2011-12-28, 06:05
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Det jag hört fåglarna viska är att det är oLeary's som ska ligga där, sen antar jag att du tänker på Nya Hattfabriken, men det är ju inte direkt ett rykte, det har ju stått i tidningen också.

Är det Hattfabriken som ligger mellan Bankiren och Global living? Någon som har varit där än? Är det något o ha? Vad är deras koncept?
Citera
2011-12-28, 11:26
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Är det Hattfabriken som ligger mellan Bankiren och Global living? Någon som har varit där än? Är det något o ha? Vad är deras koncept?
Nej. Det ligger mittemot Kalle på spången.
Citera
2011-12-29, 06:16
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORDRAGGEN
Nej. Det ligger mittemot Kalle på spången.
Jaså där nere ja. Har du varit där?
Citera
2011-12-30, 12:32
Medlem
EngelskaTaenders avatar
Citat:
Någon som har varit där än? Är det något o ha? Vad är deras koncept?

Jag har varit där, käkade dagens som var riktigt god. Oxbringa med rotmos om minnet inte sviker.
Hade jag tänkt efter lite hade jag nog köpt långkoket som herrarna bredvid mig åt, såg riktigt underbart ut. Men oxbringan var riktigt bra den också.

Konceptet, åtminstone dagtid verkar vara lite lyxigare husmanskost, något som passar mig perfekt, älskar vällagad husmanskost.
Så, ja, jag tyckte absolut det var något att ha. Jag tror dagens kostade 120kr, och långkoket 150kr.

Ska fan gå ner och käka där idag igen tror jag.
Citera
2012-01-05, 07:49
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelskaTaender
Jag har varit där, käkade dagens som var riktigt god. Oxbringa med rotmos om minnet inte sviker.
Hade jag tänkt efter lite hade jag nog köpt långkoket som herrarna bredvid mig åt, såg riktigt underbart ut. Men oxbringan var riktigt bra den också.

Konceptet, åtminstone dagtid verkar vara lite lyxigare husmanskost, något som passar mig perfekt, älskar vällagad husmanskost.
Så, ja, jag tyckte absolut det var något att ha. Jag tror dagens kostade 120kr, och långkoket 150kr.

Ska fan gå ner och käka där idag igen tror jag.

Det låter väldigt lovande. Värt att testa, som du säger inget slår vällagad husmanskost!
Citera
2012-01-16, 23:17
Medlem
NoHeros avatar
Citat:
Det låter väldigt lovande. Värt att testa, som du säger inget slår vällagad husmanskost!

De har bara två rätter till lunch. Långkok eller dagens. 150 för långkok, 125 för dagens.

På kvällarna har de också "dagens" och långkoket men även en drös andra rätter. Mkt är gott!
De har också en "nattklubb" på ovanvåningen som är rätt trevlig. Lite som Å2 fast utan sittplatser vilket gör att det blir mkt mingel, riktigt trevligt!
Citera
2012-01-17, 17:15
Medlem
TheBITs avatar
Har för mig att dom tog 56 eller 59 för en stella på flaska.
Skön loungekänsla nere och ett dansgolv uppe med inriktning på den mer kvalitativa sortens radiohouse. Ålder "25" men det var inga problem att komma in även fast vi hade 20-åringar med i sällskapet (värt att notera att bara en av oss var 25 eller över).

Två stora minus dock;

1, toaletterna som nere är DELAD kill och tjejtoa (vilket innebär; fuck you killar) dvs ett toalettutrymme man går in i med 4 eller 5 toaletter inne, som har skyltar på sig med kön.
Uppe var killtoan en pissoar med en sorts "slide"-dörr som en garderob ungefär.

2. Det som är total katastrof; "GARDEROBEN". Alla hänger sina jackor överallt längsmed väggarna på en massa hängare, både uppe och nere. Enorm stöldrisk med andra ord. Jag hade svårt att slappna av pga det och sånt förstör upplevelsen.
Citera
2012-01-17, 19:29
Medlem
Slumlords avatar
Jag var där torsdag-fredag-lördag förra helgen och kan väl ungefär instämma med vad som sagts ovan.

Toaletten är en katastrof för oss som bara vill in och tömma ut ölen. Tjejerna gör sina bestyr därinne och det tar en jävla tid. Någon av kvällarna stod dessutom tre tjejer i bredd vid handfatet och skvallrade samtidigt som de bättrade på hår och smink. Bakom stod vi, fyra-fem killar, och väntade på att få skölja av händerna efter vårt toalettbesök.

Ölen då? Jodå, Nils Oscar god lager på fat och det är verkligen inte pjåkigt. På torsdagen hade de både den och någon ale på fat så då var man riktigt nöjd. På fredagen var Nils oscar slut men det fanns fortfarande ale. På lördagen var även alen slut så då fick man köpa flasköl. 56:- var priset för en Stella. Förhoppningsvis har de fått påfyllning nu...

Övervåningen tyckte jag var klaustrofobiskt trång. Vid mitt första försök att gå dit kom jag inte ens upp utan fick vända i trappen. Efter 01.30 gick det dock bättre. Tyckte det påminde en hel del om Å däruppe, vilket kanske inte är så konstigt då fastigheterna är byggda i samma stil. Den så kallade garderoben är bara att glömma. Det finns hängare direkt innanför dörren men där är det överfullt så mitt råd är att behålla jackan på.

Kan tillägga att jag gick dit i lördags efter att ha suttit på Bishops men då kom vi inte in. Det var kö och de skulle inte släppa in några fler under kvällen sade vakten. Får se om jag gör ett nytt försök i helgen. Inbillar mig att det kanske är lite lugnare så här i slutet av månaden.
Citera
2012-01-22, 18:50
Medlem
Slumlords avatar
Hamnade på Bill och Bobs igår och det stället verkar leva med respiratorn inkopplad. Ingen fatöl, ett fåtal sorters flasköl (varav flera tog slut under kvällen) och lite slattar i spritflaskorna. Hörde att de letar efter en ny ägare och de lär de behöva hitta ganska omgående...
Citera
2012-01-24, 08:51
Medlem
Pritchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Hamnade på Bill och Bobs igår och det stället verkar leva med respiratorn inkopplad. Ingen fatöl, ett fåtal sorters flasköl (varav flera tog slut under kvällen) och lite slattar i spritflaskorna. Hörde att de letar efter en ny ägare och de lär de behöva hitta ganska omgående...

De har visst hittat ny ägare. http://vlt.se/kulturnoje/1.1499122-ny-chans-for-pressat-bill-bob
Känns som att stället går bra på sommaren pga den stora terrassen och dess läge, för att resten av året vara att sunkhak. Kilade dit en fredagkväll innan vi skulle till ett annat ställe, och det var tragiskt; typ två sällskap och allmänt tråkig stämning. Uscha.
Citera
2012-01-25, 10:34
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Kan tillägga att jag gick dit i lördags efter att ha suttit på Bishops

Det var förjävla lugnt på Biskopen den kvällen du... Kommer du dit ofta?
Citera
2012-01-25, 19:33
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Det var förjävla lugnt på Biskopen den kvällen du... Kommer du dit ofta?

Vill minnas att det var ganska mycket folk den lördagen, dock inte nu i lördags. Det kanske ger en hint om svaret på din fråga förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in