2014-11-27, 02:36
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tycker det är en aning obehagligt att de sliter av sig ansiktena och att det döljer sig ett får under. Små barn som ser de där filmerna kommer nog få men för livet...

Tänk om de åker på skolutflykt till någon bondgård och en tjock bonde går in i en lada och ett svart får går ut. Blir total panik bland ungarna.
Citera
2014-11-27, 02:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tänk om de åker på skolutflykt till någon bondgård och en tjock bonde går in i en lada och ett svart får går ut. Blir total panik bland ungarna.

Påminner om den gamla TV-serien "V" där det dolde sig ödlor under människoförklädnader. Var ju rätt läskigt när man var liten.
Citera
2014-11-27, 02:47
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Vilken banan väljer du? Den för 10 eller den för 15? Ja du ser, den billiga besprutade bananen som smakar skit jämfört med den dyrare ekologiska. Ett smart val.

Man måste nog vara rejält korkad om man tror att ekologisk mat är godare och nyttigare, än konventionellt odlat mat.
Citera
2014-11-27, 11:06
Medlem
dubbelpost..

/HA
Citera
2014-11-27, 11:07
Medlem
Citat:
Påminner om den gamla TV-serien "V" där det dolde sig ödlor under människoförklädnader. Var ju rätt läskigt när man var liten.

påminner även
om en händelse
i "mumintrollet",
där dom sliter
huvudet av
mumin med
hjälp av ett
snöre och en
dörr..

"var är min
näsa?"

/HA
Senast redigerad av tha-a.prod. 2014-11-27 kl. 11:14.
Citera
2014-11-27, 19:07
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Tycker det är en aning obehagligt att de sliter av sig ansiktena och att det döljer sig ett får under. Små barn som ser de där filmerna kommer nog få men för livet...
Jag har påpekat det tidigare: (svarta) får ser obehagliga ut, förknippas med negativa egenskaper som uttrycket lyder.
Citera
2014-11-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Har redan efter ett par dagar fått magsår av den nya Comviqreklamen
https://www.youtube.com/watch?v=87koC4Uz8Ww&list=UUBLM7cmq9p5Asx73nuuQvgQ& index=1

ser inget fel på den reklamen och inte heller deras tidigare reklamer

tycker comviqs reklamer har blivit bättre sedan turken gick med och brevbäraren gick med

jag förstår inte felet med just denna reklamen, det var ju inga fel eller irriterande saker i den

menar du att turkar inte får fira jule eller hur menar du nu? det är många i turkiet som är kristna
Citera
2014-11-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Man måste nog vara rejält korkad om man tror att ekologisk mat är godare och nyttigare, än konventionellt odlat mat.

håller med. tycker standard mjölken smakar från skånemejeriet smakar godare än den ekologiska skräpet

stormarknader som säljer ekologiskt mat dyrt vill bara mjölka pengar
Citera
2014-11-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
håller med. tycker standard mjölken smakar från skånemejeriet smakar godare än den ekologiska skräpet

stormarknader som säljer ekologiskt mat dyrt vill bara mjölka pengar
Alltså känner du en viss skillnad. Du är dessutom präglad på standardmjölken och skulle förmodligen tycka spenvarm mjölk smakade blä.
Själv har jag känt att vissa grönsaker när de är färska för säsongen smakar bättre när de är ekologiskt odlade, alltså jämfört med färska motsvarigheten som odlats på "traditionellt" vis.

Men huvudskälet att välja ekologiskt är inte smaken, det är för att minimera gifter i naturen och maten.
Citera
2014-11-28, 20:06
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
ser inget fel på den reklamen och inte heller deras tidigare reklamer

tycker comviqs reklamer har blivit bättre sedan turken gick med och brevbäraren gick med

jag förstår inte felet med just denna reklamen, det var ju inga fel eller irriterande saker i den

menar du att turkar inte får fira jule eller hur menar du nu? det är många i turkiet som är kristna
Kommer inte ihåg hur Comviqs reklamer var innan ''Karim'' och ''Krister'' kom in i bilden men jag tycker inte om deras reklamfilmer och det är en smaksak helt enkelt, och att jag får magsår av deras reklamer är bara ett överdrivet uttryck. Menar absolut inte att turkar inte får fira jul eller något sådant, det är bara reklamfilmen/filmerna som jag inte gillar
Senast redigerad av Bert-Ljung 2014-11-28 kl. 20:11.
Citera
2014-11-28, 20:52
Medlem
NirvanAs avatar
Hur fan har dom fått BackStreetBoys att göra reklam för lilla netonnet?
Visst BsBs marknadsvärde är väl inte högt nu men de är ju ändå "kult" typ..
Citera
2014-11-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Kommer inte ihåg hur Comviqs reklamer var innan ''Karim'' och ''Krister'' kom in i bilden men jag tycker inte om deras reklamfilmer och det är en smaksak helt enkelt, och att jag får magsår av deras reklamer är bara ett överdrivet uttryck. Menar absolut inte att turkar inte får fira jul eller något sådant, det är bara reklamfilmen/filmerna som jag inte gillar

finns en reklam som du bör irritera på som är från nescafe som handlar om en afrikansk mask och en grekisk staty sen är där också nån annan skulptur, dessa 3 spanar in expresso maskinen och den afrikanska masken säger: är det vad dem kallar för modern konst? sen börjar statyn och masken babbla och masken säger: bort med tassarna, jag såg den först!

då började afrikanska masken hoppa till espresso koppen men ramlar rakt ner från byrån

det som stör mig är att dessa pajasar som gjort denna skräpreklam försöker måla en bild om att afrikaner är arroganta, egoistiska och otålmodiga utan nån kunskap vilket verkar rasistiskt och patetiskt

har letat efter denna reklam på youtube men kunde inte finna nån med svensk dubbning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in