Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle
Jag håller helt och hållet med. Det mest uppenbara misstaget jag gjorde under hela min studietid var att skippa nollningen för att jag inte tyckte att det lät som något för mig.
Strunta i om du dricker eller ej, om du inte tycker om att skämma ut dig osv osv, gå dit ändå. Är det för jäkligt kan du alltid gå/åka hem igen.
Även jag får skriva under på det där. Vad du än gör, se för fan till att gå på nollningen. Jag flyttade till en annan stad inför studierna och hade inte en enda kompis i början, och när nollningen började så såg jag självklart till att skippa den
Nu, ett och ett halvt år senare så har jag en!!! kamrat som jag pratar med under tiden jag är på skolan. Jag har aldrig umgåtts med honom efter tiden på skolan mer än att ha spelat fotboll då och då.
Jag har inte varit på en enda fest under hela studietiden och den enda tiden jag känner mig lycklig är när jag drar till hemstaden och träffar de kompisar jag har där.
Problemet är verkligen självförvållat ifall man säger så, men nu blev det som det blev och det är bara att bita i det sura äpplet och göra klart studierna.
Dock känns det jävligt deprimerande att under de åren man ska ha som roligast, är de åren jag har det som värst.