2007-03-29, 13:37
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Är det bara jag som vill slå den där jävla gnälliga, bakåtsträvande Finduskocken med bebismentalitet på käften?

Och felixpappan med den där otroligt gnöliga, nasala rösten! Arrrgghhhh!
Nån som vet vad det är för dialekt förresten?
Låter som en lätt överdriven VH-bo.
Fy fan!
Citera
2007-03-29, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Är det bara jag som vill slå den där jävla gnälliga, bakåtsträvande Finduskocken med bebismentalitet på käften?

Fy fan!

Dialekten = Utanför Örebro, någon bondsk variant.
Citera
2007-03-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Dialekten = Utanför Örebro, någon bondsk variant.

Ahh ok.
Skönt att jag bor en bit därifrån då.
Citera
2007-03-29, 13:58
Medlem
paggans avatar
Citat:

Fy fan!

Menar du idioten som gör pizzabullar?
Skottpengar borde det vara på honom.
Citera
2007-03-29, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Menar du idioten som gör pizzabullar?
Skottpengar borde det vara på honom.

Nej, inte han som gör pizzabullar, honom kan man stå ut med.
Jag menar den gnälliga gubben som vad jag förstår skall vara kökschef.
Citera
2007-03-29, 14:50
Medlem
paggans avatar
Citat:
Nej, inte han som gör pizzabullar, honom kan man stå ut med.
Jag menar den gnälliga gubben som vad jag förstår skall vara kökschef.

Ah, han med den idiotiska kockmössan?
Citera
2007-03-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Ah, han med den idiotiska kockmössan?

Precis!
Citera
2007-03-29, 16:11
Medlem
paggans avatar
Citat:
Precis!

Skulle jag vara kock och arbetsgivaren gav mig en sån mössa skulle jag dels säga upp mig själv och sen kontakta D.O.
Citera
2007-03-29, 16:37
Medlem
degen78s avatar
Supersize me

Nu har jag inte läst igenom hela tråden men det finns en reklamfilm som stör min nattsömn. Reklamen handlar om en halvfet 40-årig man som sitter i en bil och totalt frossar i sig skräpmat av typen korv, chips, läst etc utanför en bensinmack. Vet inte riktigt vilket bensinbolag reklamen handlar om (tror det är shell select). Budskapet är "vi har mat".

Det som stör mig mest är den totala avsmak somalla sunda konsumenter måste få av denna "supersize me" mentalitet. Jag skulle vilja höra vad reklamfirman tänkte på. "Vi sätter en snubbe i en bil och fyller den med onyttig mat. Sen låter vi honom frossa så han ser svettig och blek ut där i den trånga osande bilen. Det kommer att sälja som satan..."
Citera
2007-03-29, 21:18
Medlem
Hellfir3s avatar
All dansk reklam som sänds på National Geographic blir jag vansinnig på. Samma reklam tusen gånger per program dessutom.
Citera
2007-03-29, 21:35
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Fett me fiber!

Hur gick det här till? Den här dyngan är ju skandalöst pinsam, det riktigt vrider sig i magen på mig.

- Alltså målgruppen är ju ungdomar, en lite fräsch mellanmålspizza sådär.
- Men hur når vi dem då? Vi måste ju verkligen tänka till här.
- Jo, men jag tänkte att man kan ju använda datorer av nån form, de gillar ju sånt.
- Ja! Och kanske det där snabbmeddelandeprogrammet som de håller på med, vad heter det nu igen?
- MSN?
- Ja, just det, där sitter min dotter hela tiden!
- Perfekt, men det saknas något... den där riktigt ungdomliga touchen, pricken över i:et.
- Vi kan ju ta och bläddra lite i våran Gatuspråks-ordbok, den är från 1999 men det gör nog inget.
- FETT! Där har vi det, det får ju liksom två betydelser o så va, pizza, fett liksom, o fibrer, mycket fibrer, fett me fibrer!
- Där satt den! Du är en stjärna Peter, ända sedan pasta-revolution har jag velat få möjlighet att jobba med dig, kanske är det här våran pizza-revolution?
- Det kan du ge dig fan på Magnus!

Mja, men är målgruppen verkligen ungdomar, är det inte snarare mammorna som skall tänkas köpa hem denna rätt till familjen och som därmed skall attraheras av reklamfilmen? Med en triumferande mammafigur som skämtsamt lyckas "lura" sina barn på deras eget område, datateknikens, och till och med på avstånd kan få dem dit hon vill genom att (bokstavligen) trycka på de rätta knapparna. I det avseendet kanske den är riktigt bra.
Citera
2007-03-29, 21:50
Medlem
oh_shits avatar
Reklamen som apoteket gör, som handlar om barnförkylning, får mig att vilja bruka vapen. Nej, inte vapen. Kanske kasta någonting på allihop.
Tänker på dem som spelat in låten som snorungarna sjunger "dimpedampe osv". Ser den äckliga kompgruppen framför mig, bestående av barnälskande Teppas-kopior.

Den omtalade pizzareklamen som involverar den "hippa" modern. Killen som säger fysen istället för frysen.

IKEA-negern, "BhhhCHRAA STÖÖDD!", som talar så osammanhängande så att tapeterna lossnar.

Christers dansskola, OLW (Estrella?)-reklamen. Vill sparka undan benen på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in