2009-03-19, 22:41
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det var därför jag ville att vi skulle försöka få igång ett heltäckande liberalt nätverk med tillhörande parti för alla som är liberalare än Moderaterna och Folkpartiet. Liten förbättring hade varit bättre än ingen förbättring och när socialliberalerna blir för rädda kan de hoppa av.

Men visst är det som du säger, 250 000 röster är långt borta hur vi än organiserar oss. Är det ett realistiskt mål att 2030 ta sig in i riksdagen?

Det finns som sagt många liberaler som antingen inte känner till LP (har endast hört om den på FB.... alternativt genom källor jag hittat genom FB.
Sedan finns det de som röstar borgerligt för att de inte vill "kasta bort" sin röst.

Genom ihärdigt opinionsskapande och att vi faktiskt röstar på LP så kommer LP växa. Nämn partiet när ni kan ( när det är relevant) så att folk vet att det finns.
Kan partiet sedan få lite mer röster så kommer nog "fegisarna" komma hem igen^^

Som jag ser det är Liberalismen the way to go! att andra inte förstår det är nästan ofattbart, antingen beror det på okunskap/indoktrinering eller ren ondska! men jag tror inte på ondska så...
Citera
2009-03-20, 15:57
Medlem
iddqds avatar
Så... Vilka ska på årsmötet?
Citera
2009-03-20, 16:25
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Så... Vilka ska på årsmötet?

Hinner inte. men men.
Citera
2009-03-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Ordförande
Jag är medveten om att detta svar är sent, men hänger inte så mycket på l&l forumet längre, utan ville bara se om ert årsmöte var inom rimligt avstånd (det var det inte ).

Nåväl, jag ögnade igenom avgörandet och relevanta bestämmelser i vallagen, eftersom er strategi lät intressant. Problemet är att jag är ganska säker på att den inte kommer funka. Som jag tolkar lagen utgör inte ett valresultat någon garanti för registrering, om namnet ligger för nära ett annat. Jag säger inte att det är omöjligt att få "Liberala partiet" registrerat, men i sådana fall beror det på att domstolen inte tycker att det liknar "Folkpartiet liberalerna" alltför mycket. Inte på att ni får någon viss mängd röster.

Sen kan man ju undra vad det spelar för praktisk roll, förtryckta valsedlar kommer väl innebära att rösterna räknas till ert parti i vilket fall? Men om det är viktigt att få partibeteckningen registrerad så kan det vara läge att tänka om är jag rädd, och då ligger ju årsstämman bra till för att besluta det. Hoppas jag var någorlunda tydlig, om du vill kan jag visa på hur jag menar med hänvisning till lagtexten!
Hm, det ligger något i det du säger. Får lägga till det som punkt på årsmötet.
Citera
2009-03-21, 11:58
Medlem
Supersmurfens avatar
Jag förväntar mig rapporter om årsmötet i denna tråd. Vad beslutades? När är nästa träff? Hur klarade er utan mig? Vem ska Hr Grand svinga en bägare med ikväll då jag inte kan närvara i Göteborg?

Allvarligt talat, det är ett år till valet, nu ska vi ta mig fan få så många röster så att det åtminstone syns att svensken är less på den statskramande politiken som varit allenarådande.

Jag ska dra mitt strå till stacken. Ska tvinga alla min rödstrumpe-kompisar (ja, jag vet inte särskilt liberalt men jag orkar inte argumentera) att rösta på KLP!
Citera
2009-03-21, 12:02
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Jag förväntar mig rapporter om årsmötet i denna tråd. Vad beslutades?
Second that.
Citera
2009-03-21, 14:49
Medlem
Mhaels avatar
Är det bara något jag fått för mig eller kommer HrGrand kanske vara ordförande efter mötet?
Citera
2009-03-21, 16:51
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Är det bara något jag fått för mig eller kommer HrGrand kanske vara ordförande efter mötet?
Det stämmer.
Citera
2009-03-22, 16:32
Medlem
Det stämmer att jag fått förtroendet som ordförande. Mycket hedrande!
Mötet var ganska snabbt avklarat, inte så mycket att avhandla egentligen. Följdes av en nästan traditionsenlig efterdebatt. Efter mötet gick vi och åt litegrann och drack....ja, typ litegrann. Och Supersmurfen - iddqd tog hand om mig. Jäkla skön lirare för övrigt.

Kommer minska min aktivitet här på forumet, om det ens är möjligt. Vill inte att FBs L&L-forum ska vara den kanal all aktivitet kring partiet diskuteras. Det kommer vi ha hemsidan samt forumet till, som båda redan nu håller på att fnulas på. Jag kommer dock fortfarande debattera frågor som rör partiet och svara på PM.
Citera
2009-03-22, 17:01
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Det stämmer att jag fått förtroendet som ordförande. Mycket hedrande!
Mötet var ganska snabbt avklarat, inte så mycket att avhandla egentligen. Följdes av en nästan traditionsenlig efterdebatt. Efter mötet gick vi och åt litegrann och drack....ja, typ litegrann. Och Supersmurfen - iddqd tog hand om mig. Jäkla skön lirare för övrigt.

Kommer minska min aktivitet här på forumet, om det ens är möjligt. Vill inte att FBs L&L-forum ska vara den kanal all aktivitet kring partiet diskuteras. Det kommer vi ha hemsidan samt forumet till, som båda redan nu håller på att fnulas på. Jag kommer dock fortfarande debattera frågor som rör partiet och svara på PM.

Hm, de flesta partierna har ju partiledare, är ordförande bara ett annat ord för samma sak eller är det något jag missat?
Citera
2009-03-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Hm, de flesta partierna har ju partiledare, är ordförande bara ett annat ord för samma sak eller är det något jag missat?
Ja, rent formellt är jag ordförande men i praktiken är jag partiledare.
Citera
2009-03-22, 20:26
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Ja, rent formellt är jag ordförande men i praktiken är jag partiledare.
Av ren nyfikenhet: Vad hände egentligen med Agorander?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in