Citat:
Ursprungligen postat av
little-jacob
Det blir 236 kr/kg. Smakat dem än?
Skulle bara kolla att någon kunde räkna. Hur var den då, burgarna är av det lite tjockare snittet jämfört med vanliga frysta halvfabrikat. Efter jag öppnat lådan så låg där en lapp vilken talade om att resultatet skulle bli bäst om dom tinades först till skillnad mot vanliga halvfabrikat, jag brukar faktiskt frysa in mina egna burgare innan tillagning, men nu fick dom så klart så tina.
Stektes sedan ca 3 min på var sida, endast salt och peppar, inga tyngder eller 'buckliga' burgare dom höll ihop perfekt.
Jag gjorde sedan en Whoopermontering som jag tycker är klassiskt gott att göra hemma.
Nedifrån och upp:
- Botten lätt stekt bistro brioch
- Burgaren
- Saltgurka
- Lök
- Heinz ketchup
- Tomad
- Sallad
- Majonäs i locket
- Locket
Köttet var riktigt, riktig gott och bra. Bra textur och otroligt smakrik, denna burgare kan man lätt bjuda gäster på som förväntar sig en finare middag och dom kommer vara överraskade över hur bra köttet i en hamburgare faktiskt kan smaka.
10/10
Det smakade så bra att nästa gång kommer jag göra en helt klassisk variant av bara bröd och burgare, för inga extra tillbehör kommer ens i närheten av hur gott detta kött var och det ska få tala för sig själv. Så länge jag hittar detta kött hos ICA så kommer jag inte att stressa runt och köpa högrev etc som ska malas och dubbelmalas för jag kommer inte i närheten av denna smak.
It's a buy!
/Provokatör