2016-02-21, 17:56
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Bröden var kanon enligt mej, vi provade dessa förra veckan.

Jag upplever att Garant har bra kvalité, och är inte så dyr. Så som det ska vara, tycker jag.
Citera
2016-04-09, 19:47
Medlem
Nu när hamburgerrevolutionen börjar närma sig sitt slut så tycker jag det är konstigt att vi inte har fått någon riktigt bra hamburgerost i butikerna. Vi har många ostar med bra smak men som smälter dåligt, och vi har bra smältostar som inte smakar något...

Så, vilken är din favoritost på burgaren?
Citera
2016-04-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dataquid
Nu när hamburgerrevolutionen börjar närma sig sitt slut så tycker jag det är konstigt att vi inte har fått någon riktigt bra hamburgerost i butikerna. Vi har många ostar med bra smak men som smälter dåligt, och vi har bra smältostar som inte smakar något...

Valios milda Cheddarost tycker jag är den perfekta för en välavvägd burgare. Inte för kraftig i smaken men ändå inte för mild.
Citera
2016-04-09, 23:43
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Jag brukar köpa Lidls smältost med cheddarsmak, minns inte vad den heter. Smakar bra och är inte lika plastig i konsistensen som Kraft, ICA etc. Jag kan dock hålla med om att det är tunnsått med bra ost. Willy's där jag bor har hamburgercheddar skivad, men den smälter alldeles för dåligt tycker jag. Jag vill ha den där smältostgrejen.
Citera
2016-04-10, 01:54
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag brukar köpa Lidls smältost med cheddarsmak, minns inte vad den heter. Smakar bra och är inte lika plastig i konsistensen som Kraft, ICA etc.

Den är bäst av de som jag testat inom segmentet i Sverige.
Citera
2016-04-10, 11:07
Medlem
withnonames avatar
Citat:

Pepperjack och lägger till cheddar till den
Citera
2016-04-10, 13:33
Medlem
Isnatts avatar
Citat:

Ja, det är rent otroligt att tillverkarna har varit så otroligt sega på att ta fram produkter. Brödet var ju först för nåt år eller två sen nåt hände, sen kom högrevsfärs (dock inte så fet), men ost, dressing och händer ingenting med.

Jag gissar att pizza kommer bli det nya. Får se om nån tillverkare tar fram 'bra' produkter till allmogen, speciella mjöl, bra tomatsåser och bra ostar till pizza eller om folket ska fortsätta med garants inte så goda pizzaost på påse.
Citera
2016-04-10, 14:31
Medlem
trattfans avatar
http://www.hamburgare.org/wp-content/uploads/2011/01/kraft_singles_cheddar_1.jpg

den brukar jag använda iallafall, smälter bra och smakar helt ok
Citera
2016-04-10, 14:37
Medlem
Jag brukar köra med brie eller mozzarella (även om den inte direkt smakar något)
Citera
2016-04-10, 14:47
Medlem
Borhemmas avatar
Hittade på en Ica-butik skivor med grönmögelost avsedda för burgare. Underbart gott och smälte så där lagom. Nu har jag letat i varenda butik men hittar inte längre
Citera
2016-04-10, 16:03
Medlem
Gott också att göra en fetaostvariant med oliver och soltorkade tomater bl.a.
Citera
2016-04-10, 22:37
Medlem
gr6810s avatar
När det gäller ost så brukar jag blanda Raclette och Gruyere, Raclette för att den smälter bäst och Gruyere för att den har en fantastisk smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in