2004-12-11, 22:22
Bannlyst
En reklam jag avskyr så mycket att jag måste slita mitt hår och skrika ut min ångest varje gång jag ser/hör den är den där jävla toalettpapperautomaten som ska göra det lättare för snorungar att gå på toan..

"Du är klosettens kejsare, muggens majestät...
.. bla bla bla.. och bli kungen av kan själv"

Jaaag kan också... det can-dooo....

*vrider mig av obehag*
Citera
2004-12-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
En reklam jag avskyr så mycket att jag måste slita mitt hår och skrika ut min ångest varje gång jag ser/hör den är den där jävla toalettpapperautomaten som ska göra det lättare för snorungar att gå på toan..

"Du är klosettens kejsare, muggens majestät...
.. bla bla bla.. och bli kungen av kan själv"

Jaaag kan också... det can-dooo....

*vrider mig av obehag*

"Jag kan ooockså, med can-do!" är det ju.

Annars blir jag tokig på Tre. Deras jäkla reklam visas ju minst två gånger i varje reklampaus.
Citera
2004-12-12, 19:03
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Du får mycket barnbidrag, hehe.

sant men iaf.
Citera
2004-12-12, 19:16
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobfish
Sedan säger kvinnan att hon ska köpa ett gymkort för pengarna hon sparar in på att inte röka. Hur mycket kostar ett sådant egentligen?

Visa är ju svindyra. Men 2000 kanske. Jag skulle köpa mig en mp3 spelare och en massa sprit så att jag blev helgalkis.
Citera
2004-12-12, 20:07
Medlem
BassInYoFaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer
Något jag irriterar mig på är Aladdin-reklamen ("på julen får man ta från det undre lagret") som dom börjar reprisera nu flera år efter den gick sist, bara för att skådisen råkat varit programledare för Idol 2004.
Nån chef måste tänkt: "Fan, nu gillar kidsen honom, nu kör vi vår 5 år gamla reklam igen!"

Dock är reklamfilmen i sig rolig.
Gillar tjejen som sitter bredvid Peter Magnusson. Klart söt tjej!
Citera
2004-12-12, 21:07
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobfish
Sedan säger kvinnan att hon ska köpa ett gymkort för pengarna hon sparar in på att inte röka. Hur mycket kostar ett sådant egentligen?

I Hufvudstaden ligger priserna på mellan 3000kr-10000kr per år för ett bra gymkort.
Citera
2004-12-14, 05:53
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken666
Vad är det härh för friluftslivh?
Meeen jag kan ju inte ridaaaa!!! Jag hatar den reklamen och speciellt fjollan som säger repliken..
Citera
2004-12-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLinus
Hatar nordeas reklam där dom håller upp en glasruta som dom har målat på och håller framför någon eller något. Speciellt den där familjen som vill ha ett till barn. Man behöver inga pengar till det. Det har familjen längre ner på gatan bevisat. Dom är som frögurkor + dom är fattiga.

ehh.. Kostar ju inget och skaffa barnet men hela dess uppväxt lär ju kosta en bra slant... Om man inte vill att ungen ska få leva ett riktigt fattigliv som dina frögurkor till grannar kanske gör då...
Citera
2004-12-17, 21:05
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Hatar kanske är att ta i, men jag blir i alla fall förundrad över reklamfilmer med himmelsskriande "fel", med tanke på de kostnader och den mängd personer som är inblandade i produktionen. Just nu en Wella-reklam som avslutas med speakerfrasen --- skyddar ditt hår. Från Wella. Ingen i produktionsleden som reagerat för att denna ordföljd kanske inte är en optimal reklamfras för ett varumärke?

Påminner för övrigt om en tidigare reklam för huvudvärkstabletter (Panodil?), där speakern troskyldigt avslutade med påståendet Det börjar verka redan inom några minuter! Den som hör den frasen läsas högt frågar sig förstås om det verkligen är den effekten man vill åstadkomma med värktabletterna - borde det inte vara tvärtom?

För att nu inte tala om den tidigare nämnda Läkerolreklamen, där den svenska texten låter Belinda dua mr. Lewis samtidigt som hon titulerar honom "mr.". Vad tror Jobe & co, är detta också medvetna misstag som skall dra uppmärksamheten till filmerna, eller bara dumt?
Citera
2004-12-21, 01:45
Medlem
Ned Seagoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Hatar kanske är att ta i, men jag blir i alla fall förundrad över reklamfilmer med himmelsskriande "fel", med tanke på de kostnader och den mängd personer som är inblandade i produktionen.

Minns särskilt tramset från "Stiftelsen för respekt", som alltid avslutades med: "Alla vill ha respekt. Alla vet inte vad det betyder."

Det lustiga är att när samma propagandafilmer gjordes på engelska (av någon helt obegriplig anledning), hette det istället: "Everybody wants respect. Not everyone knows the meaning of it." (Kanske inte ordagrant, men något åt det hållet). Vilket ju blir helt korrekt.

Skillnaden mellan "Alla inte"/"Inte alla" är djävlar i mig något som folk borde ta och lära sig!
Citera
2004-12-21, 06:51
Medlem
Arons avatar
nu orkar jag inte läsa hela tråden men är det nån som har nämnt alla sunkiga tvättmedelsreklamer som går stup i kvarten
otroligt irriterande

sen fanns det en reklam som vevades jämnt i somras och det var LG-electronics telefonerna som då exponerades. Bläähhhh!!!!

reklamen för gunthers skiva var ochså skit
Citera
2004-12-21, 09:29
Medlem
Gwyllyras avatar
Sämsta reklamen är väl så usel så att man inte kommer ihåg den. Men generellt blir man ju spysjuk att tvättmedels och schamporeklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in