2013-05-18, 15:43
Medlem
DevilGods avatar
SAS-reklamen: vad vill de säga med den egentligen? Att det finns idioter som tävlar om att betala deras överpriser, utan någon form av bonus, förmån eller fördel alls? Helt jävla obegriplig och gränslöst korkad
Citera
2013-05-18, 17:41
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGod
SAS-reklamen: vad vill de säga med den egentligen? Att det finns idioter som tävlar om att betala deras överpriser, utan någon form av bonus, förmån eller fördel alls? Helt jävla obegriplig och gränslöst korkad
Funderar också på det här. "Men då ska jag betala hotellet!! Gud vad kul det är att betala för saker!! Särskilt när jag ska åka med min fru som jag antagligen har delad ekonomi med!!"
Citera
2013-05-20, 16:43
Medlem
_Strebers avatar
Clarityn-reklamen som går i radio ... "OK" första gången men vansinnigt enerverande därefter.
Citera
2013-05-21, 02:08
Medlem
Jag noterar med glädje att Lendo har återgått till den klassiska reklamfilmsstilen, i och med att de åter använder reklamfilmen med den rödhåriga kvinnan som pratar tydligt om hur fördelaktigt det är att samla sina lån med hjälp av Lendo. Jag vet att många hatar den, men jag har inga problem med den.

Däremot hatade jag den föregående ironiska reklamen med "sköna människor" på teambuilding. Den var alldeles hemsk. Hoppas slippa den framöver.

Generellt föredrar jag den hederliga, rejäla och raka "tyska" reklamstilen. Skall man göra reklam för tvättmedel så har man en kvinna berättar hur otroligt skinande rent resultat det blir med detta tvättmedel. Skall man göra reklam för choklad så gör man en film om de schweiziska chokladmästarna som är besatta av perfektion. Osv.
Citera
2013-05-24, 14:05
Medlem
gato12s avatar
Elgiganten.

Blir det billigare för att man skriker så förbannat...?
Citera
2013-05-25, 13:17
Medlem
skrudiss avatar
Vad är denna trend inom elektronikvaruhus och att gallskrika. Siba gjorde det, Elgiganten och då även Media Markt. Ser man dessutom på TV4 som höjer så jävla inför reklamen riskerar man att spräcka trumhinnorna.
Citera
2013-05-27, 09:17
Medlem
skrudiss avatar
Eller reklamen för "Sveriges bästa bea". Lohmanders tror jag i alla fall att det är. Så häftigt självsäker med sitt garv, och så folklig som säger "bea". Bara att antyda om att grillat kräver bearnaisesås är så trött.
Citera
2013-05-29, 00:11
Medlem
TeaRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
I pauserna i hockey-VM så är det nån slags, presenteras av Bauhaus. Tjejen i svensk landslagströja och som står och hamrar tittar på gubben som om hon vill ha kuk. Eller rättare sagt, gubben har gett henne kuk sen hon var liten och hon tror att det är så det ska vara...Den där kåta, beundrande blicken från henne är fan skrämmande

Hahah, den var så grymt uppenbar.

Han hintar genom att skruva in.
Hon hintar genom att hamra på. ...precis.
De har ögonkontakt hela tiden; tjejens rackartygs-kåta blick och mannens leende på det (Som man ser lite av.)

Lätt inget önsketänkande som någon annan skrev här.
Så klart att det är "sex" det handlar om.

Edit: Tänk också på vad tidigare Bauhaus-reklamer handlat om.
De verkar gilla snuskandet.
Senast redigerad av TeaRex 2013-05-29 kl. 00:27.
Citera
2013-05-29, 16:40
Medlem
m00nst0nes avatar
Haha har ni sett reklamen för nån Jackpot/Bingo-sajt när det är en kvinna som snackar och säger att hon vann 5000kr på Bingo och blev så till sig att hon sket på sig? Haha! Efter det var hon inte längre välkommen i Bingohallen utan fick spela online hemifrån istället
Citera
2013-05-31, 00:50
Medlem
LasseKroners avatar
Göl salami, En kvinna lägger salami på ett fat bredvid vad som verkar vara hennes kraftigt funktionsnedsatta man som försöker sig på ett tjyv-stöld på en salami-skiva men blir nekad detta innan hans fru lagt upp rätt antal, till sist får han öppna locket till fatet och stönar fram "Ouhhuueeee" som han råkade komma i byxan.

Grandiosa, tänk er: Ni sitter med några kompisar och ska se en intressant match, ditt lag spelar, frugan är borta. Lite kvalité tid med polarna liksom, du har köpt bira och din kompis ska stå för käket.. Och in kommer han med en jävla fryspizza, en yngling patetisk jävla pisspizza. Hade det hänt mig hade han åkt ut.

Annars hatar jag den där skäggiga greken för något jävla skurk pensionsbolag, han visar någon lätt lurad stackare henne framtid med lyx, resor och glamor när verkligheten är nedsövd/tvångsmedicinerad inlurkad i sitt eget skit på ett Carema hem.
Senast redigerad av LasseKroner 2013-05-31 kl. 01:00.
Citera
2013-05-31, 12:08
Medlem
m00nst0nes avatar
Någon annan som stör sig på:

- Inte en chans!
- Finns det pool?
- Ja. Det finns det!

Hans röst låter helt sjuk.
Citera
2013-05-31, 12:47
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Hahaha! Jag har faktiskt höjt ett par gånger och verkligen försökt höra vad han säger. Inte så lätt kan jag lova.

Tror dock dom har kortat ner den en aning för jag vill minnas att han sa något om att det luktar svett och sånt.
Han har en fruktansvärd dialekt/brytning/talfel den mannen. Att hålla sig till manus verkar ju inte heller funka då han pratar om både träning och hemkomst från arbete (i eget fall). Såvida han inte är PT, men då borde vanish passat på att annonsera ut det med en stor pil mot hans huvud. Den reklamen är ett riktigt hatobjekt just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in