook.com/holmqwist/p...54749399653528

Ok, så den vidriga haggan är ganska öppen med sitt stöd för New World Order. Inga hemligheter där inte.

Fast Israel ska förstås inte avskaffas?
Citera
2017-06-04, 09:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, Ohlsson är t.o.m. mer motbjudande än stolpskott som Gudrun Schyman och Mona Sahlin. Det vore givetvis katastrof om hon blev vald till partiledare för FP eftersom hon skulle ta starkt avstånd från SD och driva frågor som feminism och multikulti.

Det är en oroväckande trend i Sverige att även kvinnor i borgerligheten har vänsterextrema åsikter i värdekonservativa frågor. Birgitta är i mångt och mycket detta personifierad.

Definitivt är hon i fel parti, hon vill ta Liberalerna till vänster. Men det innebär döden för partiet. Varför slänger de inte ut henne? Varför envisas Björklund men att säga att hon behövs, han hata ju henne.
Citera
2017-06-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Feminist, globalist, vill att EU ska kämpa för mänskliga rättigheter worldwide. Mao EU ska inte utvisa kriminella till "dåliga" länder, vi ska endast importera de som flyr/utvandrar.

Vidare är hon väldigt pro-EU.
Typisk jude. Hoppas hon faller och bryter nacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in