2008-08-19, 22:29
Medlem
Gyllenborsts avatar
Glömde naturligtvis Eniros brutalt irriterande figur som hoppar fallskärm över globen, "Öuuuueewwwwerrrrr ööuwuwwww". FYFAN för det utbräkande jävla ljudet figuren ger i från sig, Det är 10 av 10 på hatmätaren och jag mutar fort så in i helvete
Citera
2008-08-19, 22:46
Medlem
Herr Reporters avatar
wöööh nu har även cubus en jävla "JC-reklam" med en massa äckliga barn som mimar till nån jävla garagerock. *kräks*
Citera
2008-08-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Jag stör mig något djuvulskt på AMF Pensions "Girls wanaa have faaaan" reklam då nån vithårig subbjävel låtsas spela gitarr. Jag kan vara på dåligt humör i timmar efter den

Det roliga är ju att den "vithåriga subbjäveln" börjar som barn och byter ålder och frisyr hela tiden. Jag tycker faktiskt om den reklamen, melodin och allt det festliga som händer i bakgrunden. Däremot har jag svårt att se sambandet mellan filmen och just AMF Pension.
Citera
2008-08-21, 08:56
Medlem
C.Kellers avatar
En reklam som går på tv just nu måste vara något slags skämt från reklambyråns sida. Det är för nån medicin av nåt slag, en läkare står utanför ett fönster och drar "idag är alla barnen ute och leker. Förutom Emma, för hon är tvungen att stanna hemma", i ett mycket seriöst och allvarligt tonfall. Sen drar han ner en rullgardinen.

Är det nån som vet vilken byrå som gjort den?
Citera
2008-08-21, 08:57
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Det roliga är ju att den "vithåriga subbjäveln" börjar som barn och byter ålder och frisyr hela tiden. Jag tycker faktiskt om den reklamen, melodin och allt det festliga som händer i bakgrunden. Däremot har jag svårt att se sambandet mellan filmen och just AMF Pension.

Öh... Det är ju lite det som är grejen.... Tanken är att "girls just wanna have fun" livet genom.
Citera
2008-08-21, 13:39
Medlem
Kjell.Svenssons avatar
Nu sviker mitt minne mig lite grann, så jag kommer inte ihåg vilken bank det är, men upplägget de hade var iallafall låna 3000 i 30 dagar och betala endast 375 kr.

Men i reklamen så säger de "låna 3000 och betala endast 375 i 30 dagar", vilket fick många att tro att det kostade 375kr om dagen. Jag ryggade iallafall tillbaka när jag hörde det och förstod inte hur någon ville gå med på att betala 375x30 för 3000 kr, en grov förlust.

På mitt jobb, i min umgängeskrets och t o m på internet hörde jag hur folk undrade varför det var så dyrt att låna 3000kr.
Nu har dock banken ändrat uppläget och säger något i stil med "låna 3000 i 30 dagar för endast 375kr".

Det är en dåligt gjord reklam det.
Citera
2008-08-22, 00:46
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Den nya JCreklamen där nån tondöv fjortis sjunger Alice Cooperlåten Eighteen. Personen som sjunger skall ha stryk och personen som gjort reklamen bör springa gatlopp.

Det är jag som sjunger den.
Nä, seriöst. Jag slår snart sönder tvn om jag hör den igen.
Citera
2008-08-22, 03:16
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Oh, jag har Discovery och hatar all deras reklam innerligt.

Om man bortser från produktreklamen, som antingen är pokersiter eller pokersiter (Everest Poker . hataaa!) så är deras egna reklam riktigt riktigt dålig.

Pinsamt hur de försöker hitta långsökta nämnare i olika program och sen sälja in dem till samma publik.

"Smash Lab, Fight Quest och Mythbusters - för urtidsmänniskan lever!"

och nu Miami Ink och Overhaulin'

OT: Har förövrigt en kort filmsekvens där AJ från Overhaulin' (snyggaste kvinnan på jorden) blir pumpad bakifrån i en klädhytt,

De kör om och om, samma skitreklamer så att man mår illa. Jäkla skitnödigt kan jag hålla med om. PM:a Gärna kkänken till klippet
Citera
2008-08-22, 09:53
Bannlyst
Dom nya ONOFF reklamfilmerna är så jävla vidriga!
Jag förstår tanken, tittaren ska känna sig som en kund i butiken eller att man verligen medverkar i det som sker. MEN DET FUNKAR INTE PÅ MIG jag blir fan skitsur när jag ser den, speciellt den där då nån töntig jävla onoffkille borrar upp en stor TV hemma hos ett svart par. Det känns så jävla tillgjort, när han borrat säger han typ "DÅ ska vi bara återfå hörseln" och sen börjar kvinnan oja sig och han typ "Det är RIKTIGT stark vägg" och knackar i väggen. Vafan det är ju inte ONOFF som byggt hela jävla huset, ändå vill dom vagga in tittaren i nån löjlig trygghet om att man själv har skitbra väggar. USCH FYFAAAAN VAD ARG JAG KAN BLI. Seriöst så hatar jag verkligen dom här. Och den med fettisen som öppnar butiken och snackar om hur gemytligt och mysigt det är i ONOFFaffärerna och hur trevligt det är att möta första kunden vid entrén och säga "hej och välkommen".
Fan hade en tjock LCD-nörd hälsat på mig i entrén hade jag velat sparka han i pungen.

Är det bara jag som känner ett sådant extremt hat mot denna reklamfilm?
Citera
2008-08-22, 15:57
Medlem
krypmetodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I'maduck
Jag förstår tanken, tittaren ska känna sig som en kund i butiken eller att man verligen medverkar i det som sker. MEN DET FUNKAR INTE PÅ MIG jag blir fan skitsur när jag ser den, speciellt den där då nån töntig jävla onoffkille borrar upp en stor TV hemma hos ett svart par. Det känns så jävla tillgjort, när han borrat säger han typ "DÅ ska vi bara återfå hörseln" och sen börjar kvinnan oja sig och han typ "Det är RIKTIGT stark vägg" och knackar i väggen. Vafan det är ju inte ONOFF som byggt hela jävla huset, ändå vill dom vagga in tittaren i nån löjlig trygghet om att man själv har skitbra väggar. USCH FYFAAAAN VAD ARG JAG KAN BLI. Seriöst så hatar jag verkligen dom här. Och den med fettisen som öppnar butiken och snackar om hur gemytligt och mysigt det är i ONOFFaffärerna och hur trevligt det är att möta första kunden vid entrén och säga "hej och välkommen".
Fan hade en tjock LCD-nörd hälsat på mig i entrén hade jag velat sparka han i pungen.

nej du är inte ensam.
Citera
2008-08-22, 19:15
Medlem
Murkrets Förstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
En annan reklam som får blodet att bubbla är (jag tror det är hemköp eller liknande) den där negrer, gamla kärringar och fula ungar räknar upp 55 meningslösa frukter med mera. Man önskar bara att man hade en hagelbrakare och kunda tysta helevetesskapet som säger "Äpplen dadlar sill".

AAAAHHHHHHHHHHHHHHHHRRRRRRRRRRRRRRRRRHHHGGGG!!!!!!
Citera
2008-08-22, 22:43
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I'maduck

Jag gillar dom inte heller. När ska trenden med "the Office"-humor i reklam försvinna?

Reklambyrån påstår att det är genuina situationer, riktiga kunder och medarbetare, inget manus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in