2008-07-01, 18:19
Medlem
majtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilen
Dalarana ligger väl i norr land?

Nej, Dalarna ligger ej i Norrland, det ligger i Svealand.
Citera
2008-07-01, 18:23
Medlem
jerkuss avatar
Jag avskyr också den där reklamen, men mest för att killen som gör pizzan ska vara lite häftig och spontancool och svingar omkring medans han gör den. Jag hatar alla produkter som marknadsförs med någon som har askul medans de tillverkar den.
Citera
2008-07-02, 19:25
Medlem
pilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Alltså han säger förstås inte "och är raggare amerikanare" han säger "ÅKER raggare amerikanare".. Haha, detta är helt priceless.

säcker på de? ja hör inte d säriöst. JA hörar han säger OCH... men det är mer riktit klart om man säjer som du sa förr 2 dar sen. O ja är inte ensam om att höra fel ja rtor mer ja hörade rätt men dom tänkte inte på diakleten,,,

recklamen kansle var är tänkt för lokal tv?

Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Pizzan är äcklig och reklamen kändes gammal redan första gången jag såg den. Ett råd till företaget:

Börja med att se över själva produkten, sen hyr ni in en riktig reklambyrå.

ja tror det är tänckt för lokal tv nu efter ja fattat va som säjjer.
"ÅKER RAGARE....." ... inte "OCH"

Sen är det itne falks markand föring när dom säjer EXTRA ALLT??

Om man tar extat ALLT blir det inte EXTRA av nått för då alla är ingird i jenser i före hållande till varan LIKA mkt som innan.....
tex..
ja ska ätra frulle..
ja jillar fil + musli... men idag ska ja ha EXTRA ALLT... ja brukar ta 3dl fil, 1DL mussli. IDAG tar ja 6DL fil o 2DL mussli... då är före hållandet samma som innan....
fy fan skulle bra allt gärna nu sätta dit dom på grandiosa för falskt marknads förring.

ajja,, thx iaf nu förstår ja bätre men itne fan blev den bätre för d kansek lite.
Citera
2008-07-02, 19:29
Medlem
majtys avatar
Citat:
säcker på de? ja hör inte d säriöst. JA hörar han säger OCH... men det är mer riktit klart om man säjer som du sa förr 2 dar sen. O ja är inte ensam om att höra fel ja rtor mer ja hörade rätt men dom tänkte inte på diakleten,,,

recklamen kansle var är tänkt för lokal tv?

ja tror det är tänckt för lokal tv nu efter ja fattat va som säjjer.
"ÅKER RAGARE....." ... inte "OCH"

Sen är det itne falks markand föring när dom säjer EXTRA ALLT??

Om man tar extat ALLT blir det inte EXTRA av nått för då alla är ingird i jenser i före hållande till varan LIKA mkt som innan.....
tex..
ja ska ätra frulle..
ja jillar fil + musli... men idag ska ja ha EXTRA ALLT... ja brukar ta 3dl fil, 1DL mussli. IDAG tar ja 6DL fil o 2DL mussli... då är före hållandet samma som innan....
fy fan skulle bra allt gärna nu sätta dit dom på grandiosa för falskt marknads förring.

ajja,, thx iaf nu förstår ja bätre men itne fan blev den bätre för d kansek lite.

Svarar du bara när du är full/hög?
Citera
2008-07-02, 19:35
Medlem
yeahgrrs avatar
vilket land kommer TS från egentligen.... men TS är ju ett bevis att SFI inte fungerar särskilt bra i alla fall...
Citera
2008-07-02, 19:43
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
vilket land kommer TS från egentligen.... men TS är ju ett bevis att SFI inte fungerar särskilt bra i alla fall...
Han/hon måste vara något av ett medicinskt mirakel inom dyslexi eller dylikt. Jag röstar för vidare studier av detta underbara exemplar!
Citera
2008-07-02, 19:49
Medlem
Citat:
fick veta min tråd blev låst för var fel forum så kopiera bara nu det är här väl rätt forum?

fy fan för de här 2 recklamerna..

