2012-12-09, 17:54
Medlem
Birgitta Ohlsson, ja herregud...

Min mardrömsregering:

Åsa Romson, statsminister
Birgitta Ohlsson, migrationsminister
Maria Ferm, asylminister
Maria Ferm, flyktingminister
Maria Ferm, invandringsminister med särskilt ansvar för extra invandring
Maria Ferm, somaliaminister
Bodil Ceballos, utrikesminister
Mona Sahlin, Zlatanminister
Erik Ullenhag, propagandaminister
Bengt Westerberg, internetminister
Gudrun Schyman, feminister
Lars Ohly, finans- och millimeterrättviseminister

That's it, övriga ministerposter upphör.
Citera
2013-05-17, 22:41
Medlem
02-02-2012s avatar
Är ni säkra på att hon är jude?
Citera
2013-05-18, 00:36
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Birgitta Ohlsson, ja herregud...

Min mardrömsregering:

Åsa Romson, statsminister
Birgitta Ohlsson, migrationsminister
Maria Ferm, asylminister
Maria Ferm, flyktingminister
Maria Ferm, invandringsminister med särskilt ansvar för extra invandring
Maria Ferm, somaliaminister
Bodil Ceballos, utrikesminister
Mona Sahlin, Zlatanminister
Erik Ullenhag, propagandaminister
Bengt Westerberg, internetminister
Gudrun Schyman, feminister
Lars Ohly, finans- och millimeterrättviseminister

That's it, övriga ministerposter upphör.

Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Är ni säkra på att hon är jude?
Nej, det finns såvitt jag vet inga belägg för det. Ryktet har förmodligen uppstått eftersom hon ser ut som en förruttnad reptil och är gift med en jude samtidigt som hon förespråkar etnisk nationalism i Israel och en slutgiltig lösning för svenskar och européer i Europa.
Citera
2013-05-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-

Nej, det finns såvitt jag vet inga belägg för det. Ryktet har förmodligen uppstått eftersom hon ser ut som en förruttnad reptil och är gift med en jude samtidigt som hon förespråkar etnisk nationalism i Israel och en slutgiltig lösning för svenskar och européer i Europa.

I ett Sommar-program för ett par år sedan berättade Birgitta Ohlsson om sin judiska mormor (ller om det var farmor, men jag tror det var mormor).

Tyvärr finns väl de programmen inte kvar att lyssna på.
Citera
2014-02-01, 17:31
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0rr1s
Finns det risk att denna liberal med klart marxistisk - leninistiska åsikter inom genus-området får någon makt i den nya regeringen?

Läste även att valet var en förlust för socialliberalerna inom FP. Är det möjligt att det sker en "utrensning" inom partiet av socialliberaler för att kunna underlätta ett samarbete med moderaterna?
Jag lyssnade på henne i Ekots lördagsintervju. Hon lät påläst, men när det gällde brännande frågor som NSA's avlyssning så passade hon. Hon verkar vara passionerad för EU men när hon fick frågan om varför byggnadsarbetare och lastbilschaufförer inte gillade konkurrensen från Bulgarer och Rumäner blev hon tyst.
Hon kan inte förstå varför Greker röstar på Gyllene gryning eller varför svenskar röstar på Sverigedemokraterna. Men om man är drabbad av arbetslöshet och inte kan betala mat och hyra ser man nog saken på ett annat sätt.
Citera
2014-02-01, 21:15
Bannlyst
När demokratiministern medvetet ljuger om politistiska motståndare i sann antidemokratisk anda vet man att man lever i ett skämt.
Citera
2014-02-02, 01:09
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakenbadare
Är Birgitta Ohlsson en ny Alva Myrdal? Ska EU sanktionera och bestämma om kärnfamiljens upplösning för att rädda EU? Kommer Sveriges export av genuspedagoger öka?

