Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Spelbolagens främsta syfte när det köper reklam är att:
1. Göra bolaget känt
2. Förespegla enkla och goda vinstmöjligheter
Människor är ju speltokiga så reklamen är nödvändig för att inte spelbolagen ska glömmas bort.
Ja det är ju underförstått. Jag var lite sarkastisk i mitt inlägg och du säger i princip samma sak som jag redan gjort. Människor är speltokiga men det förbryllar mig som sagt att folk tror att de ska gå i vinst genom att spela. Själv lämnar jag in någon tips eller lottorad eller köper någon trisslott då och då, men jag skulle uppskatta att jag lägger ut som högst tre hundra om året på sådant.
Att spela om pengar genom att tex. spela poker online är ett ganska fult sätt att lura av folk pengar, det är kul att spela poker och ett spel kan gå relativt fort...folk vill fortsätta spela och pengarna flyger iväg. Enarmade banditer förbjöds och jag kan tycka att poker och liknande spel online är lika illa. Det är kul och man vill fortsätta....och blir utfattig. De få som lyckas vinna storsummor måste finnas annars skulle spelbolagen vara "organisationer man donerar pengar till" men vinstchansen är relativt liten får man ända betänka.
Var en tid sen en kvinna försvann som sen hittades död. Hon hade lurat till sig pengar i miljonbelopp från sin arb.givare och spelat bort i princip allt, hon gick inte med vinst om man så säger, pengarna var borta.
Det som talar för att det går relativt bra för spelbolagen är att de har råd med så mycket reklam på bästa sändningstid i tv. Det är hutlöst dyrt med reklam, nu har många av spelbolagen riktigt kassa filmer som de uppenbart sparat in en rejäl slant på genom att producera själva. De är så usla att man nästan måste glo på dem bara för att utvärdera hur jäkla dåliga de är.

Det är därför jag undrar över att gemene svensk är så dum att de spelar på såna skitspel eftersom bolagen har råd med all reklam.
För mig osökt in på Vitaepro......uhhh vilken långkörare och hemska dubbade filmer, och folk köper uppenbart dessa vanliga vitaminer som de kan köpa billigare och med mer garanterad kvalite på tex. omegaoljan från andra märken.