2009-11-18, 00:06
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motiv
Det går rykten på stan om att Pluto kan få det jävligt tufft att klara sig ekonomiskt efter årsskiftet. Detta på grund av att dom som äger byggnaden vill få bort Pluto och kommer höja hyran för lokalen som fan.

Kolla bak några sidor dude, Boultbee ska höja hyrorna (också rykte) från 85000 till dubbla, d.v.s. 170000 i månaden. Varför skulle de bara vilja bort pluto?
Citera
2009-11-18, 00:14
Medlem
motivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Kolla bak några sidor dude, Boultbee ska höja hyrorna (också rykte) från 85000 till dubbla, d.v.s. 170000 i månaden. Varför skulle de bara vilja bort pluto?

De som äger byggnaden vill ha bort Pluto av någon anledning, vet inte så mycket mer.
Citera
2009-11-18, 18:50
Medlem
soscagons avatar
En av ägarna till Pluto säger att dom inte ska stänga fast att han talar sanning kan man ju dock inte vara säker på.
Citera
2009-11-18, 19:19
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache

Boultbees taktik är tydligen att köpa upp cityfastigheter, driva ut lokala näringsidkare genom att höja hyrorna så att bara stora kedjor har råd att ha lokaler där och sedan sälja vidare till ett högre marknadsvärde.
Citera
2009-11-18, 19:22
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soscagon
En av ägarna till Pluto säger att dom inte ska stänga fast att han talar sanning kan man ju dock inte vara säker på.

Care of house äger väl plutos lokaler?

Vem på care of house har du pratat med?
Citera
2009-11-18, 19:29
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin

App app app, Care of Haus heter det

Så vitt jag har förstått så äger Boultbee praktiskt taget hela Västerås Centrum, men det här var ny information för min del. Ska göra lite detektivarbete imorgon.

Care of Haus har gjort mycket jobb åt Pluto, men om de också äger lokalerna har jag lite svårt att se. Fast å andra sidan har jag bara bott här sedan januari så jag är inte så säker.
Citera
2009-11-18, 20:00
Medlem
Naccaches avatar
Citat:

Care of Haus är väl bara en reklambyrå?
Citera
2009-11-18, 20:14
Medlem
Riekers avatar
Citat:

Icke!
Citera
2009-11-18, 21:15
Medlem
Brittiska EFM äger Sigmahuset som Pluto ligger i. http://www.citygalleriorna.se/SE/About.aspx

Edit: läste vidare och såg att EFM ägs hel av Boultbee. En fåren be om ursäkt då
Senast redigerad av GuranBanane 2009-11-18 kl. 21:23.
Citera
2009-11-18, 21:51
Medlem
soscagons avatar
Som jag har förstått är det tre eller fyra delägare som äger Pluto, Care of Haus är väl en reklambyrå?
Citera
2009-11-19, 17:49
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soscagon
Som jag har förstått är det tre eller fyra delägare som äger Pluto, Care of Haus är väl en reklambyrå?

Ja, det framgår några inlägg upp men det kanske du missade?

Det är två killar som driver pluto. Lokalerna hyr dom av britterna. Om någon av dessa två killar förklarat för dig att dom klarar hyreshöjningen är det ju bara fantastiskt.
Citera
2009-11-19, 19:23
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Det ryktas att Taj mahal är stängt för renovering. En polare gick förbi och tydligen satt det en lapp på dörren om att de skulle bygga om och öppna för lunch också.

Vad ska det bli av detta?
Såg att de sökte kockar för ett tag sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in