2014-10-29, 10:21
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju, som jag påpekat förut, en otroligt fånig fadersgestalt. En pellejöns helt enkelt. Troligen lär dock en hel del modersgestalter tycka att han är u n d e r b a r. Pepsodent har naturligtvis medvetet satt in en fader i bilden, för att ligga rätt i jämställdhetsdebatten.
Ett riktigt bottennapp bland bilden av män och fadersgestalter måste ju vara den i Arlas reklam om deras ostar. Familjen sitter samlad kring ett runt bord och spelar roulette om frukosten. Vinnarna får en ost till frukost och förlorarna får några skivor paprika eller gurka eller vad det är.
När resultatet blir att pappan förlorar och får paprika till frukost vill han "spela igen", och blir då tillrättavisad av sin lilla dotter med orden "- Nej pappa, sådana är inte reglerna, och det vet du!". Mansbilden som förmedlas är återigen bilden av en oansvarig, lättsinnig, förvuxen pojke. Som till råga på allt är dålig förlorare och försöker fuska om han inte vinner.

Vilka är reklammakarna bakom denna förlöjligande bild av dagens man? Manshatande feminister?
Citera
2014-10-29, 13:28
Bannlyst
Comviqs senaste går mig på nerverna. Nån som har lite skvaller om fjanten karim?
Citera
2014-10-29, 16:03
Medlem
Bowls avatar
Kärringen som stönar av nån jävla yoghurt.
Citera
2014-10-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashyguy24
Comviqs senaste går mig på nerverna. Nån som har lite skvaller om fjanten karim?

Vad har du emot honom? Han är ju rolig
Citera
2014-10-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ett riktigt bottennapp bland bilden av män och fadersgestalter måste ju vara den i Arlas reklam om deras ostar. Familjen sitter samlad kring ett runt bord och spelar roulette om frukosten. Vinnarna får en ost till frukost och förlorarna får några skivor paprika eller gurka eller vad det är.
När resultatet blir att pappan förlorar och får paprika till frukost vill han "spela igen", och blir då tillrättavisad av sin lilla dotter med orden "- Nej pappa, sådana är inte reglerna, och det vet du!". Mansbilden som förmedlas är återigen bilden av en oansvarig, lättsinnig, förvuxen pojke. Som till råga på allt är dålig förlorare och försöker fuska om han inte vinner.

Vilka är reklammakarna bakom denna förlöjligande bild av dagens man? Manshatande feminister?

Det är snarare barnen som det är fel på, att bete sig mot sin pappa på det där viset är väldigt oförskämd och egoistisk, värst är att barnen sitter och njuter med osten medans dem stirrar på pappan med ett oförskämt leende
Citera
2014-10-29, 20:26
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
Det är snarare barnen som det är fel på, att bete sig mot sin pappa på det där viset är väldigt oförskämd och egoistisk, värst är att barnen sitter och njuter med osten medans dem stirrar på pappan med ett oförskämt leende
Det är väl ett lagom straff för pappan. Straffet för att vara spelgalen tönt, ansvarslös far med sadistiska tendenser, och dålig förlorare dessutom. Vad hade hänt om han vunnit? Hade han suttit och glufsat i sig ost medan barnen får knapra på en bit paprika..?
Bojkotta Arla, säger jag. Ställ inte upp på deras bild av hur dagens man är.
Citera
2014-10-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är väl ett lagom straff för pappan. Straffet för att vara spelgalen tönt, ansvarslös far med sadistiska tendenser, och dålig förlorare dessutom. Vad hade hänt om han vunnit? Hade han suttit och glufsat i sig ost medan barnen får knapra på en bit paprika..?
Bojkotta Arla, säger jag. Ställ inte upp på deras bild av hur dagens man är.

Tyvär kan jag inte se hans girighet men barnen däremot,

Denna reklam visar en liknannde bild på hur barnen utvecklar sig negativt

fler barn börja läsa mindre

fler barn trotsar mer sina föräldrar

fler barn skolkar från skolan

fler barn försöker komma åt alkohol och tobak

Fler barn bråkar

Tack vare dagens musik och våld spel som förstör för barnen och för samhället

Barnen i reklamen sysslar knappast med droger men i mina kretsar så verkar dem börja få brist på respekt och disciplin
Citera
2014-10-29, 23:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Pappa och Henry! bedrövligt dålig reklamfilm

Den där satans Henry fungerar nog väldigt bra som preventivmedel, blir inget barnavlande efter att sett det där. "-Du borstar för hårt, strafftid!" och så segerdansen på det. Dessutom en löjlig Gillinger, blä.

Tyvärr misstänker jag att kvinnor kan gilla det skräpet.
Citera
2014-10-30, 16:24
Medlem
Fan vad jag hatar alla reklamfilmer med avslappnad ukulele-musik för att ge ett lättsamt "don't worry, be happy"-intryck.
Citera
2014-10-30, 20:22
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Den där satans Henry fungerar nog väldigt bra som preventivmedel, blir inget barnavlande efter att sett det där. "-Du borstar för hårt, strafftid!" och så segerdansen på det. Dessutom en löjlig Gillinger, blä.

Tyvärr misstänker jag att kvinnor kan gilla det skräpet.
Kvinnor gillar den säkert, misstänker starkt att reklamen skapats för kvinnor som antagligen anses vara de som ansvarar för familjens inköp av hygienprodukter. Kvinnor antas gilla män som är "ofarliga", förvuxna pojkar som kan kontrolleras och betraktas med ett överseende leende. Starka, farliga män lyser med sin frånvaro i reklam som riktas till kvinnor.
Citera
2014-10-31, 01:29
Medlem
Stör mig lite på Audi-reklamen med snubben och hans unge som åker runt och drar loss folk som kört fast i snön. Inte reklamen i sig, jag fattar poängen, men att de tar betalt för det. Jag förväntar mig iallafall inte finansiell ersättning så fort jag hjälper någon.

Inte så jag blir förbannad, men det känns lite fel.
Citera
2014-10-31, 12:24
Medlem
Jag fullständigt avskyr reklamen "pappa och henryyyyy". Pappan beter sig efterblivet, står och skakar frenetiskt samtidigt som han borstar tänderna och slänger sig sen rätt ner på golvet. Jag är kvinna, 25 år gammal, dock utan barn. Jag tycker att reklamen är vedervärdig. Ungen vrålar att han vann och är bäst. Konstigt med tanke på att pappan Har gjort hundra andra saker än att just borsta tänderna. Arrgh! En Annan reklam som de iofs inte har visat på länge som jag också stör mig på är kvinnan som uppehåller sin syster hela nätterna och bölar för att hon är lesbisk och inte orkar mer. Snacka om egotrippad, sen sitter hennes syster på morgonkvisten helt utpumpad efter att ha haft terapisnack hela natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in