Jag är medveten om att inlägget är lite gammalt, men jag kan inte låta bli att svara. Det har visat sig att ett samhälle i Afrika är förmodligen betydligen mer i behov av avkodning av könskodade leksaker än svenska förskolor. Det är rimligtvis extremt egoistiskt att vi svenskar ska spendera miljarder med skattekronor på genusindustrin åt oss själva, samtidigt som vi inte delar med oss av våra kompetenta genuspedagoger till mer behövande länder. Birgitta Olsson borde verkligen ta en titt på det här lidandet:

http://www.epochtimes.se/articles/2010/12/24/20467.html

För att inte svenskar ska få felaktiga uppfattningar, så kommer en översättning från svensk regimmedia med svenska "forskare":

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4251673

Att man inte nämner att man redan vet att lekbeteende (och därmed de statistiska skillnaderna i lekbeteende mellan könen) bestäms av hormonhalten hos barn, samt att detta gäller för inte bara för människor och människoliknande apor, utan även hos markatteliknande apor och att det därför måste ha uppstått hos en gemensam förfader under evolutionen, är väl också för att svenskarna inte ska få "fel" uppfattningar.
Senast redigerad av Europe 2014-02-02 kl. 01:24.
Citera
2014-02-02, 02:46
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag lyssnade på henne i Ekots lördagsintervju. Hon lät påläst, men när det gällde brännande frågor som NSA's avlyssning så passade hon. Hon verkar vara passionerad för EU men när hon fick frågan om varför byggnadsarbetare och lastbilschaufförer inte gillade konkurrensen från Bulgarer och Rumäner blev hon tyst.
Hon kan inte förstå varför Greker röstar på Gyllene gryning eller varför svenskar röstar på Sverigedemokraterna. Men om man är drabbad av arbetslöshet och inte kan betala mat och hyra ser man nog saken på ett annat sätt.

Hon är en vanlig politruk. Svag intervjuare, om inte tanken var att låta Bigottas skenhelighet och dubbelmoral tala för sig själv.
Citera
2014-02-14, 08:51
Medlem
Gdanzigsks avatar
Hörde för ett tag sen henne i en intervjuv med Lotta Brommé. Hörde inte hela inslaget men det var den vanliga rasistiska propagandan och HBTQ(r) för hela slanten. Dessutom var hennes dåliga sidor enligt henne själv att hon var för snäll och inte nog feministisk. Någon annan som hörde det?
Citera
2014-03-12, 02:18
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden

HELT enig med dig, intervjun var halvdels helt värdelös då det enda man fick ur henne var
"jag vill inte spekulera i det"
"jag vill inte peka finger på någon särskild"
"jag vill inte kommentera det"
"jag vill inte kommendera i det enskilda fallet"
"jag går inte in i detalj på den frågan"
"jag vill inte sitta och namnge exempel"
"den frågan behandlas inte på min nivå"

Seriöst är hon politiker eller inte!? Är det inte meningen att hon skall ta ställning för någonting, eller är det bara så att Snowden är så känsligt att hon, i hennes högavlönade sits i EU, inte vill riskera sin lön genom att kommentera ämnet.

Vilken sopa, kom inte tillbaka till svensk radio eller TV om du inte kan kommentera ämnet i det hela taget Birgitta!

Jävla byråkrat.
Senast redigerad av kato85 2014-03-12 kl. 02:21.
Citera
2014-04-08, 07:31
Medlem
Nu är hon igång igen:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/he...an_3443428.svd

Det är närmast fantastisk vilken naiv politiker hon är. Hon är den där överempatiska typen som är så livsfarlig för Sverige. Tydligen mår hon illa av tiggeriförbudförslag, och svenska folket fortsätter ge tiggarligorna pengar, uppenbarligen okunniga om att det handlar om organiserad brottslighet, och denna okunnighet är Birgittas fel.
Citera
2014-04-08, 08:24
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Nu är hon igång igen:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/he...an_3443428.svd

Det är närmast fantastisk vilken naiv politiker hon är. Hon är den där överempatiska typen som är så livsfarlig för Sverige. Tydligen mår hon illa av tiggeriförbudförslag, och svenska folket fortsätter ge tiggarligorna pengar, uppenbarligen okunniga om att det handlar om organiserad brottslighet, och denna okunnighet är Birgittas fel.

Sverige pressar alltså Rumänien att använda EU:s strukturfondspengar som direkta fattigdomsbidrag till landets zigenare. Rent allmänt så tycker jag att Rumänien beskylls för sådant de inte kan rå så mycket för. Sverige utgår ifrån att Rumänien är nåt sorts terrorstat för zigenare och att rumänerna pryglar dem ifrån morgon till kväll. I verkligheten så har Rumänien försökt lösa zigenarfrågan ända sedan de dök upp för flera hundra år sedan. Precis som våra erfarenheter i Sverige så är det helt enkelt en knepig process då zigenare gör vad zigenare gör.

Förövrigt så tror jag inte att det är naivitet som styr Ohlsson utan ren och skär ondska i kombination med karriärism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in