Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed
Jag är inte direkt ensam, men jag känner mig ändå ensam.
Det tog slut med tjejen i höstas och min självkänsla är inte på topp. Livet lekte och det rycktes från mig. Jag har dock kommit över henne, men det känns ändå som att man har ett hålrum i ens liv.
Det händer att kompisar hör av sig till mig, vissa av dom, men ofta är det jag som får höra av mig till dom. Jag brukar intala mig själv att jag helt enkelt får ta för mig, men det känns ändå tråkigt att jag ofta ska behöva bjuda in mig själv när andra än jag själv styr upp något. Jag vet inte om det beror på årstiden eller att majoriteten av mina kompisar numera har flickvänner/pojkvänner och är upptagna med sitt, men oavsett vad som känns det fruktansvärt tråkigt att det är så. Jag vet att man brukar få tillbaka ju mer man bjuder på sig själv, men det har inte varit så det senaste. Ibland undrar jag om mina kompisar ens vill ha mig där vissa gånger och det har hänt att kompisarna gör saker utan mig, om jag inte hör av mig.
Kanske är jag bara deprimerad, jag vet inte.
Har liknande situation som dig. Det tog slut i mitt förhållande i somras, och det blev plötsligt väldigt tomt, även om jag också kommit över mitt ex.
Dock känns det som om jag inte har några nära vänner alls. Har ingen speciell som jag tänker på när jag vill hitta på något, och det är inte så mycket jag träffar andra. Låter galet osocialt, men jag försöker. De jag är med ogillar mig inte, men det är inte riktigt tillräckligt i fas med mig så att vi kan bli riktigt goda vänner, och detta tycker jag är segt.
Vet inte hur jag är i ålder med er andra, men antar att det egentligen inte spelar någon roll när man är "ensam".
Om jag lyckas kommer jag börja plugga på universitetet till hösten, och kan kanske då hitta lite nya polare, men jag har ofta svårt att ta kontakt så vi får se.
[Edit]
Vet inte hur man kan få svar på frågan egentligen men; Hur får man ordentligt nära vänner som faktiskt vill veta hur det gör för en, är nyfiken och frågar en frågor osv. Genuint intresserade, alltså.
Jag är genuint intresserad av folks liv, även sådana jag inte känner så jätteväl, och jag drar gärna upp händelser jag hört talas om. Detta uppskattas utav många märker jag då man gärna pratar om sitt, detsamma gäller mig. Saknar lite tiden då jag hade en del vänner som kom och frågade hur allting gick, vilka man träffade och liknande. Tyvärr växte jag isär med dessa människor någon gång under mitt förra förhållande. Ångrar mig grovt då jag tappade nästan alla jag kände. Dumt misstag. Vet inte hur patetiskt detta låter, men har undrat ett tag.