2009-04-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eztrella
Snart är det väl dags för Sjökrogen, jag hängde där ett par gånger förrförra året och jag tyckte det var riktigt najs fast jag inte är någon krogmänniska direkt.

Sjökrogen är faktist the shit på sommaren och då menar jag inte bäst i brist på konkurrens utan den är faktist riktigt bra på alla sätt och vis. Har varit på krogen i många Svenska städer och sjökrogen ligger i toppen. Skön atmosfär och människor man tycker är sjukt dryga på andra krogar blir helt annorlunda på Sjökrogen. Vet inte varför det är så men jag och många med mig verkar ha samma åsikt.
Citera
2009-04-15, 17:27
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Det beror på hur dom betér sig, tycker inte att det är var man kommer ifrån utan hur man betér sig som gör en till bonde.
Men som någon sa i tråden att det är folk i träskor, baksnus och thule-tröja. det har jag aldrig sett, inte på någon krog någonsin faktiskt. Konrad är en bondekrog för att alla tror att det är det.

Ja, det kan jag hålla med dig om. Dock så är det faktiskt så att människor från de yttre områden (iaf till 90%) är och beteer sig som bönder..iaf i Västerås!

Sen så kanske mitt utryck "bonde" är väldigt vagt, jag menar inte någon som har kossor osv utan snarare att klassen på människorna är under all kritik, enligt mitt tycke. Har beskrivit det mer ingående någon sida bak, orkar inte göra det igen.

Sjökrogen har ett sjukt bra läge, men det är samma här, nivån på människor är för låg..och musiken under all kritik! Kan ha att göra med (nu får ni rätta mig om det inte är så längre) Sjökrogen faktiskt drevs av samma människor som drev Konrad, att dem två var på något sett allierade. Ingen utav dessa människor är på något sett förenade med Stil eller för den delen bra klädsmak; http://vimmel.sjokrogen.nu/

Säg såhär; Allt som har med 021stalj att göra är i mitt tyckte totalt meningslöst, där har du mitt utryck bonde personifierat!
Senast redigerad av Rieker 2009-04-15 kl. 17:36.
Citera
2009-04-15, 19:33
Medlem
motivs avatar
Folk snackar ju om Konrad så kan ge en liten recension.

Konrad är en mötesplats för väldigt många ungdomar som kommer från hålor runt om i V-ås (inget illa menat med detta). Klassen på brudarna varierar väldigt mycket. Men Konrad har iaf de brudarna som ser sämst ut. Många EMOs, tjocka brudar & allmänt skabbiga. Givetvis finns det en del undantag. Själva lokalen är ganska mysig vid första anblicken...men för mig känns det som en finlandsfärja. Trångt & vidrigt. Kön brukar även vara lång ibland och vakterna är sega med att släppa in folk. Sedan så verkar varenda jävel ha VIP till Konrad.

Jag föredrar själv Silk & Pluto. Silk är just nu snäppet bättre tycker jag, bättre musik och skönare atmosfär. Silk har lyft sig som fan sedan dom bytte ägare.
Citera
2009-04-15, 20:33
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motiv

Konrad är en mötesplats för väldigt många ungdomar som kommer från hålor runt om i V-ås (inget illa menat med detta). Klassen på brudarna varierar väldigt mycket. Men Konrad har iaf de brudarna som ser sämst ut. Många EMOs, tjocka brudar & allmänt skabbiga. Givetvis finns det en del undantag. Själva lokalen är ganska mysig vid första anblicken...men för mig känns det som en finlandsfärja. Trångt & vidrigt. Kön brukar även vara lång ibland och vakterna är sega med att släppa in folk. Sedan så verkar varenda jävel ha VIP till Konrad.

Jag föredrar själv Silk & Pluto. Silk är just nu snäppet bättre tycker jag, bättre musik och skönare atmosfär. Silk har lyft sig som fan sedan dom bytte ägare.

Håller med till punkt och pricka ! Konrad verkar tro att det är "coolt" och ha en lång kö.

Vistas mest på Silk eftersom alla mina vänner går dit. Och ännu håller jag ålder för att gå dit
Citera
2009-04-15, 23:29
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Håller med till punkt och pricka ! Konrad verkar tro att det är "coolt" och ha en lång kö.

Vistas mest på Silk eftersom alla mina vänner går dit. Och ännu håller jag ålder för att gå dit
Hurdant är förresten Silk, bortsett från allt som tidigare nämnts? Hur är Rock & K-baren? Kvaliteten på kvinnorna (eller snarare tjejerna antar jag)? Stor risk att bli nedslagen av blattar eller bönder?
Citera
2009-04-16, 12:10
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motiv

Du tog orden ur min munn ..
Citera
2009-04-16, 21:00
Medlem
motivs avatar
Citat:

Haha, nu börjar ju 91orna strömma till. Finns en del ögongodis .

Rock & K baren är ganska uppskattad iaf i min vänskapskrets. Brukar vara en del trubadurer, billigt käk och helt ok folk. Nice "chillställe" på en onsdag. Kaxiga blattar förekommer mest på Konrad & Pluto i mitt tycke. Måste även tillägga att vakterna på Silk är jävligt trevliga.
Citera
2009-04-16, 21:58
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin

Hurdant är förresten Silk, bortsett från allt som tidigare nämnts? Hur är Rock & K-baren? Kvaliteten på kvinnorna (eller snarare tjejerna antar jag)? Stor risk att bli nedslagen av blattar eller bönder?

Tjejer helt "ok", fast som motiv säger så är det ganska mycket ungt, men visst finns det ju äldre också Ganska/väldigt lätt raggat imo. Rock & K-baren har jag inte så mycket erfarenhet av, men har hört att det ska vara "mysigt" :P

Och det är inte så värst mkt arabos där. Vissa kvällar är mer än andra, men dom är inte i överflöd.

Ska väl passa på och säga att Maskinen lirar på Pluto imorgon. Ses där
Citera
2009-04-16, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ska väl passa på och säga att Maskinen lirar på Pluto imorgon. Ses där
Dem lirar på Silk imorgon
Citera
2009-04-17, 16:07
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarko
Dem lirar på Silk imorgon

haha ja... fick reda på mitt misstag nu och tänkte meddela de :P Vet inte vart jag fick pluto ifrån.
Citera
2009-04-18, 23:08
Medlem
hmm

Snubbarna som jobbar i baren på Konrad är ett gäng jävla hycklare!

räcker att gå dit 1 gång för att fatta det. när du fått i dig 3-4 bärs (o har varit på en förfest vill säga) så kommer dom höja priset. o det fortsätter tills dom stänger. vet folk dom har försökt tracka på att köpa en bärs för 115 spänn tex.

idioter är dom!

förövrigt så är det bara drygt folk som hänger där i överlag..

taj mahal är heldött, förutom på sommaren när punkarna sätter sig på varandra ute på uteserveringen.

pitchers verkar vara schysst att ta någon öl på (det enda jag gjort där, på dagen dessutom)

jag åkte iväg till linköping för att gå på krogen för det suger så hårt här. men det var faktiskt inte så mkt bättre där. riktigt konstigt med tanke på alla ställerna dom har där :S
Citera
2009-04-19, 17:35
Medlem
Herr_Oins avatar
Nu har Herr_Oin besökt Silk, eller snarare Rock & K-baren, vilket var trevligt i och med att det var Bad Brute. Mycket skön gammal och ny rock och trevliga kvinnor.

Det är dock sant det där som sagts om Silk, det är lättraggat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in