2011-08-17, 22:52
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Det här med att Cirkus väntat med att dra pengar från folks konton i 1½ månad för att ta allt i en klumpsumma nu tycker jag är rätt lustigt

Fick höra samma rykte idag, någon som kan klargöra vad som hänt exakt? Varför det gjorts som det gjorts o.s.v.
Citera
2011-08-17, 23:40
Medlem
TheBITs avatar
Nu var man tillbaka i Västerås.

Jag måste bara säga att jag egentligen inte har något negativt att säga om Å, har aldrig haft nån otrevlig upplevelse där, raka motsatsen.
Citera
2011-08-18, 00:50
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Fick höra samma rykte idag, någon som kan klargöra vad som hänt exakt? Varför det gjorts som det gjorts o.s.v.
Enligt VLT "ett tekniskt fel mellan kassasystemet och banken". http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1321723-lang-kredit-pa-krogen

Själv är man inte drabbad eftersom jag avskyr cirkus men ser ett flertal folk på faceburken som beklagar sig över att dom inte har råd med det ena och det andra helt plötsligt. Men vafan, nån jävla koll på sitt konto får man ju ha.
Citera
2011-08-18, 09:04
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Nu var man tillbaka i Västerås.

Jag måste bara säga att jag egentligen inte har något negativt att säga om Å, har aldrig haft nån otrevlig upplevelse där, raka motsatsen.

Är du helt blind eller bara naiv?

Största pundarstället i hela staden! Finns kanske en liten anledning till att dom har kvar sina toa-lock, medans alla andra har tagit bort dom för att göra det svårare för folk att just ta drogen på krogen.

Har vart där ett antal gånger nu under sommaren, och varje gång är det samma sak. Samma människor och en jävla massa pundare.

Bojkotta stället!!!
Citera
2011-08-18, 11:08
Medlem
TheBITs avatar
Vågar påstå att det ändå väger över plutos amatörbartenders och överdrivna köer, bmb är mer okej, men när folk har spytt på bardisken och det inte torkas upp direkt får man ju inte direkt största tagget av att beställa där.

sen har bmb minst ett dansgolv för mycket, man behöver inte BÅDE wt-schlager och nigga-r'n'b
Citera
2011-08-19, 19:09
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache

Det påstås från flera olika håll att en tidigare anställd förskingrat pengar i kassan på Circus. Det skulle ju kunna ha något med saken att göra.
Citera
2011-08-21, 11:06
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Det påstås från flera olika håll att en tidigare anställd förskingrat pengar i kassan på Circus. Det skulle ju kunna ha något med saken att göra.

Har hört samma sak (något som verkar skett på flera krogar senaste året) men jag tror nog att VLT:s artikel stämmer. Personlig teori är att det är tält-barens kortdragningar som dragit ut på tiden... den stängdes iaf ned förra helgen pga. problem med bankkontakt eller liknande.
Citera
2011-08-23, 07:46
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord

Yes. Det är en människa som idag inte kvar på Cirkus, brukar man besöka stället någon gång i månaden så är det inte så svårt att lista ut vem det är.
Fast anställd, så han stog i baren några dagar i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k
Har hört samma sak (något som verkar skett på flera krogar senaste året) men jag tror nog att VLT:s artikel stämmer. Personlig teori är att det är tält-barens kortdragningar som dragit ut på tiden... den stängdes iaf ned förra helgen pga. problem med bankkontakt eller liknande.

Verkar ha skett på flera krogar det senaste året? Vart har du hört det ifrån? Och vilka krogar pratar du om?

Mina dragningar som kom retroaktivt är både från Cirkus och Frank.
Deras kassasystem är inte direkt kännt för att vara det bästa eller mest stabila, när jag själv jobbat med det hitta man en hel del buggar och systemet segar gjärna ihop om det blir för mycket i inslag i kassan.

Jag tror mera att det stängdes ner pga av väder och och där med lönsamhet.
Citera
2011-09-08, 16:45
Medlem
Går det att koppla en liten del i centrum till där alla går ut? Kommer från Eskilstuna (liten stad kanske) och där har vi ju ett litet centrum och bara EN gata där "alla" krogar/uteställen ligger. Väldigt smidigt, men hur ser det ut i Västerås?

Vet ju att ni har ringvägen runt hela centrum, men området innanför är ju fortfarande rätt stort. Finns det alltså någon del där inom cirkeln som har många krogar/uteställen som mycket folk går till?
Citera
2011-09-08, 18:30
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamur
Går det att koppla en liten del i centrum till där alla går ut? Kommer från Eskilstuna (liten stad kanske) och där har vi ju ett litet centrum och bara EN gata där "alla" krogar/uteställen ligger. Väldigt smidigt, men hur ser det ut i Västerås?

Vet ju att ni har ringvägen runt hela centrum, men området innanför är ju fortfarande rätt stort. Finns det alltså någon del där inom cirkeln som har många krogar/uteställen som mycket folk går till?

Stora Torget, därifrån har du inte mer än 200m till varje ställe.

http://kartor.eniro.se/m/ateoX
Citera
2011-11-12, 12:28
Medlem
FRÅGA! VART HÅLLER BÖNDERNA HUS IDAG?

Jag flyttade från Västerås för ca 4 år sen. Konrad var jag på typ senast 2006
och minns att här hängde de mest renodlade bönderna (typ Sura, Hallstamänniskor osv)
Men vad jag hört har konrad stängts igen. Så på vilken krog hänger bönderna på
i Västerås nu för tiden?

Jag undrar bara rent allmänt.
Citera
2011-11-12, 12:55
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjamoves
FRÅGA! VART HÅLLER BÖNDERNA HUS IDAG?

Jag flyttade från Västerås för ca 4 år sen. Konrad var jag på typ senast 2006
och minns att här hängde de mest renodlade bönderna (typ Sura, Hallstamänniskor osv)
Men vad jag hört har konrad stängts igen. Så på vilken krog hänger bönderna på
i Västerås nu för tiden?

Jag undrar bara rent allmänt.

Bankiren, men tyvärr har de även blivit lite mer fria av sig och rör sig bland vanligt folk med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in