2014-01-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Finns det några frysta hamburgare som är goda? Har provat flera märken men de har inte varit något speciellt, ätbara men inte mycket mer.

PS. Jag är medveten om att det är 300% godare att göra egna med högrev men jag tänkte ha några frysta hemma som jag kan äta till frukost när jag börjar sent.

Edit: Skulle även uppskatta tips om BBQ-såser, använder för tillfället Texas Longhorn's Smoke House Steak Sauce men har använt typ 3 flaskor redan och vill ha en ny smak.

Edit 2: Andra såser/dressingar är intressant det med (ej BBQ).

Kör på köttfärs (kan du variera också, blanda med ägg, riven lök, etc.) och frys in i folie för enförpackningar. Enklare blir det inte!
Citera
2014-01-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Kör på köttfärs (kan du variera också, blanda med ägg, riven lök, etc.) och frys in i folie för enförpackningar. Enklare blir det inte!

Ja pannbiffar är ju onekligen också gott! Nu var det dock hamburgare som frågan gällde
Citera
2014-01-26, 17:12
Medlem
ThePlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX3L
Ja pannbiffar är ju onekligen också gott! Nu var det dock hamburgare som frågan gällde

WORD!!!
Citera
2014-01-26, 18:11
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag har provat att göra burgare av köttbullesmet, använde två tekakor som hamburgerbröd, det blev superbt. Idén eller vad det nu var fick jag genom att jag brukar äta köttbullemackor, micrade köttbullar på tekaka. Jag tycker man kan kalla det hamburgare, trots att dom inte var traditionella enligt, ja någon.
Citera
2014-01-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag har provat att göra burgare av köttbullesmet, använde två tekakor som hamburgerbröd, det blev superbt. Idén eller vad det nu var fick jag genom att jag brukar äta köttbullemackor, micrade köttbullar på tekaka. Jag tycker man kan kalla det hamburgare, trots att dom inte var traditionella enligt, ja någon.

Biffburgare är kanske ett mer passande namn Gott är det iaf.
Citera
2014-01-27, 17:45
Medlem
ThePlayboys avatar
Till middag idag blir det hemmagjorda burgare... tyvärr med köpta bröd och färdig dressing.

Har inte tid att stå i köket i kväll... dessutom med "Hamburger ost" till, sån där färdig skivad/packad, inte den godaste osten, men som sagt, idag har jag bråttom. Hoppas det går ned ändå
Citera
2014-01-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Lindströms säljer fyrpack frysta Black Angus-burgare, 110-grammare eller så.
Vet inte vad du har för krav när du säger "goda" men dessa är de enda färdiga jag köper.

http://www.lindstroms.se/images/kategorier/storagecontent32146132lindstroms.seupload_tmp_dirp hpaCkonZ.png
Är överraskad att det inte är så många som har hört talas om dessa.
Utan tvekan de godaste färdighamburgarna, smakar nästan som hemmagjorda.
Citera
2014-01-27, 22:45
Medlem
fjiskens avatar
söker bra dressingar att ha på burgarna, som går att få tag i vilken välsorterad livsmedelsbutik som helst. Har varken tid, ork eller kunskap att göra egna, även fast jag skulle vilja.
Citera
2014-01-27, 22:59
Medlem
ThePlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
söker bra dressingar att ha på burgarna, som går att få tag i vilken välsorterad livsmedelsbutik som helst. Har varken tid, ork eller kunskap att göra egna, även fast jag skulle vilja.

Jag bor inte i Sverige och kan inte följa mitt eget råd ;-)

Men prova MAX dressingar, flera har skrivit i denna tråd och höjt den till skyarna. Jag har ätit på MAX och tycker att det är väldigt gott. Jag vet inte om man kan köpa dressingen i butik eller om man köper den på MAX men det kan nog någon annan svara på.
Citera
2014-01-27, 23:11
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePlayboy

Men prova MAX dressingar, flera har skrivit i denna tråd och höjt den till skyarna. Jag har ätit på MAX och tycker att det är väldigt gott. Jag vet inte om man kan köpa dressingen i butik eller om man köper den på MAX men det kan nog någon annan svara på.
Jo, den går att köpa i butik. Min lokala Willy:s säljer den bland annat. Men aningens dyr, aldrig provat den dock (förutom hos Max).
Citera
2014-01-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePlayboy

Jag tror man kan göra både och.
Citera
2014-01-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Johnnys har en svart plastflaska av samma form som den klassiska senapen som är riktigt sjyst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in