2014-05-08, 10:28
Medlem
chamaemoross avatar
Coops senaste reklam med American BBQ med en afrikan-amerikan som går och handlar i ett Coop Forum (framstår det som) i Sverige. Förstår att deras budskap är att få ut priser på grill veckan men representerar den personen verkligen Coops kärnkunder? Är Coop amerikansk-ägda och isåfall, skapades den reklamen i USA?

Själv handlar jag på ICA så har ingen aning om vilka deras kunder är
Citera
2014-05-08, 10:43
Medlem
Dessa pratande hundar...

Pedigree:
"Hundlöständer, du måste skämta."
"Maj är sund-i-mun-månad, jag har fått min gratis tandundersökning."

Hundarna som pratar om fästinghalsbandet.

Agria:
"Buster, visst är du en försiktig hund?"

Överhuvudtaget alla pratande djur, som fåret Frank och nu Synsam med den äckliga zebran i kostym. Avliva dem.
Citera
2014-05-08, 17:05
Medlem
habilgerbils avatar
"Jag har alltid älskat att använda vita kläder på barnen och nu är det inget problem längre."

Citera
2014-05-08, 18:44
Medlem
pestloppans avatar
Bet 365-reklamen som pumpas i TV just nu: Är det en medveten drift med Mikael Persbrandts machostil? Eller "råkar" bara killen i reklamen både se ut som och låta som Persbrandt?

"Om du inte spelar på världens största bettingsajt så måste du i alla fall ställa dig frågan", etc...
Citera
2014-05-08, 20:11
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Bet 365-reklamen som pumpas i TV just nu: Är det en medveten drift med Mikael Persbrandts machostil? Eller "råkar" bara killen i reklamen både se ut som och låta som Persbrandt?

"Om du inte spelar på världens största bettingsajt så måste du i alla fall ställa dig frågan", etc...
Ingen parodi på Micke P. Jens Hultén (som skådisen heter) får ofta spela råa "macho-roller" av den typen.
Citera
2014-05-08, 20:14
Moderator
Morfar-52s avatar
Roxy Palace. Vem fan har sett en Cadillac -61 göra burn-out med framhjulen?
Citera
2014-05-09, 15:14
Medlem
Marabous nya serie där de ska göra goda gärningar eller nått sånt.
Förra var om någon bonde och hans fru med downs som bodde långt åt helvete i bushen norrut. Marabou åker upp med en kiosk åt dem typ.

I den nya är det en bortskämd tjej från Sverige som bor i Kenya och längtar hem. Sedan överraskar hennes tjejkompisar henne och blah blah.

Lätt att se vad de försöker göra men jag tycker att de bommar totalt.
Det är för lätt att se igenom reklamen. Jag menar, dom åker upp till dom med en kiosk, varför inte bara skicka en låda?

Nej funkar inte för mig iaf. Någon?
Citera
2014-05-09, 20:56
Medlem
m00nst0nes avatar
TiVo-reklamen med den tröttögda tjejen är ju rätt störande av flera anledningar..

-Har du nångång velat se ett klipp på Utoo..? (eh ja, och det kan jag göra på min Smart TV).

Sen är det ju produkten i sig aningen skrattretande också. Det finns gratis streaming, Smart TVs med Youtube eller Netflix med serier och filmer för 79kr/mån, men ComHem tycker att det är en bra idé att lansera en 20 år gammal inspelningstjänst som dessutom kräver en hårdvara för 149kr/mån (men bara de första 3 månaderna, sedan ännu dyrare)

Jag vet inte men ingen tröttögd tjej i världen skulle kunna övertyga mig att det här är något jag skulle vilja ha.
Citera
2014-05-09, 21:45
Medlem
minfrusmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
TiVo-reklamen med den tröttögda tjejen är ju rätt störande av flera anledningar..

-Har du nångång velat se ett klipp på Utoo..? (eh ja, och det kan jag göra på min Smart TV).

Sen är det ju produkten i sig aningen skrattretande också. Det finns gratis streaming, Smart TVs med Youtube eller Netflix med serier och filmer för 79kr/mån, men ComHem tycker att det är en bra idé att lansera en 20 år gammal inspelningstjänst som dessutom kräver en hårdvara för 149kr/mån (men bara de första 3 månaderna, sedan ännu dyrare)

Jag vet inte men ingen tröttögd tjej i världen skulle kunna övertyga mig att det här är något jag skulle vilja ha.
Netflix & Youtube finns i tivo boxen!
Citera
2014-05-09, 21:47
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minfrusman
Netflix finns i tivo boxen!

Jaha, så det ingår alltså? Det räcker dock ändå inte för att övertyga mig...
Citera
2014-05-09, 22:25
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Samtliga reklamer från Telenor börjar jag bli trött på. Sören och hans familj + överklassgrannen är inte roliga
Citera
2014-05-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne

Ungjäveln har en sån jävla jobbig röst, påminner om den där jävla rösten i Mathem-reklamen: "Vaaaad ska du göra med all den tid du sparar". Undrar om det är samma unge...
Ungar är sällan lyckade i reklamer, de blir oftast bara irriterande.

Apropå ungar var det länge sen jag såg en jävla blöjreklam, typ Pampers eller libero. Skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in