2017-06-04, 10:26
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Heja Birgitta!! Det behövs fler partiledare som öppet hatar män och Sverige.

You go girl!
Citera
2017-06-04, 14:48
Medlem
wwrs avatar
En feminist-globalist-sionist-stridis
Det borde ju passa våra kära massmedia. Jag följer inte svenska tidningar i detalj men jag tror inte de hängt på hennes "kandidatur"? På en bild som tidningarna valt att publicera såg hon lika mycket "ko-ko" ut som Åkesson brukar se ut på de bilder tidningarna föredrar

Är hon kanske "för mycket" och en feminist kan avskräcka en del väljare?

(Fast tidigare har väl media skrivit ned Björklund, i alla fall ibland. Och det gynnar ju BO.)

Jag vet för lite om detta. Kanske någon annan kan analysera hennes chanser i media och (L) bättre än jag. Det handlar ju också om hur (L):s väljarbas ser ut. En feminist lär väl avskräcka många frikyrkliga t.ex?
Senast redigerad av wwr 2017-06-04 kl. 15:43.
Citera
2017-06-04, 15:44
Medlem
I sin strävan att bli partiledare kör Birgitta O en gammal beprövad Folkpartitaktik; spela hård mot muslimer. en ny variant på språktestet. I en ledare i dagens SVD anklagar hon islam, kommunism och nazism för att vara vidriga mördarideologier.

I sak har hon rätt men det klingar väldigt falskt för att komma från henne, hon som vill ta bort alla gränser. Hon kunde ju börja med att föreslå att ickemuslimer ska få åka till mecka, och att hbtq personer ska få besöka medina klädda hur dom vill.
Citera
2017-06-04, 16:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
I sin strävan att bli partiledare kör Birgitta O en gammal beprövad Folkpartitaktik; spela hård mot muslimer. en ny variant på språktestet. I en ledare i dagens SVD anklagar hon islam, kommunism och nazism för att vara vidriga mördarideologier.

I sak har hon rätt men det klingar väldigt falskt för att komma från henne, hon som vill ta bort alla gränser. Hon kunde ju börja med att föreslå att ickemuslimer ska få åka till mecka, och att hbtq personer ska få besöka medina klädda hur dom vill.

En feminist-globalist-sionist-stridis-gay-aktivist

Hon kanske är för allt som är bra. Det kan ju vara svårslaget.

Jag vet för lite hur det fungerar. Att hon får skriva ledare i SvD, kan det tyda på att hon har mediernas välsignelse? Svenskan är väl inte heller absolut rätt politisk färg för henne.

Eller är allt bara ett villospår? Hon får snart sparken och sedan kan vi alla andas ut: Skönt att en lagom Björklund fått grepp om rodret. ... Men Björklund kanske också gör allt det som Ohlsson gör, han bara förstår att inte tala så högt om det ... ?
Citera
2017-06-04, 21:34
Medlem
JustZlatans avatar
Såg Birgitta på Agenda nyss. Hon är ingen islamist i alla fall.
Citera
2017-06-04, 22:05
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Nej det är sant. Hon är en globalist och opportunistisk politiker som avskyr nationalstater/nationalism (bortsett från Israel).
Citera
2017-06-04, 23:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Nej det är sant. Hon är en globalist och opportunistisk politiker som avskyr nationalstater/nationalism (bortsett från Israel).

Hellre det än att vara islamist.
Citera
2017-06-05, 00:17
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Hellre det än att vara islamist.

Nej absolut inte.
En islamist vet du var du har.
En globalist och opportunistisk politiker som avskyr nationalstater/nationalism vet du inte var du har.
Citera
2017-06-05, 04:50
Medlem
Citat:

Birgitta har judiskt påbrå och gillar inte islam per se, men hon har inget emot att använda massinvandring av muslimer som ett medel för att nå sina mål.
Citera
2017-06-05, 05:32
Medlem
wwrs avatar
En feminist-globalist-sionist-stridis-gay-aktivist med judiskt påbrå och vänsteråsikter v.b.?
Det låter ju som om hon skulle kunna bli medias favorit.

Vad jag ser i tråden har hon alltså en del vänsteråsikter. (Jag har själv inte följt hennes agerande tidigare.) Ändå får hon skriva ledare i SvD vilken ju varken är liberal eller vänster. Är inte det lite anmärkningsvärt? (Jag är ingen expert på hur media väljer sina ledarskribenter, så det är mer en fråga.)

Hon skrev tydligen en anti-Muslimsk ledarartikel i SvD som verkar ha kommit perfekt i tiden strax efter terrorattacken i London.

Har media bestämt sig för att pusha fram henne?

Kommer hon att få presentera sina åsikter i de kanaler där de passar bäst?

Kommer vi att få se att hon vill stärka försvaret och bli kompis med Israel, när hon skriver/refereras i DN medan hon är feminist när hon skriver/refereras i Aftonbladet?

Man kommer att tänka på Woody Allen-filmen Zelig om mannen som kunde anpassa sig till alla miljöer. Jag tror namnet Zelig kan var judiskt eller Yiddish ...
Senast redigerad av wwr 2017-06-05 kl. 05:43.
Citera
2017-06-06, 00:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters

Ja precis. Skulle inte förvåna mig om hon får pengar från Qatar. Hon är rätt körd, fast det vore roligt att se henne köra Liberalerna i botten för det är vad som skulle hända om hon tog över.
Citera
2017-06-06, 11:06
Medlem
Birgitta Ohlsson är i princip en svensk Hillary Clinton. Ytterst pro-sionistisk, pro-feministisk, pro-federalistisk, pro-krig i Mellanöstern. Typ "mjuk" och "liberal" i sociala frågor på hemmaplan, men "hård" krigshetsare i andra världsdelar. Gillad av sin lilla hängivna partiklick, men folket ser henne som en frånvänd yrkespolitiker.

Clinton är också Ohlssons stora politiska idol. Hon var på plats i USA då Hillary torskade i valet mot Donald Trump.

De är också väldigt lika på så vis att ingen av dem har någon naturlig karisma, Hillary och Ohlsson. Hillary har nästan mer karisma än Ohlsson, vilket är rätt så otroligt. Birgitta Ohlsson ser ut som om hon har ständig inkontinens då hon kniper så där konstigt med munnen och ansiktet. Det ser ut som hon svalt en epileptisk hackspett och att hon till varje pris fösöker dölja detta för publiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in