1. http://www.youtube.com/watch?v=lyWXbW8JjtQ

2. http://www.youtube.com/watch?v=d_xSyBXUu0M

hatar han inte negern men han som är svensk o trolit norrlening hatar ja mest av dom. Alltså hur fan snacka han? ser ut som en by fåne oxå...han rör sej semst

o kolla i video 2 vid 14sek,, va fan är en "ragare americkanare" i samma hanget? han ska bli för bunds kapten?? varför då seja "ragare amerkika"

ja stör mej så sjuckt mycke på den här,,, ja har haft tradertion att äta graniosa pizza till VARjE F1-lopp som en tradertion men nu blir det INGEN pizza när kör i england gp om 1v.

d bästa med em är tyvär att snart sliper vi recklamen ja läncka till för den är med EM att göra... jag jillar fotboll så det är inte så... men jäval recklam

Visst fan stör ni er med på den här recklamen o skriv va stör ni er på så ska fan dom på grandiosa få veta.

Hatar också reklamen. Dock gjorde den så att du skrev detta inlägget och gav mig ett gott skratt så nåt bra har den bidragit med.
Citera
2008-07-02, 20:05
Medlem
Fraternités avatar
Citat:
Ingrid i jenser. En gång till. Ingrid i jenser. Aldrig i mina vildaste feberdrömmar kunde jag tänka mig att någon skulle stava ingredienser på det sättet. Den här tråden är ett stycke historia.

Med vänliga hälsningar
Ingrid i jenser.
Citera
2008-07-02, 20:17
Medlem
majtys avatar
Han är nog inte seriös om man läser en del andra trådar av han..men men, vem vet.
Citera
2008-07-02, 20:54
Medlem
pjalles avatar
Citat:
fick veta min tråd blev låst för var fel forum så kopiera bara nu det är här väl rätt forum?

fy fan för de här 2 recklamerna..

1. http://www.youtube.com/watch?v=lyWXbW8JjtQ

2. http://www.youtube.com/watch?v=d_xSyBXUu0M

hatar han inte negern men han som är svensk o trolit norrlening hatar ja mest av dom. Alltså hur fan snacka han? ser ut som en by fåne oxå...han rör sej semst

o kolla i video 2 vid 14sek,, va fan är en "ragare americkanare" i samma hanget? han ska bli för bunds kapten?? varför då seja "ragare amerkika"

ja stör mej så sjuckt mycke på den här,,, ja har haft tradertion att äta graniosa pizza till VARjE F1-lopp som en tradertion men nu blir det INGEN pizza när kör i england gp om 1v.

d bästa med em är tyvär att snart sliper vi recklamen ja läncka till för den är med EM att göra... jag jillar fotboll så det är inte så... men jäval recklam

Visst fan stör ni er med på den här recklamen o skriv va stör ni er på så ska fan dom på grandiosa få veta.

Va?
Citera
2008-07-02, 20:58
Medlem
Jag hatar reklamen för att den är så långt ifrån verkligheten som det bara går. I verkligheten tillverkas pizzorna på löpande band med noll omsorg och finess och med billiga råvaror enligt noga uttänkta kalkyler. Men enligt reklamen är de bakade i stenugn med toppklassiga råvaror.
Citera
2008-07-02, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Har släkt från Dalarna och till och med jag som stockholmare sedan födseln snear ur på den bisarrt usla dialekten. Jävligt vilseledande reklam också - den där pizzan är en sådan blåsning att det inte är sant dessutom.

Så det är därför de pratar dalmål alltså? Bageriet ligger fan i Vansbro!

PS: Imponerande vikt i böglyft dock!

Sorry, värdelös på dialekter.

Jo tack, är extra stark i just böglyft. Hoppas att lyfta cirka 200kg till efter sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in