2007-07-19, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielus
Två reklamer har satt djupa sår i min hjärna:

Sibas gamla taffliga göteborgarreklamer. De som skulle se så där home-made ut och avslutade med "Devetö". Min spontana tanke när Fabian kidnappades var "hoppas de få Siba att lova att sluta sända den där skiten". Kanske var det också så, för nu har de släppt konceptet.

Jag håller med dig om Siba, jag undrade alltid varför dom tjatade i TV-reklamen om att dom var ett familjeföretag i femte generationen, som om det skulle vara viktigt ur kundperspektiv? Nivån ligger på samma nivå fortfarande. Nu har någon kommit på taglinen. "Vi anstränger oss lite mer" som någon nisse måste härmat ur Komvux marknadsföringsbok, grundkursen, det klassiska exemplet AVIS eller var det Hertz? We try harder. Sorgligt.....Synd om dom .........

Annars retar jag mest upp mig på det där IMODIUM. "När du hade diarrée i morse" .............som om dom förutsätter att alla faktiskt har diarrée på morgonen... läskigt

Väldigt skönt att få skriva av sig detta......
Citera
2007-07-19, 02:33
Medlem
Bjorkahs avatar
Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, Jamba, och åter Jamba
Citera
2007-07-19, 07:56
Medlem
I am Josies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Toyotareklamen med Roger

"Roger kom kanske sist i något lopp i skolan och vill därför köpa en snabb bil, kanske av någon annan anledning"

Det följs av något obegripligt svammel.

Allt med reklamen är fel, Roger är en skäggig intetsägande man, filmen är i svartvitt och speakerrösten gör mig galen, tråkigare reklam får man leta efter

Den är ju bra! Lite Villius/Häger-influenser över den, men att Toyota inte säljer mer är en annan sak..
Citera
2007-07-19, 08:02
Medlem
I am Josies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsvenne
Coop

Allt som dom gör reklam för suger.
Det värsta är att dom ska vara såå jävla pk i deras reklam, dvs släng gärna fram en neger eller nån annan minoritet som får vara ansiktet ut.

Jag spyr.

Kan inte annat än hålla med... är det partydags i villakvarteret med allmän chipskastning eller annat, så nog är det minst en hiphop-stajlad neger med håret på ända plus eventuellt en asiatisk tjej som viftar och tjoar.

Politiskt korrekt, ja!
Speglar verkligheten?
Nä..men så är det ju också reklam!
Citera
2007-07-22, 22:14
Medlem
cockteaser

Det var en riktigt jävla störande reklam i tunnelbanan för kanske ett halvår sen, det var bara en närbild på arslet på en belgian blue, en riktigt fet en, o bilden var så close up att man kunde se fukten runt anusöppningen tillomed!!! kunde ju aldrig åka tunnelbana under den perioden för man fick ju sån jävla bånge vet du... jävligt störande
o allt företaget ville var att man skulle äta naturligt käk eller nåt i den stilen

btw. vet nån vilket företag eller vilken reklam det var?
Citera
2007-07-22, 22:19
Medlem
Glada Taskens avatar
ååååååh Ungen I Reisen Reklamen ååååååååååååååååååååååååååh
Citera
2007-07-23, 01:15
Medlem
blancs avatar
möjligt att nån redan nämt det, men jag HATAR verkligen den där reklamen om.. vad heter det nu igen.. lactal?

hursomhelst så är det en gammal kärring med lockigt hår som sitter i en fotölj och säger med stereotyp skolsköterska-som-ska-prata-om-något-pinsamt-men-verka-helt-alldaglig-röst; "ibland efter sex, bad eller mens blabla sänks pH-värdet i underlivet blabla, det kan leda till flytningar/konstig doft(?). Men med lactal återställs pH-värdet snabbt och försätter ditt underliv i harmonisk pH-balans.

den där jävla reklamen gör mig alltid så deprimerad
Citera
2007-07-23, 01:19
Medlem
Psyko Dads avatar
Magnumglass reklamen suger elefantkuk. - för dig som dyrkar choklad. Det jag hatar är sångerskans röst. Den är så tjock & fruktansvärt irriterande
Citera
2007-07-23, 09:57
Medlem
loafmasters avatar
Netonnet har en grymt störande reklam just nu med en skrikande kvinna som slår sig själv i huvudet med en kudde.
Citera
2007-07-23, 11:59
Medlem
Encias avatar
Det är Mooonster Jam. Får lätt huvudvärk utav den reklamsnutten.
Citera
2007-07-23, 13:51
Medlem
Satikkss avatar
Just nu stör jag mig mest på Halebops fula reklam som antagligen slängts ihop av några störiga sommarjobbare. Telenors "ord från berömda människor"-grej är också sjukt dålig.

Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Magnumglass reklamen suger elefantkuk. - för dig som dyrkar choklad. Det jag hatar är sångerskans röst. Den är så tjock & fruktansvärt irriterande
Medhålles! Även det jävla ljudet som uppstår när en brud tar ett bett av glassen är oäkta och störande.
Citera
2007-07-23, 15:40
Medlem
wigwaggles avatar
Den där jävla reklam för "rött öga" en film som kommer först i september. Jag är less på skiten nu och tanken att man måste ser reklam i två månader till får mig att baxnar. Vad handla film jäveln om? Allt jag ser är en massa med turker som blir avgudad. Knappast nåt som stämmer in med vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in