2007-03-21, 18:04
Medlem
Foorgs avatar
Det värsta jag vet är regionala b reklamer, där dom verkligen FÖRSÖKER vara roliga. Finns värdelösa här i Vara och Alingsås där jag bor... ^^
Citera
2007-03-21, 19:39
Awaiting Email Confirmation
marfans avatar
aarrggh vet vad du menar! Vafan är det för gbg företag som har den där värdelösa kakelreklamen!?! (lokaltv gbg) och likadant den med Kurt olsson o vitvaror! fan att jag inte kan komma på namnen nu då!

men på nationellt plan måste ju Möllers total och Vanish oxi action vara sämst.
Varför ha en svensk gammal avdankad alkisskådis stå å babbla på likt gammalt tv-shop manér och sedan dubba henne med hennes EGEN röst "lita på rosa - farväl till fläckar" USCH!!
Citera
2007-03-21, 19:41
Medlem
gregorivalettis avatar
kan dra ett skott på öppet mål

dedär jävla skojfriska göteborgarna som spelade "kravalljazz"
Citera
2007-03-22, 22:07
Medlem
paggans avatar
Först och främst alla Fanta Bamboocha reklamer med gröna-vågen sydeuropéer som är så jävla aktiva.

Sen den där förbannade Pepsi Max reklamen med schimpansen som kör taxi och ännu en sydeuropée som i detta fall låter som ett totalt mongo - "To thee äääirpooort"

Sen avskyr jag Libresse reklamen med alla marscherande feministkvinnor på väg mot - ingenstans.

Dolmio reklamen är charmig. Speciellt de två tupparna som ser förvånade ut när det inte alls ska regna.

Telenor reklamen - kommentarer överflödiga, speciellt när man pendlar 3 timmar om dagen och hör ringsignaler hela tiden.

Jooo, och sen Eniro trollen där man kan se att de inte har någon finess eller tanke alls bakom reklamen utan det enda de tycker de gjort bra är animeringarna. Kommentarerna har överhuvudtaget inget samband med varumärket.

De tyska Storck reklamerna (Riesen, Werthers, Merci) gillar jag faktiskt just för att allt är så jävla perfekt i allas liv.

Amerikansk snabbmatsreklam äger. De förstår alla som sett Wendy´s, Arbys och Burger King reklamen i USA. Mycket bättre än de svenska.

Tack för mig.
Citera
2007-03-23, 22:06
Awaiting Email Confirmation
marfans avatar
Eniro?

Nåon mer än jag som varje gång de hör reklamen lääger in en liten brasklapp i hjärnan om att ALDRIG ALDRIG ALDRIG nyttja eniros tjänster, även om det gäler liv eller död, när de hör dem?

det enda den reklamen får mej att vilja är att hitta idioterna som tycker att de små pysslingarna ÄR roliga och utöva tortyr på dem... HATAR!!!
Citera
2007-03-23, 23:56
Medlem
Otroligs avatar
Utan att tveka ställer jag mig i ledet bland folk som avskyr Eniro och deras horribla reklamfilmer som får en att drivas till vansinne. Tur att man inte ser på TV alltför ofta och slipper åskåda spektaklet.
Citera
2007-03-24, 22:07
Medlem
Här i göteborg går det en sjukt dålig reklam på radio.

Det är aktuell optik som det görs reklam åt och dom som pratar är stefan och krister. SJUKT dålig verkligen!
Citera
2007-03-25, 01:22
Medlem
Permafrosts avatar
Reklamen för pizza där en kille sitter på MSN och chattar ovetandes med sin moder. Den är obeskrivligt dålig!
Citera
2007-03-25, 06:28
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrost
Reklamen för pizza där en kille sitter på MSN och chattar ovetandes med sin moder. Den är obeskrivligt dålig!
Usch ja! Men den är nästan (fast bara nästan) så pass dålig att den blir underhållande. Jag saknar ändå kräksmileyn för att beskriva den.
Citera
2007-03-28, 21:30
Medlem
Konekos avatar
Citat:

Att killens mailadress är MacGyver89, är det jag stör mig mest på av någon anledning.
Men pizzorna är goda. Fätt me fiiibrer!
Citera
2007-03-28, 21:48
Medlem
tweek_s avatar
Citat:

Fett me fiber!

Hur gick det här till? Den här dyngan är ju skandalöst pinsam, det riktigt vrider sig i magen på mig.

- Alltså målgruppen är ju ungdomar, en lite fräsch mellanmålspizza sådär.
- Men hur når vi dem då? Vi måste ju verkligen tänka till här.
- Jo, men jag tänkte att man kan ju använda datorer av nån form, de gillar ju sånt.
- Ja! Och kanske det där snabbmeddelandeprogrammet som de håller på med, vad heter det nu igen?
- MSN?
- Ja, just det, där sitter min dotter hela tiden!
- Perfekt, men det saknas något... den där riktigt ungdomliga touchen, pricken över i:et.
- Vi kan ju ta och bläddra lite i våran Gatuspråks-ordbok, den är från 1999 men det gör nog inget.
- FETT! Där har vi det, det får ju liksom två betydelser o så va, pizza, fett liksom, o fibrer, mycket fibrer, fett me fibrer!
- Där satt den! Du är en stjärna Peter, ända sedan pasta-revolution har jag velat få möjlighet att jobba med dig, kanske är det här våran pizza-revolution?
- Det kan du ge dig fan på Magnus!
Citera
2007-03-29, 04:16
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Fett me fiber!

Hur gick det här till? Den här dyngan är ju skandalöst pinsam, det riktigt vrider sig i magen på mig.

- Alltså målgruppen är ju ungdomar, en lite fräsch mellanmålspizza sådär.
- Men hur når vi dem då? Vi måste ju verkligen tänka till här.
- Jo, men jag tänkte att man kan ju använda datorer av nån form, de gillar ju sånt.
- Ja! Och kanske det där snabbmeddelandeprogrammet som de håller på med, vad heter det nu igen?
- MSN?
- Ja, just det, där sitter min dotter hela tiden!
- Perfekt, men det saknas något... den där riktigt ungdomliga touchen, pricken över i:et.
- Vi kan ju ta och bläddra lite i våran Gatuspråks-ordbok, den är från 1999 men det gör nog inget.
- FETT! Där har vi det, det får ju liksom två betydelser o så va, pizza, fett liksom, o fibrer, mycket fibrer, fett me fibrer!
- Där satt den! Du är en stjärna Peter, ända sedan pasta-revolution har jag velat få möjlighet att jobba med dig, kanske är det här våran pizza-revolution?
- Det kan du ge dig fan på Magnus!
Frågan är ju bara vilken reklambyrå du har avlyssnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in