2005-01-30, 20:02
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag hatar den där ungjäveln i reklamen för den där äckliga jävla Riesen. *Hata* *Banka skiten ur*

-"Och så vill du väl ha en Riesen också?"
-"Ja det är klart!"
-"Men har inte du alltid sagt att det inte är något för dig?
-"Men det var ju länge sen juuuu...!"

När man sitter och genomlider dylik reklam så svävar ibland tankarna iväg på hur festligt det skulle vara med lite alternativa slut.

"Och så vill du väl ha en Riesen förstås?"
"Det är klart!"
"Bend over and I'll show you, näbbiga ungjävel!"
Citera
2005-01-31, 09:03
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Alfonso:

Citat:
"Det är klart!"
"Bend over and I'll show you, näbbiga ungjävel!"

"Det är klart!"
"Det kan du glömma, du ska suga på den här istället ungjävel!"

*Tar fram jättestora kuken*

Jävlar vad kul det hade varit att få vara mång-mångmiljardär och dra igång en egen kanal där man bara skulle ha som ambition att dra på sig så många anmälningar som möjligt!
Citera
2005-01-31, 10:57
Medlem
Ace Venturas avatar
Den har säkert nämnts tidigare i den här tråden men personligen kommer jag aldrig någonsin mer att köpa en ost från Billinge-serien! Inte nog med det så knäcker älghelvetet från Billinge uppenbarligen extra i en ny hatreklam om färdiga såser. Hur kan man som företag betala för sånt skräp?

F.ö. hade jag gärna velat sitta med på det (styrelse)möte på Arla där man kom fram till Billinge-profileringen med älgreklamen. Tänk er att se idioten som gjorde "pitchen" live. Argumenten. Ideérna. Wow!
Citera
2005-01-31, 11:25
Medlem
hagge3s avatar
Men ingen har väl missat den nya reklamen från Blå Band med dom där förbannade såserna?

Den där ohyggligt vanskapte unge mannen som står och önskar sig en kantarellsås.

Citera
2005-01-31, 19:23
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pius
Reklamen för göteborgs-kex' brownies orsakar rysningar...
Ja fy fan! Småpluffsig caféanställd som står och gör uttryck med ansiktet!Mest stör jag mig på hur dom försökt göra honom ungdomlig med ett halsband, men det ser mest ut som bögigt litet läderhalsband!

Ny hatreklam: Rix morgon zoo (?). Hur jävla dålig får reklam bli innan nån på företaget sätter stopp för eländet?
Dom sitter och kabblar framkrystade skämt i en taxi, och rätt var det är sitter Magus Uggla där och sjunger!
Desutom är det ett fel i reklamen tror jag: När Gert ska sätta sig i framsätet så hivar han in sig med huvudet först, men i nästa klipp så ser det ut som han kommer in med huvudt sist!

Deras andra reklam är om möjligt än värre: Brolle JR kommer sjungandes i köket *kräks* Och programledarna småtjivas i vanlig ordning, bla säger tjejen nåt i stil med: "Gert, släpp det där nu" varpå han replikerar med repliken "-Vadå, ska jag släppa mig?!"

Så dåligt att den inte ens är roligt dåligt, utan enbart störigt!
Citera
2005-01-31, 22:52
Medlem
sifakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Edit: kom på en till. Det är för nån Findus-rätt med jambalaya, och så sitter han med en rastafari-mössa och det spelas reggae... Vad är det frågan om.
Det är väl samma kille som plötsligt får en turban på huvudet för att han äter nån äcklig frys-soppa med curry. Som att de trista smaklösa rätterna skulle få folk att känna sej exotiska.
Citera
2005-02-01, 03:35
Medlem
Ned Seagoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Ny hatreklam: Rix morgon zoo (?). Hur jävla dålig får reklam bli innan nån på företaget sätter stopp för eländet?

De reklamfilmerna är ju i alla fall, för en gångs skull, representativa för produkten... *rys*
Citera
2005-02-01, 04:41
Bannlyst
Hatar töntreklamen för någon sorts tandtrådsgrej.Snygg tjej frågar killen om dom ska leka doktor.Lyset slocknar och man hör konstiga ljud.Sen tänds ljuset och tönten ligger och flinar när tjejen leker tandhygienist.
Citera
2005-02-01, 20:57
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Men ingen har väl missat den nya reklamen från Blå Band med dom där förbannade såserna?

Den där ohyggligt vanskapte unge mannen som står och önskar sig en kantarellsås.

Jag prövade idag, när jag var i snabbköpet.
På ett antal olika ställen, kaffehyllan, plastpåsar och tillbehör, burkhyllorna, frukostflingorna, ingenstans funkade det.
Jag började med att önska mig 20 000:- i kontanter och sänkte sedan kraven efterhand. Till slut önskade jag mig en Chuba Chups i hopp om att ICA-guden hör bön, men icke.
Nästa gång jag är i Vadstena kloster så ska jag sno deras ost. Så får vi se om de reagerar.
Citera
2005-02-02, 01:56
Medlem
monnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
Och kaninen ja... den måste gå på tjack eller nåt! Och det mest störande av allt är i slutet när prataren säger nåt i stil med "Nej men oj, vad är det här!...
Vad har det med duracellbatterier och göra.., eller menar dom att han kommer att orka pippa hela natten lång oxå?

Haha, åh vad dålig den är. Och kaninen han tävlar emot ser så ond ut. Du blir dina batterier eller vad?

Sen är det rätt kul att Jamba helt seriöst ber folk att ladda hem "skinka 1, skinka 2 och skinka 3 till din mobil". Som en vän uttryckte sig: "men skinka 2 är väl ändå ingen skinka?"

Schampoo var jag tvungen att byta efter Herbal började sin evigt dåliga reklamserie med stönande tjejer och fejkade rättegångar.
För att inte tala om "gör ditt platta hår att du känner dig som en del av inredningen?"
Citera
2005-02-02, 07:31
Medlem
tuborgs avatar
En av mina favoritcitat nuförtiden är: "Skydda ditt hår...från Wella". De som kom på den meningen kan inte vara alltför eftertänksamma.
Citera
2005-02-03, 00:28
Medlem
Jag hatar reklamerna för
- risifrutti med "crunchiga" flingor, "crunch" sagt med engelskt uttal med tillägget "-iga". Skottpengar på textförfattare för i helvete.
- jamba. Så jävla jobbiga helt enkelt.
- vanish oxy, den där kärringjävel går upp i falsett "det är fantas-TISK", mongot som pratar i den senaste versionen låter också som en jävla idiot.
- loka med skogen med äggpingis, bärfiske i buskar och annat. Var de påtända eller anlitade de nån från ett psykhem? Blir fan mörkrädd att det finns såna sinnen därute.
- clerasil i samband med Family Guy. Hur fan ser han ut? Vad har han för budskap? Kan han inte bara dö? Och hans tecknare också? Och de som godkände reklamen?
- Inte reklam men muppjävel på kanal fem iklädd läkarrock, leker med kulor och har brustabletter, knogarna kliar för midre.

Det var nästan lite skönt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in