Citat:
Ursprungligen postat av
Bert-Ljung
Kommer inte ihåg hur Comviqs reklamer var innan ''Karim'' och ''Krister'' kom in i bilden men jag tycker inte om deras reklamfilmer och det är en smaksak helt enkelt, och att jag får magsår av deras reklamer är bara ett överdrivet uttryck. Menar absolut inte att turkar inte får fira jul eller något sådant, det är bara reklamfilmen/filmerna som jag inte gillar

finns en reklam som du bör irritera på som är från nescafe som handlar om en afrikansk mask och en grekisk staty sen är där också nån annan skulptur, dessa 3 spanar in expresso maskinen och den afrikanska masken säger: är det vad dem kallar för modern konst? sen börjar statyn och masken babbla och masken säger: bort med tassarna, jag såg den först!
då började afrikanska masken hoppa till espresso koppen men ramlar rakt ner från byrån
det som stör mig är att dessa pajasar som gjort denna skräpreklam försöker måla en bild om att afrikaner är arroganta, egoistiska och otålmodiga utan nån kunskap vilket verkar rasistiskt och patetiskt
har letat efter denna reklam på youtube men kunde inte finna nån med svensk dubbning