2004-11-06, 18:35
Medlem
von Schmerzs avatar
Det är inte reklam, det är konst. Förstår ni inte att reklamens syfte är att ironisera över det svenska folkets övertro på sina engelskkunskaper. Vi åker till varmare breddgrader och tror att alla förstår oss, även om vi är så drängfulla att vi inte ens på svenska kan göra oss förstådda.

De som ser reklamen och tar åt sig kanske tänker till en gång innan de försöker misshandla det engelska språket.
Citera
2004-11-06, 18:38
Medlem
M2ks avatar
Förvisso, den är usel.

Dock, om allt reklamtrams, varav endast kommer upp till beskådan som tur är, skulle framkalla likartad vrede - så skulle vi inte ha en Roger Persson på FB.

Så, för vår skull, lugna ner sig, bäste hr Persson. Ta en grogg och må som folk, hälsan kommer först...

`Monopolföretaget Vattenfalls mångmiljonslöseri via 'Två-Hål-I-Väggen' tidernas skandal´
Citera
2004-11-06, 19:45
Medlem
XeroXs avatar
Reklamens syfte kan vara att irritera folk till vansinne, vilket gör att de lägger den på minnet. Ganska smart strategi.
Citera
2004-11-07, 00:11
Medlem
P.Gs avatar
Dock är han amerikanen från Siba värre. Språkliga krockar i reklamsnuttar suger verkligen. Ingen humor alls
Citera
2004-11-07, 00:18
Medlem
tonyhassans avatar
Håller med RogerP...Onyanserad skit eller värdelös humor? Ingen aning men jag får ungefär samma känsla av det mesta på TV..
Citera
2004-11-07, 00:23
Medlem
det finns en värre reklam: TOFFEEFEE! nåt äckligt tyskt godis såklart. man trodde den typen av reklam hade dött ut men inte då..
Citera
2004-11-07, 00:28
Medlem
Gnocchis avatar
a den e förjävla irriterande den skiten..
Citera
2004-11-07, 02:22
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
det finns en värre reklam: TOFFEEFEE! nåt äckligt tyskt godis såklart. man trodde den typen av reklam hade dött ut men inte då..

Men tyskarna är ju experter på det där, ta bara werters original och den där chokladkolan för vuxna.

Sen hatar jag Merci-reklamen, speciellt den där en morfar har lagat sitt barnbarns cykel och hon cyklar omkring inne i garaget och ser helt jättehög-glad ut.

Hatar verkligen också jambas reklam, ringsignaler mm. Snacka om att göra reklam för fjortisar.
Citera
2004-11-07, 02:42
Medlem
Perfekts avatar
när jag ser findusreklamen så brukar jag tänka att italienaren efter att ha smakat skiten ser galen ut och välter bordet och utdelar en rak höger skrikandes "BASTARDO"!. hade varit mer realistisk så
Citera
2004-11-07, 04:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perfekt
när jag ser findusreklamen så brukar jag tänka att italienaren efter att ha smakat skiten ser galen ut och välter bordet och utdelar en rak höger skrikandes "BASTARDO"!. hade varit mer realistisk så

// Roger P.
Citera
2004-11-07, 10:50
Medlem
Jag skäms och ryser i kroppen när jag ser såna reklamer. Jag hatar den där jävla karamellreklamen när den där fjollan säger "ska vi ta några till chefen också" med käften full med såna där karameller och ser ut som en jävla iq-nolla som inte har någon chef.
Sen den där jävla "merci means thank you" åh fy fan.
Citera
2004-11-07, 17:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag hatar alla jävla reklamer för tvättmedel och allt sådant. Lycklig fin familj med fint hem och allt är så fint. Det är löjligt. Alla reklamer som innehåller lyckliga överklassfamiljer är värdelösa. Sen då alla i familjen har olika dialekter.

Eller den som går nu om rökning

"Röker du"
"Ja"
"Det är ju farligt. Man får bålig hy, man kan bli sjuk..blablabla."
"Va *Kvinnan ser jätteförvånad ut* isåfall så slutar jag. jag slutar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in