2015-05-28, 02:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Rekommenderar Garants nya hamburgerbröd! Det bästa jag ätit efter Shake shacks
Är de fasta eller blir de soggiga av tillbehör som t ex Brooklyn Buns?
Citera
2015-05-28, 06:38
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Är de fasta eller blir de soggiga av tillbehör som t ex Brooklyn Buns?
Så länge du rostar/steker bröden innan så blir det i alla fall inte det. Har inte testat utan.
Citera
2015-05-29, 02:20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Läste runt lite på nätet i ämnet hur man "stackar" tillbehören i hamburgaren för bäst smakupplevelse och föll över något intressant. En snubbe ansåg att man skulle ha osten på toppbrödet och inte på själva burgaren (d.v.s. när man kör hamburgaren längst upp). Skillnaden skulle tydligen vara stor smakmässigt. Det ska jag prova imorgon när jag äter hemmalda hamburgare för andra dagen i rad. Tänkte göra en Shake Shack-dressing också (tror nog jag gjort den tidigare).

Ciabattabröd som hamburgerbröd blev verkligen helt perfekt. Hade stadga och lite seghet oh slår svampiga, svenska hamburgerbröd alla dagar i veckan. Storleksmässigt mindre än köpebröd men inte mycket mindre en de man bakar själv. Det blir Coops mini-ciabatta i fortsättning om jag inte bakar egna hamburgerbröd.

Igår (28 maj) var tydligen Hamburgarens dag, så passande...
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-05-29 kl. 02:23.
Citera
2015-05-29, 03:22
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Rekommenderar Garants nya hamburgerbröd! Det bästa jag ätit efter Shake shacks
Nya? Vad heter den?

Har bara provat deras ordinarie som inte är någon vidare.
Citera
2015-05-29, 05:54
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Skulle in och rekommendera Garants nya....
Åt inte av dom själv, utan det blev till barnen. Väldigt spröd yta (lite som cheeseburgarna på Donken, ni vet den där lite glansiga ytan) och väldigt mjuka inuti. Bra skuret snitt mellan bröden, för en fin stekyta.
Verkar mycket lovande.
Citera
2015-05-29, 21:17
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Läste runt lite på nätet i ämnet hur man "stackar" tillbehören i hamburgaren för bäst smakupplevelse och föll över något intressant. En snubbe ansåg att man skulle ha osten på toppbrödet och inte på själva burgaren (d.v.s. när man kör hamburgaren längst upp). Skillnaden skulle tydligen vara stor smakmässigt. Det ska jag prova imorgon när jag äter hemmalda hamburgare för andra dagen i rad. Tänkte göra en Shake Shack-dressing också (tror nog jag gjort den tidigare).

Ciabattabröd som hamburgerbröd blev verkligen helt perfekt. Hade stadga och lite seghet oh slår svampiga, svenska hamburgerbröd alla dagar i veckan. Storleksmässigt mindre än köpebröd men inte mycket mindre en de man bakar själv. Det blir Coops mini-ciabatta i fortsättning om jag inte bakar egna hamburgerbröd.

Ha köttburgaren överst så att köttsafterna rinner ner på allt som ligger under den. /Gourmeten.
Citera
2015-05-30, 00:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Ha köttburgaren överst så att köttsafterna rinner ner på allt som ligger under den. /Gourmeten.
Ja självklart har jag det!
Citera
2015-05-30, 06:43
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Nya? Vad heter den?

Har bara provat deras ordinarie som inte är någon vidare.
De har två nya. En med surdeg(ej prövat) och den jag smakade var Garants Brioche hamburgarebröd. Fantastiskt bra!

Ne, det gamla var ingen höjdare. Ungefär som alla andra bröd på marknaden.
Citera
2015-05-30, 06:44
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Någon som har prövat Garants nya hamburgarost?
Citera
2015-05-30, 11:18
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:

Äh. Vadå ciabatta som hamburgarbröd? Ciabattan är ju seg och krispig som få. Ett hamburgarbröd ska vara mjukt och ha bra tuggabilitet.

Ciabatta är således längt ifrån ett optimalt hamburgarbröd.
Citera
2015-05-30, 11:35
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Äh. Vadå ciabatta som hamburgarbröd? Ciabattan är ju seg och krispig som få. Ett hamburgarbröd ska vara mjukt och ha bra tuggabilitet.

Ciabatta är således längt ifrån ett optimalt hamburgarbröd.
Inte Coops egna mini-ciabatta som man bakar själv i ugnen. De är fortfarande rätt mjuka men har framförallt seghet och stadga. Tycker "vanliga" hamburgerbröd är alldeles för mjuka för min smak och jag vill ha mer tuggmotstånd. Prova du lär inte bli besviken, de är inte som vanliga ciabattan.

Detta är dessa jag syftar på som jag postade bild på tidigare: https://www.coop.se/handla-online/varor/brod/brod/ljust/69072-frukostbrod-ciabatta-8-pack.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-05-30 kl. 11:37.
Citera
2015-05-30, 11:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Någon som har prövat Garants nya hamburgarost?
Denna du menar: http://www.tyckomgarant.se/Produkter/Mejeri/Ost/Skivad-Cheddarost/ ? Tyvärr verkar den sakna smältegenskaper och är ingen riktig hamburgarost.

Här är bild på Garants nya briochehamburgerbröd som det pratas om här: http://www.tyckomgarant.se/Produkter/Bageri/Brod/Franska-Briochehamburgebrod/. Störigt att man inte har nån Hemköp/Willys i närheten, hade gärna testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in