Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Kommer från Västerås men bor numera i Göteborg, och jepps....det är stooor skillnad. Dock antar jag att du ville jämföra med nån stad som är ungefär likadan i storlek. Jag personligen hatar staden självt och dess uteliv+människor, så trist och grått det kan bli. Många människor i Västerås är väldigt inskränkta och verklighetsfrånvarande, dom tror att Vässan är världens mittpunkt och det är där det händer...staden är hipp, för det ligger ju nära Stockholm!
!
"Så trist och grått det kan bli"? Min erfarenhet är inte alls densamma. Jag tycker Västerås inte är ett dugg sämre än både Linköping och Uppsala på denna bit, snarare tvärtom.
Det är väl bra med invånare som gillar staden och sprider positiv energi? Hellre att de går ut med den inställningen om Västerås och festar järnet och har kul, än att de går ut, är stela och tycker allt suger, som de gör i andra städer.
Sen är det ju förstås inte rättvist att jämföra Gbg, som är så mycket större, mot Västerås.
Jag har själv festat i Götet och blivit imponerad på hur stora många ställen är och hur länge de har öppet, att det finns så mycket att välja mellan, osv, men det kan man nästan förvänta sig också från en betydligt större stad.
Sist jag var ut där var jag dock besviken på att det var minst 70% killar på nattklubben. I Västerås har det varit minst 50% tjejer senaste gångerna.