2008-03-25, 05:54
Medlem
Dr. Wilys avatar
Här är några riktigt, riktigt gamla:

En dubbad (förmodligen tysk) Kinderäggsreklam där ungarna tigger presenter av morsan när hon ska åka och handla; "Det ska vara nåt spännande, och nåt som man kan leka med. Och choklad!"

En reklamfilm för dasspapper där toarullar kör ikapp och gör pruttljud. Infantilt.

De där @¤&¤()¤T% gott-gott-gotti-gott-gott gubbarna i Carlshamnsreklamen.

Och så naturligtvis:

"Jag är inte bara tandläkare utan även mamma. Jag vet vad som är bäst för mina barns tänder..."
Citera
2008-03-25, 06:20
Medlem
brianmolkos avatar
Fötterna demonstrerar
Citera
2008-03-25, 06:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjocko
Kom på en till.

Alla reklamer som handlar om nån sorts choklad/godis.

Gör mig illamående att höra nån röst som pratar om hur god chokladen från ett visst märke är.

Att reklamerna sen är dubbade gör inte saken bättre heller.

Merci och Werthers original Werthers som görs i en gullig by i Tyskland/schweiz när de görs i ett industriområde i Düsseldorf
Citera
2008-03-25, 06:44
Medlem
SweetAsss avatar
ALLA reklamer där dom uppmanar folk att skicka den o den koden till det o det numret, så får man det o det i mobilen. O det endast för 30 kr i månaden. Glomobile, jamba etc.

Även så gillar jag INTE alls någon av alla dessa libresse/o.b reklamer.

En reklam som jag inte heller gillar är den bilreklamen med Heidi Klum och Seal :S
Citera
2008-03-25, 07:20
Medlem
Mindfullness avatar
Den nya med Silverstedt och Reinfelds kärring känns otroligt störande.

Arlabruden när hon står hemma i köket, smeker sig över magen och berättar att hon är gravid, när hon sen tar upp båda händerna på skallen och säger ett klent mu då vet jag inte om jag vill döda min katt eller gråta
Citera
2008-03-25, 07:52
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Den nya med Silverstedt och Reinfelds kärring känns otroligt störande.

Arlabruden när hon står hemma i köket, smeker sig över magen och berättar att hon är gravid, när hon sen tar upp båda händerna på skallen och säger ett klent mu då vet jag inte om jag vill döda min katt eller gråta

Silvstedt heter hon, har hon gjort en reklam med Filippa Reinfeldt eller vad är hon med i för reklam ?
Citera
2008-03-25, 10:47
Medlem
Wojaks avatar
Jag skulle vilja lägga till blöjreklamer. Speciellt dem där de byter spädbarnet.
Skulle de kunna äta med en röv i TV-rutan? Speciellt då det antytts att personen vars röv är i rutan just skitit?

FY

FAN!
Citera
2008-03-25, 17:41
Medlem
Ulvmannens avatar
comhem reklamerna. hatar de där jävla dockorna eller va det är.

en annan är reklamen för ett bilmärke, kommer inte ihåg vilket, där det är nån liten tygdocka eller ngt som springer efter bilen . fattar inge av den skiten.
Citera
2008-03-25, 17:51
Medlem
Cracker_Arses avatar
Reklamer med berättarröster brukar reta mej...

T.ex. den där svenska snubben som gör rösten till actionfilmer och liknande...han pratar med en sås överdriven basröst att det gurglar ända från hans mage.
Ett försök att låta lika hårt som de amerikanska voice-over-gubbarna.

Annat ex. är invandrarsvenska...det ska va så jävla p.k. alltihop.
Jag fattar ju knappt vad det är för produkt ibland när en invandrarsvensk röst på stapplande svenska försöker sälja något.

Och ljud!
Ljud är fan illa.
Lyssna på ljudet när dom biter i magnumglassen, för det första så låter det ju såklart inte så i verkligheten, och för det andra så låter det ju äckligt... mycket irriterande.

Ljudet när någon häller upp en läsk eller öl...överdrivet som fan och ganska vidrigt
Citera
2008-03-25, 18:26
Medlem
Fysiskt arg blir jag inte på reklam, men en del är irriterande nog för att jag skall fatta fjärrkontrollen och ta bort.

Telefonreklamen med Eric Gadd är jobbig därför att hans röst är så jobbig. Mutas.

Honda-gåsen är också irriterande. Vad är det för brytning egentligen?
Citera
2008-03-25, 18:57
Medlem
Pubertals avatar
Just nu är jag förbannad på reklamen som Rix Fm(?) kör. I reklamen så sitter en man i en lägenhet och spanar in sina grannar i huset på andra sidan gatan.
Grannarna håller på och dansar medan dom sysslar med vardagssysslor och mannen ler. In i rummet där han sitter kommer plötsligt en kvinna och utbrister den mest absurda mening jag hört i mitt liv: "varför har du så lågt ljud?". Hon sätter på radion (som fram till nu varit avstängd) och värdelös musik spelas följt av en jingel för Rix fm.

Vad är detta? Vad är det för sinnesjuk människa som kommit på att hon ska säga "varför har du så lågt ljud" när det inte var något ljud från början?
AAARRRGGGHHHH!!!
Senast redigerad av Pubertal 2008-03-25 kl. 19:01.
Citera
2008-03-25, 18:58
Medlem
[QUOTE/ Lyssna på ljudet när dom biter i magnumglassen, för det första så låter det ju såklart inte så i verkligheten, och för det andra så låter det ju äckligt... mycket irriterande./QUOTE]
Instämmer till fullo. Om det knakade och brakade så skulle alla på badstranden behöva hörselkåpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in