Hört rykten om två nya ställen som ska öppna. Ett ska tydligen hamna i hörnet mellan Bankiren och Pitchers. Nån som vet nåt mer?
Det jag hört fåglarna viska är att det är oLeary's som ska ligga där, sen antar jag att du tänker på Nya Hattfabriken, men det är ju inte direkt ett rykte, det har ju stått i tidningen också.
Det jag hört fåglarna viska är att det är oLeary's som ska ligga där, sen antar jag att du tänker på Nya Hattfabriken, men det är ju inte direkt ett rykte, det har ju stått i tidningen också.
Möh. Jävla O´Reallys. Man hade ju förhoppningar om nåt halvvärt iallafall. Fast man vet ju aldrig. Kan duga i krig nu när det är ständigt gymnasiedisco inne på Pitchers.
Möh. Jävla O´Reallys. Man hade ju förhoppningar om nåt halvvärt iallafall. Fast man vet ju aldrig. Kan duga i krig nu när det är ständigt gymnasiedisco inne på Pitchers.
BMB har dragit igång en renovering utav hela stället vilket verkligen var på tiden! slitnare ställe får man leta efter.
Men så länge man spelar schlager så kommer det fortsätta vara ett skitställe.
Det som behövs är en ny nattklubb och inte pubar och barer även om det alltid är kul när något nytt öppnar, men ett seriöst försök på att öppna en ny nattklubb behövs verkligen!
Hittar inte på o'learys hemsida att de är på gång att öppna i västerås... Dock har jag sett i VLT för några månader sen att www.starsnstripes.se/ sökte personal till nyöppning i västerås.
Senast redigerad av Pritchard 2011-12-02 kl. 02:34.
Hittar inte på o'learys hemsida att de är på gång att öppna i västerås... Dock har jag sett i VLT för några månader sen att www.starsnstripes.se/ sökte personal till nyöppning i västerås.
Det sades ursprungligen att O´learys skulle in bredvid nya filmstaden på Smedjegatan. Men jag har också nåtts av ryktet om gamla Viking line-lokalen, dvs hörnet mellan Global living och Pitchers. Men om Stars and stripes öppnar i Västerås kan det bli tufft om de sportintresserade gästerna eftersom Sportsbar också finns.
Tomatsås i en hundmatsburk och pizzasallad i en blomlåda.
Det blev resultatet när kommunen gjorde en oanmäld inspektion på en restaurang i Västerås.
Men det fanns fler brister än så.
Köttet som marinerades i kylrummet var inte ordentligt övertäckt. Samma med osten i frysboxen.
…Och dessutom var rengöringen av handtagen till bland annat bänkkylen bristfällig. ”Olämpligt”
– Det ser naturligtvis olämpligt ut med tomatsås i en burk som det står Pedigree på, säger Västerås kommuns miljö- och hälsoskyddsinspektör Björn Sjölund.
– Om livsmedlen inte skyddas tillräckligt finns det en risk att de förorenas och kan bli skadliga att äta. ”Har påpekat felen”
Tillsammans med skatteverket, polisen, räddningstjänsten och kommunens alkoholhandläggare gjorde han nyligen inspektionen.
– Vi har påpekat felen och de har ett par månader på sig att åtgärda det, säger han. Fick stänga
Även i Linköping har kommunens livsmedelsinspektör haft en mindre trevlig upplevelse, under en inspektion nyligen.
Där fick en restaurang bommas igen efter att inspektören hittade ostädade ytor, stank från avloppet och potatis med bäst före-datum 2009.
Restaurangen får inte öppna förrän man kan visa miljökontoret att lokalerna är tillräckligt rena för att man ska kunna hantera livsmedel där.
Då alkoholhandläggarna är med så kan alla "turken på hörnet" utan utskänkningstillstånd uteslutas.