2009-10-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
och det blir inte lite likt SMRs "fånghjälpen"?
http://www.patriot.nu/fanghjalpen.asp

Jag tycker inte att likheten är särskilt stor faktiskt, även om jag förstår vad du menar. I deras logga ser de ut att dra varandra i armarna snarare än att ingå avtal. Jag tror inte att det skulle vara ett problem, både för att deras logga är nästan helt okänd och för att mycket få personer skulle förväxla loggorna ändå. De är gjorda i olika stilar och förmedlar helt olika saker.
Senast redigerad av Rene Sansman 2009-10-11 kl. 21:12.
Citera
2009-10-12, 16:32
Medlem
jag gillar två gula händer som gör ett handslag.

röd och blå kan sända signalen att det är någon sorts kompromiss mellan höger och vänsterpolitik a la socialliberalism.
Citera
2009-10-12, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
så vad har partiet gjort på sistone? någonting överhuvudtaget? filat på hur övergången från Allians-sosseriet till nattväktarstaten ska gå till?

eller bara rökt på?

Av nyheterna på hemsidan att döma, verkar >95% av partiverksamheten bestå av administration (och då främst att diskutera vilken logga man ska ha). Nästan i nivå med Stängselnämnden (http://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%A4ngseln%C3%A4mnden).
Citera
2009-10-13, 02:38
Medlem
fuck_yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Är den nya loggan verkligen så fruktansvärd?

Yup. Den måste ändras!
För övrigt, hur många här är medlemmar i Liberala Partiet? Hur involverade är ni som är med?
Citera
2009-10-13, 11:38
Bannlyst
Förslag på aktivitet: Demonstrera mot vinklingen i media

Här är ett tema som LP skulle kunna använda för att skaffa uppmärksamhet och anhängare. Gör lite Facebook-grupper och dra med alla som är emot PK-vinkling men som ändå vill enas under en liberal flagga (mao inte rasister).
Gammelmedia censurerar som bekant konsekvent vissa detaljer ur nyhetsflödet, t.ex. gärningsmäns härkomst och annat som riskerar fresta väljaren att rösta på något som journalisterna inte tycker är bra. Men inte är väl läsarna så ointelligenta att de blir rasister av att läsa ett ocensurerat nyhetsflöde? Ur liberalt perspektiv torde censuren och vinklingen vara ett svek mot de kunder som efterfrågar ett icke-vinklat nyhetsflöde!

(Givetvis ska inte demonstrationen framstå som att vi vill censurera tidningar, utan snarare kan vi vända oss mot det statliga stödet till journalisthögskolan och till den pseudointellektuella livsstilen överlag (dvs alla bidrag till konst, teatrar, muséer och annan s.k. "kultur"))
Citera
2009-10-13, 11:54
Medlem
Tur-Buddas avatar
Byt ut Ron Paul mot Liberala Partiet på motsvarande REVOLUTION (med EVOL i annan färg och med spegelvända bokstäver så att det ser ut som LOVE spegelvänt). Asbra banderoller imho.
Citera
2009-10-13, 12:03
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
Byt ut Ron Paul mot Liberala Partiet på motsvarande REVOLUTION (med EVOL i annan färg och med spegelvända bokstäver så att det ser ut som LOVE spegelvänt). Asbra banderoller imho.
Låter inte det lite väl... hippie? Lp förespråkar ju, såvitt jag vet, inte revolution heller.
Citera
2009-10-13, 12:15
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Låter inte det lite väl... hippie? Lp förespråkar ju, såvitt jag vet, inte revolution heller.
Inte i mina öron, för mig låter det som en stor förändring till det bättre.
Men visst, för att det funkade lysande i RP's kampanj behöver det inte funka i Sverige. Det ger dock en helt anan bild än den uppmålade nidbilden av klassisk liberalism, vilket kan få igång snacket som är så viktigt.
Citera
2009-10-13, 22:38
Medlem
SergeantHartmans avatar
Citat:
Låter inte det lite väl... hippie?
Vad vill du ha då, skatteverksslipsar???

Citat:
Lp förespråkar ju, såvitt jag vet, inte revolution heller.
Men det gjorde "the founders of the constitution", och de satte också ett rejält frihetligt avtryck i historien genom att göra motvärn mot kolonialismen!
Citera
2009-10-13, 22:46
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantHartman
Vad vill du ha då, skatteverksslipsar???
Ja, precis, hur kunde du veta?
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantHartman
Men det gjorde "the founders of the constitution", och de satte också ett rejält frihetligt avtryck i historien genom att göra motvärn mot kolonialismen!
Tror ändå att Lp bör välja loggor efter egna principer, snarare än efter hur the founding fathers tänkte.
Citera
2009-10-13, 23:15
Medlem
SergeantHartmans avatar
Citat:
Tror ändå att Lp bör välja loggor efter egna principer, snarare än efter hur the founding fathers tänkte.
Äh, en örn med en stjärna i pannan mot bakgrunden av nån vanställd fransk tricolor. När har det nånsin gått fel, liksom?

(Skit i symbolerna! De är bara gammelauktoritära handtag. Vilken landkapsblomma ska man förresten ha? Flugsvamp? Nä, go for the core: The Idea!)
Citera
2009-10-22, 17:05
Medlem
iddqds avatar
Snabb fråga: När skickades kallelserna till det extra årsmötet ut? Jag fick inte min förrän idag, men sen så har jag haft lite problem med att få post också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in