2014-01-21, 21:26
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePlayboy
Inte alls dyr, menyn finns på hemsidan. Terrinen är hemmagjord och lagom "krämig" otroligt bra! Serveras med både smörrostat bröd och Brioche! Terrinen gick loss på €18,90 (plus ett bra Sauternes vin) och huvudrätten på €26 helt ok för den kvaliteten!

Sorry för OT
Det var bra priser! Liknande meny skulle kosta det tredubbla i Svedala.

~Paul~

PS Slut på OT
Citera
2014-01-21, 21:41
Medlem
420anonyms avatar
Finns det några frysta hamburgare som är goda? Har provat flera märken men de har inte varit något speciellt, ätbara men inte mycket mer.

PS. Jag är medveten om att det är 300% godare att göra egna med högrev men jag tänkte ha några frysta hemma som jag kan äta till frukost när jag börjar sent.

Edit: Skulle även uppskatta tips om BBQ-såser, använder för tillfället Texas Longhorn's Smoke House Steak Sauce men har använt typ 3 flaskor redan och vill ha en ny smak.

Edit 2: Andra såser/dressingar är intressant det med (ej BBQ).
Senast redigerad av 420anonym 2014-01-21 kl. 21:53.
Citera
2014-01-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Finns det några frysta hamburgare som är goda? Har provat flera märken men de har inte varit något speciellt, ätbara men inte mycket mer.

PS. Jag är medveten om att det är 300% godare att göra egna med högrev men jag tänkte ha några frysta hemma som jag kan äta till frukost när jag börjar sent.

Edit: Skulle även uppskatta tips om BBQ-såser, använder för tillfället Texas Longhorn's Smoke House Steak Sauce men har använt typ 3 flaskor redan och vill ha en ny smak.

Brukar inte köpa fryspuckar nu för tiden men har för mig att scans brukade vara bättre än övriga jag testade även om skillnaden inte brukade vara så stor. Hemligheten tycker jag är att ösa på med mycket tillbehör så att man inte känner av själva burgaren så mycket, då duger det om man bara vill få någonting i magen.
Citera
2014-01-21, 22:12
Medlem
Citat:

Du skulle ju kunna frysa in egna burgare som du gjort på bra färs. Frys innan du steker, separera med bakplåtspapper.

Kolla extremefood för såser. De har väldigt mycket gott.
Senast redigerad av AndersArsenik 2014-01-21 kl. 22:39.
Citera
2014-01-21, 22:21
Medlem
Citat:

De bästa färdiga burgarna tycker jag är dom som jag antar görs på färs i butikerna, tex ICA brukar ha dessa i disken. Visserligen inte frysta, men det är ju lätt fixat. Kilopriset burkar vara marginellt högre än ren köttfärs. Det är väl tänkbart att detta är ett nytt sätt att packa om köttfärs, men man får ju lita på att det man köper på ICA är okej så länge datumet är okej och kan man bidra till minskat matsvinn har det väl också ett visst värde.

Annars föreslår jag som ovan att göra sina egna burgare, speciell grovmalen högrevsfärs för ändamålet brukar finnas i butikerna.
Citera
2014-01-21, 22:32
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Du skulle ju kunna frysa in egna burgare som du gjort på bra färs. Frys innan du steker, separera med bakplåtspapper.

Jag hittade pyttesmå (0,5 l) zip-loc påsar (på ÖoB). Utmärkta till en burgare eller en portion utskuren biff. Då kan jag köpa drygt ett kilo högrev, mala själv och frysa in en i varje påse.
Citera
2014-01-22, 00:07
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Brukar inte köpa fryspuckar nu för tiden men har för mig att scans brukade vara bättre än övriga jag testade även om skillnaden inte brukade vara så stor. Hemligheten tycker jag är att ösa på med mycket tillbehör så att man inte känner av själva burgaren så mycket, då duger det om man bara vill få någonting i magen.

Scan hade tidigare jättepack som man fick tag på via nån på hamburgarrestaurang, nu säljs dom lite här och var och dessutom nåt 6-pack med zip-lock som jag tror hette grillburgare.

Jag tycket osten+dressing är svårare att hitta rätt sort på, frisco brödet duger (smakar lite jäst tycker jag, men bättre än dom andra i alla fall. )

Sålänge det inte är dom där hemska burgarna som blir till 1/3 av storleken utan burgarna kostar mer så finns det hyfsade burgare. Men som du säger så tror jag att det var scans jättelåda 20-30st??? som var bäst, om det nu var den du tänkte på.
Citera
2014-01-22, 02:23
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:

Jag tycker Lidl's Beef Burgers är goda, 8-pack 90-grammare tror jag? Smakar dock helt annorlunda mot Ica's osv. Kanske är ensam om det dock?
Verkar inte finnas någon bild på Google, men en blå avlång förpackning. Verkar finnas i standard-sortimentet hos min affär nuförtiden.

Jag skulle prövat med en krämigare blue cheese-dressing med starka tillbehör, t.ex färska jalapenos och knaperstekt bacon till. En jävla massa kladd helt enkelt.
Senast redigerad av BrainDisorder 2014-01-22 kl. 02:25.
Citera
2014-01-22, 04:57
Medlem
Citat:

Lindströms säljer fyrpack frysta Black Angus-burgare, 110-grammare eller så.
Vet inte vad du har för krav när du säger "goda" men dessa är de enda färdiga jag köper.

http://www.lindstroms.se/images/kategorier/storagecontent32146132lindstroms.seupload_tmp_dirp hpaCkonZ.png
Citera
2014-01-22, 05:36
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:

Lidls 8-pack med 62,5 g burgare är helt okej, man gör dubbelburgare av dom.
Citera
2014-01-24, 01:27
Medlem
420anonyms avatar
Tack för alla svar, nu har jag några sorter att prova.
Citera
2014-01-24, 01:36
Bannlyst
http://static.mathem.se/shared/images/products/medium/angusburgare-fryst-452g-lindstroms-2.jpg

Där har du saftiga och fina hamburgare. Angusburgare. Rätt dyra men väldigt goda för att vara färdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in